Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anjali schreef:Er bestaan muilkorven voor paarden. Als je de pony wilt houden zou je die kunnen omdoen wanneer je kind bij de pony is. Want als je kind in het gezicht wordt gebeten kan dat ernstig uitpakken.En de toekomst van de pony zal er ook niet rooskleuriger van worden. Ik vind dat de verkoper hem moet terugnemen.
lies schreef:Hmm, das wel een gamechanger toch?
Beestje is dus gewoon handelswaar en ik denk dat ie geen idee heeft wat 'm overkomt. Vind zijn gedrag dan wel verklaarbaar. Idd zou ik het begrijpen als je hem toch terug doet, maar ik denk dat ik het zelf nog wel even aan zou willen zien. Maar dan wel met een soort van overeenkomst met de verkoper dat ie terug mag als het over bijvoorbeeld 6 maanden niet is verbeterd.
Wil je hem toch kwijt, dan zou ik ze confronteren met wat je uitgevogeld hebt en dat ze de pony terug moeten nemen. Ze hebben je misleid, mocht het tot een zaak komen, sta je wel behoorlijk sterk als je alles op papier (ook bijvoorbeeld mail en whatsapp is rechtsgeldig) hebt staan.
Eef_Bam schreef:Heel vervelend, maar het klinkt alsof de verkoper je gewoon een oor aangenaaid heeft en gewoon een verkapte handelaar is. Ik zou in dat geval echt niet verder proberen en het plezier van je dochter verpesten. Neem je verlies en zet hem te koop met een eerlijk verhaal, laat het 12 jarige meisje voorrijden zodat ze kunnen zien wat hij kan en niet kan. Waarschijnlijk verlies je er wel wat geld op omdat het dus geen brave kinderpony is, maar als je nog maanden stalling en training gaat betalen ben je dat geld ook kwijt. Lekker gaan sparen en als je dochter 10-12 jaar is maar eens voor een brave leerpony gaan kijken.
Sansevieria schreef:lies schreef:Hmm, das wel een gamechanger toch?
Beestje is dus gewoon handelswaar en ik denk dat ie geen idee heeft wat 'm overkomt. Vind zijn gedrag dan wel verklaarbaar. Idd zou ik het begrijpen als je hem toch terug doet, maar ik denk dat ik het zelf nog wel even aan zou willen zien. Maar dan wel met een soort van overeenkomst met de verkoper dat ie terug mag als het over bijvoorbeeld 6 maanden niet is verbeterd.
Wil je hem toch kwijt, dan zou ik ze confronteren met wat je uitgevogeld hebt en dat ze de pony terug moeten nemen. Ze hebben je misleid, mocht het tot een zaak komen, sta je wel behoorlijk sterk als je alles op papier (ook bijvoorbeeld mail en whatsapp is rechtsgeldig) hebt staan.
Denk jij nu echt dat ze die pony na nog eens een half jaar terugnemen, denkend aan hoe snel ze hem verkocht hebben na aankomst in Nederland?
Juudje81 schreef:UPDATE!!
ik ben er net achter gekomen dat de pony nog maar 3,5 maand bij hun was, rechtstreeks uit Ierland!!! De filmpjes die verkoper mij had gestuurd waren dus niet van haar en haar dochter maar in Ierland gemaakt. Ik weet het niet meer zeker maar dacht dat zij hem al een jaar had. Het arme beest is dus nog geen half jaar hier..![]()
Niet gek dat hij dan een beetje raar doet..
Juudje81 schreef:Ik heb de vorige eigenaar gesproken, zij gaf aan het gedrag niet te herkennen, dus of dat waar is weet ik natuurlijk niet. Gedragstherapeut heeft pas over 4 weken tijd helaas. Ik vind het heel moeilijk. Als we hem verkopen kan ik niet zeggen dat het een leuke kinderpony is, of misschien vertoont hij dit gedrag bij iemand anders niet? Zoiezo als hij weg gaat komt er even geen andere!
Juudje81 schreef:herr_balou schreef:Wat een vervelende situatie.
Ik heb een pony gekend die hartstikke lief was met/bij kinderen behalve blonde meisjes tussen de 4 en 10 jaar, die konden een moordaanslag verwachten.
O nee mijn dochter is ook blond!
Gek eigenlijk dat ze een voorkeur kunnen hebben wat dat betreft!