sasja0705 schreef:Anderhalve maand de stomme vraag gesteld... nooit verwacht, dat de dag "x" zo snel zou komen.
Vandaag om 17:30 heb ik mijn stoere, dikke Friesische hangbuikzwijntje moeten laten gaan.
Op ergens een manier moet hij vanacht idioot in de box zijn uitgegleden, gevallen of wat dan ook.
Vanochtend toen ik kwam het hele paard schreefalleen maar nog zijgang.
Dacht het had zich gewoon verstapt zoals normaliter 2x per jaar
Dus in eerste instantie terug in de box... hij was vrolijk, eten als een beer maar nog steeds scheef en kon zich niet dragen.
Dus da... heup en knie uit de kom... en misschien zelfs gebroken.
Eerst nog de hoop met mankracht alles weer op zijn plek te krijgen.
Maar niet dus.
Mijn da had nog overleg met anderen... maar kans om hem naar Utrecht te krijgen (had met takel gemoeten) minimaal en uitkomst waarschijnlijk hetzelfde.
Rust zacht mijn grote sterke beer. 20 jaar heb ik van jou en jouw streken mogen genieten...
Onze merrie stond de hele tijd ernaast en wij hebben haar daarna ook even bij gelaten.
Nu eens zien, hoe wij het verder aanpakken.
Ach, wat doet dit pijn om te lezen.. Ik herken het helaas maar al te erg, hier was het ook overduidelijk dat mijn merrie moet zijn uitgegleden en gevallen, en zij liep ook nog enkel zijwaarts.. Ik heb dezelfde beslissing moeten nemen als jij; ik wilde haar ook op die leeftijd de medische mallemolen niet insturen..
Ik wens je heel veel sterkte toe. Hoe oud ze ook mochten worden, het voelt altijd als "te vroeg" aan. Dus heel veel sterkte en moed gewenst, TS.