Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anne_GTI schreef:Ik heb 10x liever dat de kinderen van de pensionhouder ze binnen zetten dan 1 bepaalde volwassen stalgenoot... die presteert het zelfs om het verkeerde paard uit de wei te halen in de veronderstelling dat het haar eigen paard is...
Tancreda4 schreef:Anne_GTI schreef:Ik heb 10x liever dat de kinderen van de pensionhouder ze binnen zetten dan 1 bepaalde volwassen stalgenoot... die presteert het zelfs om het verkeerde paard uit de wei te halen in de veronderstelling dat het haar eigen paard is...
Nee johDat is een blind iemand? Of gaat 't om een opfok groep waar je maar x in de 2 maanden je paard ziet en ze tussendoor weer zijn veranderd of gegroeid? Andere gevallen zijn niet mogelijk dacht ik
Oakland1990 schreef:Mijn paard is dood en doodbraaf dus ja ik zou er geen probleem mee hebben. Voor die 10m van stal naar paddock. Echter vind ik wel dat de staleigenaar deze 2 niet mag inzetten voor de taken…
tamary schreef:Onder de 14 is de eigenaar wettelijk aansprakelijk als het mis gaat. Kost je ook flink hogere AVP/WA premies als die er aan te pas moeten komen. Of en hoe braaf je paarden met anderen zijn even ter zijde, want het gaat over wat als het fout gaat.
Shadow0 schreef:tamary schreef:Onder de 14 is de eigenaar wettelijk aansprakelijk als het mis gaat. Kost je ook flink hogere AVP/WA premies als die er aan te pas moeten komen. Of en hoe braaf je paarden met anderen zijn even ter zijde, want het gaat over wat als het fout gaat.
Je bent in principe altijd aansprakelijk als eigenaar. Leeftijd heeft daar niet mee te maken. Geen idee waar je dit vandaan haalt.
LWDaisy schreef:Oakland1990 schreef:Mijn paard is dood en doodbraaf dus ja ik zou er geen probleem mee hebben. Voor die 10m van stal naar paddock. Echter vind ik wel dat de staleigenaar deze 2 niet mag inzetten voor de taken…
Klopt, maar de anderen moeten dan wel deze 2 hun taken vervullen, wat ook niet helemaal eerlijk zou aanvoelen voor mij. Ik moet dan 2 paarden extra binnen/buiten zetten, mest van 2 paarden extra opruimen, 2 paarden extra voeren, ... Ik zou zo'n jong iemand niet aan mijn paard willen laten komen, maar ik zou dan zelf ook niet voor hun taken willen opdraaien. 't Is ook nooit goed haha.
LWDaisy schreef:Oakland1990 schreef:Mijn paard is dood en doodbraaf dus ja ik zou er geen probleem mee hebben. Voor die 10m van stal naar paddock. Echter vind ik wel dat de staleigenaar deze 2 niet mag inzetten voor de taken…
Klopt, maar de anderen moeten dan wel deze 2 hun taken vervullen, wat ook niet helemaal eerlijk zou aanvoelen voor mij. Ik moet dan 2 paarden extra binnen/buiten zetten, mest van 2 paarden extra opruimen, 2 paarden extra voeren, ... Ik zou zo'n jong iemand niet aan mijn paard willen laten komen, maar ik zou dan zelf ook niet voor hun taken willen opdraaien. 't Is ook nooit goed haha.
Urbanus schreef:LWDaisy schreef:
Joh, hoeveel werk is 2 extra paarden dan? Wat een gedoe. Als het een fijne stal is en goed voor de sfeer, doe ik die 2 paarden er gewoon bij. Klaar.
Misschien kunnen ze inderdaad compenseren met iets anders.
Urbanus schreef:Oké helemaal leuk, maar dan is zo'n stal waar TS staat dus sowieso niks voor jou. Klaar.
nikkel schreef:Het is in mijn ogen heel simpel: of je neemt het risico of je paard komt niet meer naar buiten of binnen. Afhankelijk van de mogelijkheden die je al of niet hebt. Ik heb meer ellende zien veroorzaken door volwassenen dan door welwillende, luisterende pubers. De paarden laten het wel weten of zij het er mee eens zijn.