GabberGill schreef:Ja dat zeker en mensen gaan over lijken he. Over het algemeen worden dieren met gebreken al met een andere gedachte gekocht dan paarden die voor een bepaald doeleinde gebruikt worden zoals rijden of een wedstrijdcarriere.
Die blessure kwam er bij dit paard in en het dier moest weg. Eerlijk is eerlijk ik heb een groot gezelschapspaard nooit gesnapt. Voor een prikkie koop je een Shetlander namelijk en in onderhoud kost die je minder. Waarom zou je dan een paard met zulke mankementen voor je 29 jarige merrie kopen.
Mijn gedachte is dus altijd dat mensen goede paarden met een gebrek altijd met een sprankje hoop tot herstel kopen en mag dit niet lukken dan doen ze ze weg. Want een Shetlander eten geven of een groot paard zit een aanzienlijk verschil in. Ik neem dus aan dat de koper wel degelijk hoopte dat het paard beter was dan gezegd is.
Het is dat de TS zo positief over de koper is maar ik denk dat het dier helemaal niet naar de slacht is verkocht door haar maar dat ze dit zegt zodat zij zogenaamd geen schuld heeft. Ik denk namelijk en dat is weer een aanname dat ze het dier zelf aan een handelaar verkocht heeft.
Zie dat ik met mijn worstenvingers een heel deel weghaalde