Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Little_Gift schreef:Goh dat valt nog mee...
Hier in België is er ene die begonnen is in de kliniek en nu voor zichzelf verder gegaan is op zijn eentje dus en die rekent zo maar 390 euro voor 2 ijzers vooraan waarvan de ijzers samen (dus per set) slechts 72 euro (btw inbegrepen) bedragen van zijn ganse factuur...
De rest is werkuren en consult...
Hij is nog geen uur bezig geweest...
OH ja en verplaatsingskosten want hij kwam aan huis terwijl hij anderhalf uur te laat was (beide keren) omdat hij van een klant kwam op nog geen 15 km verderop maar rekent wel verplaatsingskosten vanaf zijn thuisbasis en terug voor in totaal 90 euro van het factuurbedrag.
Hij is 2x langs geweest op eigen aandringen in 3 weken tijd... Dus dat was dan 2 x 390 euro nadien...
Absurd gewoon!
Sky_As schreef:En zo komen ze er altijd mee weg en kunnen ze vragen wat ze willen...
Het is gewoon een belachelijke prijs die nergens op slaat.
En les voor ts, voortaan altijd bij alles de prijs opvragen vooraf....
Ik vraag me vooral af, als je dit geweten had, had je er dan op de kliniek ijzers onder laten zetten, of had je dan gewacht op je eigen smid?
Pareltjes schreef:Nielojram schreef:Wat een geld...
En dat had wellicht voorkomen kunnen zijn door een goede smid/bekapper, die had gezorgd dat de scheur niet verder was gegaan, icm kennis over huisvesting/voer&training door de eigenaar zelf.. Scheuren in hoeven ontstaan door een reden, en die is altijd te linken aan de bovenstaande 3.
Maar goed, TS, je bent wakker, en heb gekozen voor een dure quick-fix.
Staat hier op bokt ontzettend veel informatie van echte paardenmensen over voer, voeten, huisvesting en training die je in de toekomst dit soort uitgaven kunnen behoeden.
Ga je nu serieus beweren dat ze haar info beter van Bokt kan halen dan van een gerenomeerde kliniek?
Het gaat over een te duur uitgevallen rekening, niet over gebrek aan kennis!
Wat een aanname doe jij over de TS!
Nielojram schreef:Pareltjes schreef:[
Ga je nu serieus beweren dat ze haar info beter van Bokt kan halen dan van een gerenomeerde kliniek?
Het gaat over een te duur uitgevallen rekening, niet over gebrek aan kennis!
Wat een aanname doe jij over de TS!
De aannames heeft de TS zelf hier neergetypt.
Daar reageert een forummer dan weer op.
Fijn dat je nu weet waar het aan lag @ DaphneR93
Gezien je bezorgdheid, komt het helemaal goed met je mooie paard.
Juut schreef:Als deze ijzers er onder uit gaan, hang je ze aan de muur?![]()
Orthopedisch kan nog wezen in specifiek bewerkt. Maar heel eerlijk: iedere smid zal het fabrieksijzer specifiek bewerken naar de hoef. Ik vind het ook een bijzondere rekening. Hoop dat ze tenminste hun werk goed doen.
Uit pure nieuwsgierigheid: met welk trauma heeft je paard deze uiterst dure scheur voor elkaar geknutseld?
Ladygiroc schreef:Vraag mij af wat er precies orthopedisch aan is?
Dubbellips om de scheur bij elkaar te houden? Want verder zie ik er niks onder?
Of is het ijzer zelf speciaal? lijkt wat afgerond te zijn maar geen idee of dat iets betekend, heb er gelukkig weinig ervaring mee.
Juut schreef:Als deze ijzers er onder uit gaan, hang je ze aan de muur?![]()
Orthopedisch kan nog wezen in specifiek bewerkt. Maar heel eerlijk: iedere smid zal het fabrieksijzer specifiek bewerken naar de hoef. Ik vind het ook een bijzondere rekening. Hoop dat ze tenminste hun werk goed doen.
Uit pure nieuwsgierigheid: met welk trauma heeft je paard deze uiterst dure scheur voor elkaar geknutseld?
_bloempje01_ schreef:Little_Gift schreef:Goh dat valt nog mee...
Hier in België is er ene die begonnen is in de kliniek en nu voor zichzelf verder gegaan is op zijn eentje dus en die rekent zo maar 390 euro voor 2 ijzers vooraan waarvan de ijzers samen (dus per set) slechts 72 euro (btw inbegrepen) bedragen van zijn ganse factuur...
De rest is werkuren en consult...
Hij is nog geen uur bezig geweest...
OH ja en verplaatsingskosten want hij kwam aan huis terwijl hij anderhalf uur te laat was (beide keren) omdat hij van een klant kwam op nog geen 15 km verderop maar rekent wel verplaatsingskosten vanaf zijn thuisbasis en terug voor in totaal 90 euro van het factuurbedrag.
Hij is 2x langs geweest op eigen aandringen in 3 weken tijd... Dus dat was dan 2 x 390 euro nadien...
Absurd gewoon!
Hier precies dezelfde ervaring met waarschijnlijk dezelfde persoon. Op aanraden van onze veearts.
DaphneR93 schreef:Nou we hebben een uitslagReceptie heeft het nagevraagd en volgens hun hoefsmid is dit orthopedisch beslag. Dat het een standaard fabrieksijzer is schijnt hier geen rol te spelen. Ik laat het verder rusten, maar blijft gevoelsmatig aan de exorbitante kant
![]()
Hierbij een foto van de goudstaven.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Duhelo schreef:DaphneR93 schreef:Nou we hebben een uitslagReceptie heeft het nagevraagd en volgens hun hoefsmid is dit orthopedisch beslag. Dat het een standaard fabrieksijzer is schijnt hier geen rol te spelen. Ik laat het verder rusten, maar blijft gevoelsmatig aan de exorbitante kant
![]()
Hierbij een foto van de goudstaven.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
zie ik op deze eerste foto trouwens links een steunsel die nog zo lang is dat die onder het ijzer uitkomt?