nikita390 schreef:Hallo iedereen,
ik ben nieuw hier maar wou even wat kwijt. Ik ben momenteel 16 en ik heb samen met mijn moeder een paard gekocht voor mij. Het is mijn droom om springwedstrijden te gaan rijden en moet hier nog heel veel in groeien. Sinds kort wilt mijn moeder die vroeger ook veel heeft gereden ook gaan rijden op ons nisuwe paard, dit vind ik prima alleen gaat het steeds een stapje verder, mijn broertje rij sinds kort voor het eerst op een manege en wil ook op ons paard gaan rijden en mijn moeder zegt nu dat ze ook wilt gaan springen met ons paard. Voor mij voelt dit steeds meer alsof ik minder kan gaan rijden en hun meer. Met 1x per week springen gaat het mij nooit lukken om mijn droom te behalen en kan ik dit niet met mijn moeder bespreken omdat ze zegt dat het een '' familiepaard'' is. Zelf betaal ik mee aan de stalling en begin ik het gaan naar het paard steeds minder leuk omdat ik het idee krijg dat ze van me word afgepakt beetje bij beetje. iemand tips wat ik zou moeten doen?
Gewoon tegen je moeder zeggen dat je vooruit wilt met springen en of ze springles wil betalen op een manegepaard. Als ze dan komt met "maar je hebt zelf een paard" zeg je gewoon dat je er niet genoeg op kunt om echt verder te komen en als ze dan nog protesteert even een duidelijk schema opstellen. Maar het lijkt mij dat als je 3 x in de week op een paard rijdt dat zelf al kan springen, dat genoeg moet zijn om je te ontwikkelen.
Sowieso is een manegepaarden erbij rijden in springlessen altjd goed voor je ontwikkeling. Beter dan altijd op hetzelfde paard rijden!