Waar is Gylana!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 00:38

GabberGill schreef:
Ja dat zeker en mensen gaan over lijken he. Over het algemeen worden dieren met gebreken al met een andere gedachte gekocht dan paarden die voor een bepaald doeleinde gebruikt worden zoals rijden of een wedstrijdcarriere.

Die blessure kwam er bij dit paard in en het dier moest weg. Eerlijk is eerlijk ik heb een groot gezelschapspaard nooit gesnapt. Voor een prikkie koop je een Shetlander namelijk en in onderhoud kost die je minder. Waarom zou je dan een paard met zulke mankementen voor je 29 jarige merrie kopen.

Mijn gedachte is dus altijd dat mensen goede paarden met een gebrek altijd met een sprankje hoop tot herstel kopen en mag dit niet lukken dan doen ze ze weg. Want een Shetlander eten geven of een groot paard zit een aanzienlijk verschil in. Ik neem dus aan dat de koper wel degelijk hoopte dat het paard beter was dan gezegd is.

Het is dat de TS zo positief over de koper is maar ik denk dat het dier helemaal niet naar de slacht is verkocht door haar maar dat ze dit zegt zodat zij zogenaamd geen schuld heeft. Ik denk namelijk en dat is weer een aanname dat ze het dier zelf aan een handelaar verkocht heeft.

Zie dat ik met mijn worstenvingers een heel deel weghaalde

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 08:24

Petpa schreef:
sexysusie schreef:

Ik had er veel meer, heb alleen mijn jonge paard (zoon van gylana) en 1 pony voor kinderen gehouden. Kinderen hadden allebeide 1, maar moeten nu 1 delen.

Het gaat om €2500,- en ja daar doe ik nu moeilijk over. Weet je precies wat mijn situatie is??? Ik verkoop al dingen om aan extra geld te komen.

We hebben genoeg weiland, oogsten ons eigen hooi, bekap de paarden zelf dus die kosten zijn er nauwelijks.

Ik lees dit zo als dat TS het paard voor 2500 euro mag kopen.

Mijn vraag is totaal offtopic maar ik probeer het topic goed te volgen...
Dus mijn vraag is serieus!
Ik wil die 2500 euro op waarde inschatten.
Kan iemand mij vertellen wat een paard bij de slager op zou leveren?

Niet veel, zo'n 4 a max 500 euro.

Maar zolang men denkt dat het paard nog meer kan opleveren bij doorverkoop (als het na een tijdje rust niet meer kreupel loopt ofzo) zullen ze dat altijd proberen om de investering er uit te krijgen natuurlijk.

Er zijn trouwens handelaren die alle soorten paarden kopen, ook slachtpaarden. Als deze te goed lijken daarvoor willen ze nog wel doorverkocht worden. Zo raar is dat verhaal dus niet. Dat levert altijd meer op.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 08:48

Elisa2 schreef:

Maar zolang men denkt dat het paard nog meer kan opleveren bij doorverkoop (als het na een tijdje rust niet meer kreupel loopt ofzo) zullen ze dat altijd proberen om de investering er uit te krijgen natuurlijk.

Er zijn trouwens handelaren die alle soorten paarden kopen, ook slachtpaarden. Als deze te goed lijken daarvoor willen ze nog wel doorverkocht worden. Zo raar is dat verhaal dus niet. Dat levert altijd meer op.

An sich is het verhaal ook duidelijk genoeg.
Hoe vaak komen zulke (kapotte) paarden niet in de handel terecht?

Je kunt niet meer dan proberen om het dier voor slachtprijs en iets daarboven terug te kopen.
Dat deze nog een pijnvrij leven zal hebben zonder dierenartskosten lijkt me wensdenken eerlijk gezegd.

Daarmee vind ik de optie van DP nog steeds een van de betere, ophalen en dan tzt zelf laten inslapen.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 08:55

Sansevieria schreef:
Elisa2 schreef:

An sich is het verhaal ook duidelijk genoeg.
Hoe vaak komen zulke (kapotte) paarden niet in de handel terecht?

Je kunt niet meer dan proberen om het dier voor slachtprijs en iets daarboven terug te kopen.
Dat deze nog een pijnvrij leven zal hebben zonder dierenartskosten lijkt me wensdenken eerlijk gezegd.

Daarmee vind ik de optie van DP nog steeds een van de betere, ophalen en dan tzt zelf laten inslapen.

Als ik wist waar ze precies stond reed ik er heen. En inderdaad als het niet goed lijkt laat ik haar alsnog inslapen. Alles wat het beste is voor haar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 08:55

Te vaak..met een lijdensweg van tot hand tot hand gaan als gevolg.

Denk alleen niet dat de eigenaar akkoord gaat met de slachtprijs zolang er nog mogelijkheden zijn om er meer aan te verdienen. Ik zou daarom dus wat meer bieden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 09:15

TS

Neem het je niet kwalijk wat mensen hier schrijven, ze lezen zo vaak snel of kunnen niet begrijpend lezen en vormen hun eigen context, verhaal.

Wellicht gaat de merrie terug naar de handelaar misschien moet je hem contacten dat je haar wil kopen.
Dat ze stuk is en verhaal op internet staat dus wellicht moeilijk verkoopbaar en altijd heeft hij terug neem plicht

Ik hoop dat het je gaat lukken en laat je niet gek maken, je spaargeld die je nu hebt is voor ander doel.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 09:23

Zullen we even niet allemaal zo sceptisch doen? Ze opent een topic op het paard te zoeken niet voor deze discussie.
Geld geven voor iets wat niet duidelijk is doe ik ook niet maar hoop dat je het paard vind.

Heb je al gewoon aangegeven dat je haar wil overnemen om haar een fijn pensioen te geven? Gewoon even goeie communicatie naar het tussenpersoon? Dat je het liefst even face to face communicatie hebt bij het paard?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 09:59

Elisa2 schreef:

Denk alleen niet dat de eigenaar akkoord gaat met de slachtprijs zolang er nog mogelijkheden zijn om er meer aan te verdienen. Ik zou daarom dus wat meer bieden.

Thanks voor je uitleg (ook in je eerdere bericht).

TS ik zou je crowdfunding totaal anders formuleren.

Nu lees ik het (heel zwart-wit gezien) zo als dat je een paard verkocht hebt en dat je haar terug wilt. Mensen hebben daar wellicht net zoals ik een oordeel bij.

Door de uitleg van Elisa2 denk ik anders.

Jij hebt een paard ooit verkocht. Door de omstandigheden is dat diertje in de handel beland en wordt er aan haar verdient.
Gezien haar gezondheid resteert er eigenlijk niets meer dan een leven als grasmaaier of de dood.
Maar doordat handelaren de illusie hoog houden wordt zij onder verkeerde voorwendselen weer verkocht.
Jij wilt je maatje daarvoor behoeden en haar haar welverdiende pensioen of rust geven,

Ik denk dat je het zo bedoelt en dat je crowdfunding zo meer oplevert waardoor de kans groter wordt dat je haar terug kan kopen.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 10:14

tita schreef:
TS

Neem het je niet kwalijk wat mensen hier schrijven, ze lezen zo vaak snel of kunnen niet begrijpend lezen en vormen hun eigen context, verhaal.

Wellicht gaat de merrie terug naar de handelaar misschien moet je hem contacten dat je haar wil kopen.
Dat ze stuk is en verhaal op internet staat dus wellicht moeilijk verkoopbaar en altijd heeft hij terug neem plicht

Ik hoop dat het je gaat lukken en laat je niet gek maken, je spaargeld die je nu hebt is voor ander doel.

Ja ik weet dus niet wie de “echte” eigenaar is en dat krijg ik ook maar niet voor elkaar.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 10:15

Petpa schreef:
Elisa2 schreef:

Thanks voor je uitleg (ook in je eerdere bericht).

TS ik zou je crowdfunding totaal anders formuleren.

Nu lees ik het (heel zwart-wit gezien) zo als dat je een paard verkocht hebt en dat je haar terug wilt. Mensen hebben daar wellicht net zoals ik een oordeel bij.

Door de uitleg van Elisa2 denk ik anders.

Jij hebt een paard ooit verkocht. Door de omstandigheden is dat diertje in de handel beland en wordt er aan haar verdient.
Gezien haar gezondheid resteert er eigenlijk niets meer dan een leven als grasmaaier of de dood.
Maar doordat handelaren de illusie hoog houden wordt zij onder verkeerde voorwendselen weer verkocht.
Jij wilt je maatje daarvoor behoeden en haar haar welverdiende pensioen of rust geven,

Ik denk dat je het zo bedoelt en dat je crowdfunding zo meer oplevert waardoor de kans groter wordt dat je haar terug kan kopen.

Ja ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Ik ga er nog eens goed voor zitten. Dank je wel.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 10:17

Dahlia85 schreef:
Zullen we even niet allemaal zo sceptisch doen? Ze opent een topic op het paard te zoeken niet voor deze discussie.
Geld geven voor iets wat niet duidelijk is doe ik ook niet maar hoop dat je het paard vind.

Heb je al gewoon aangegeven dat je haar wil overnemen om haar een fijn pensioen te geven? Gewoon even goeie communicatie naar het tussenpersoon? Dat je het liefst even face to face communicatie hebt bij het paard?

Ja ze weten wat ik wil, ook dat ik niemand aan ga geven of zwart ga maken. Maakt allemaal niks uit. Ik krijg gewoon de juiste persoon niet te pakken.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 10:59

Staat het paard ergens te koop op internet? Misschien dat iemand op die manier bij de juiste handelaar terecht kan komen als het jou niet lukt.

anjali

Re: Waar is Gylana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 11:53

De manege waar ik vroeger reed had geregeld paarden op proef van een handelaar. Ze keken dan of het paard geschikt was als lespaard voor ze het kochten. Kennelijk is bij dit paard nog een dierenartsbehandeling nodig geweest omdat hij een wond aan zijn been had. Die kosten zal de huidige eigenaar er bij verkoop ook nog uit willen hebben.Dat ts het adres waar hij nu staat niet krijgt kan zijn omdat ze bang zijn dat ts dan het paard gewoon komt meenemen zonder betalen. Zeker op een grote manege of pensionstalling gebeurt zoiets nl. nogal eens. Als ik ts was (maar dat ben ik niet en ik ken haar persoonlijke situatie niet!) zou ik het geld uit het "noodpotje" wat eigenlijk voor DA-kosten is (dit las ik in haar eigen berichten) eruit halen en het paard gewoon kopen. Maar goed, hoe dan ook, hoop ik dat alles goed afloopt. Lastig dit soort situaties.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 12:41

Paardenfann4 schreef:
Staat het paard ergens te koop op internet? Misschien dat iemand op die manier bij de juiste handelaar terecht kan komen als het jou niet lukt.

Nee gaat via mond op mond zeg maar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 12:49

sexysusie schreef:
Paardenfann4 schreef:

Nee gaat via mond op mond zeg maar.

Nou dat hoop ik toch niet, dat lijkt me wat intiem.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 13:09

:')
Zo flauw

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 13:20

Wat ik me wel afvraag

Wie is die tussenpersoon en wat is deze van iedereen in dit verhaal?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 13:31

GabberGill schreef:
Wat ik me wel afvraag

+ wat zijn de belangen van de tussenpersoon?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 13:57

Petpa schreef:
GabberGill schreef:
Wat ik me wel afvraag

+ wat zijn de belangen van de tussenpersoon?

Meestal krijgen tussenpersonen een deel van de opbrengst.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 17:44

Zo vandaag gebeld door de man die Gylana dan nu in bezit heeft. Hij heeft hem volgens zeggen van een Belgische handelaar. Hij wil er nu €2000,- voor hebben. Maar hij gaat kijken of hij hem terug kan geven aan die Belgische handelaar om zijn geld er uit te krijgen. Ik heb nu wel een voornaam maar nog geen adres.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 18:01

Ik zou niet langer wachten. :n Zeggen dat je akkoord gaat met 2000 euro.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 18:06

Ik snap dit ook niet echt. Je hebt nu €1000 over en moet nog €1000 van anderen lenen of van een ander potje halen om haar weer in je bezit te krijgen, waar wacht je dan nog op?
Als ze straks weer naar die handelaar is kun je het waarschijnlijk vergeten dat je haar nog vind

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 18:12

sexysusie schreef:
Zo vandaag gebeld door de man die Gylana dan nu in bezit heeft. Hij heeft hem volgens zeggen van een Belgische handelaar. Hij wil er nu €2000,- voor hebben. Maar hij gaat kijken of hij hem terug kan geven aan die Belgische handelaar om zijn geld er uit te krijgen. Ik heb nu wel een voornaam maar nog geen adres.

Als je nu niet tegen die man zegt dat jij gelijk met 2000 cash en trailer voor de deur staat, dan mag je ook stante pede je crowdfunding afzetten want dan is het je echt niet om het dier te doen!

Je kon 2500 uit een spaarpot halen, dan kan je er toch zeker 2000 uithalen en heb je nog 500 over zelfs (+ 175 van je crowdfunding heb je zelfs 675 over als spaarpotje)...

De prijs is al gezakt van 3500 naar 2000... Da's 1500 eraf...

Als je dit nu niet doet, dan spoort je verhaal niet en ben ook jij niet oprecht.
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 24-08-24 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 18:13

sexysusie schreef:

Ik zou ook niet twijfelen, die e2000,- betalen en ophalen anders ben je haar weer kwijt.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 18:20

Ik ben nu inderdaad ook wel benieuwd naar wat jij dan zegt als je dit 'aanbod' krijgt. Op zon mededeling kun je toch direct reageren/akkoord gaan