Moeder van vriendin bemoeit zich met..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:44

Horseball, ben je echt 25? Je komt nu meer over als een verongelijkte puber eigenlijk.
Zoveel mensen, zoveel meningen. Daar eens over nadenken kan je alleen maar verrijken. Je hoeft er niets mee te doen, maar hoe denk jij over het kortere uitstappen, het extra aansingelen en waarom is dat dekje nou zo belangrijk?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:45

Horseball6 schreef:
Miran schreef:
TS, tot hoe laat is je eigen les? Hoe gaat dat met de paarden waarvan alleen de ruiter wisselt, zitten die er eerder op dan degene op jouw lespaard?

Mijn les is op het momend van half 6 tot half 7
Als de avondklok er af is rijd ik weer van half 7 tot half acht

Maar als de ene les eindigt om half 7 en de volgende les begint om half 7, dan is het er toch helemaal geen tijd om af te zadelen en (goed) terug op te zadelen?
Rare manège die dat toelaat.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Moeder van vriendin bemoeit zich met..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:50

Dat ken ik echt niet van vroeger. Lijkt me een beetje sneu voor het paard, die denkt dat hij klaar is en dan wordt hij weer opgezadeld...

Horseball6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 15:51

Sclimpre schreef:
Horseball6 schreef:

TS, tot hoe laat is je eigen les? Hoe gaat dat met de paarden waarvan alleen de ruiter wisselt, zitten die er eerder op dan degene op jouw lespaard?

Mijn les is op het momend van half 6 tot half 7
Als de avondklok er af is rijd ik weer van half 7 tot half acht

Maar als de ene les eindigt om half 7 en de volgende les begint om half 7, dan is het er toch helemaal geen tijd om af te zadelen en (goed) terug op te zadelen?
Rare manège die dat toelaat.[/quote]
Ik stap uit rond keart over 6 dan ga ik 25 over 6 dekje wisselen

MissSicarius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:53

Kijk vooral naar het welzijn van het paard, want daar draait het vooral om in deze situatie lijkt mij

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:55

Ik snap de 5 pagina lange discussie niet zo.
De manege vindt het prima als mensen eigen dekjes gebruiken, TS doet daarin niets verkeerd en zorgt dat het paard op tijd klaar staat voor de les.
Punt.

Als die moeder klachten heeft moet ze dus bij de manege zijn en niet bij TS.
Simpel.

Onze meningen over de manege en de regels zijn totaal niet relevant.

ToosxHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:55

Ik begrijp niet waarom sommige het gek vinden om eigen spul te gebruiken. Toen ik nog op de manege reed deed ik ook steeds mijn eigen dekje op. Verschil met TS was wel dat er bij ons een halfuur tussen de twee lessen zat van die avond of dat ik een pony reed die enkel in mijn les moest rijden die dag. Dat ging gewoon prima en de manege eigenaar had hier ook geen problemen mee. Anderzijds begrijp ik de bezorgdheid naar het paard toe in verband met welzijn dat het niet fijn is om 2 keer op te zadelen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:57

Goof schreef:
Ik snap de 5 pagina lange discussie niet zo.
De manege vindt het prima als mensen eigen dekjes gebruiken, TS doet daarin niets verkeerd en zorgt dat het paard op tijd klaar staat voor de les.
Punt.

Als die moeder klachten heeft moet ze dus bij de manege zijn en niet bij TS.
Simpel.

Onze meningen over de manege en de regels zijn totaal niet relevant.

Maar dat is ook al aangegeven maar daar reageert ze dan weer niet op.
Op deze manier is het een vreemd topic.

DuoPenotti schreef:
Maar wat had je dan voor antwoorden verwacht?

Deze moeder zegt er wat van, als jij op tijd bent kun je zeggen; bent u het er niet mee eens ga naar de lesgever.
Ben je te laat staat ze in alle recht om er wat van te zeggen.

Daarnaast krijg je meningen die vinden dat het niet paard vriendelijk is om snel te gaan wisselen ipv uitstappen.
Daar kun je wat mee doen of naast je neer leggen, dat is aan jou :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:59

Hoe oud ben je TS? In je profiel staat 25, maar je klinkt ietsjes jonger. Gaat de moeder mee met een volwassen vriendin van haar dochter?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:03

mysa schreef:
Dat ken ik echt niet van vroeger. Lijkt me een beetje sneu voor het paard, die denkt dat hij klaar is en dan wordt hij weer opgezadeld...

Mijn vorige paard werd vaker tussendoor van zadel gewisseld.. wist niet dat mensen dat als sneu of zelfs bijna als dierenmishandeling zien.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:10

Nouja laten we wel wezen, het gemiddelde manege paard is niet heel erg dol op het op en afzadelen. Dat gebeurt vaak al meerdere keren per dag. Ik begrijp wel dat mensen dan als argument aandragen dat dit ook niet in het voordeel van het paard is als hij meerdere lessen moet lopen.

Tegelijkertijd, de manege keurt het goed en die gaat er uiteindelijk over. Zolang TS op tijd het paard weer klaar heeft staan zal de moeder bij de manege haar beklag moeten doen en niet bij TS.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:17

Horseball6 schreef:
[/quote]

Als dat meisje om 30 over 6 op haar paard moet zitten, begrijp je toch dat ze de kriebels krijgen? Als mama zou ik ook elke keer komen klagen zo.
Je komt me vooral heel verwaand over en ik begrijp het punt om moeilijk te blijven doen niet, sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:23

Poekkie schreef:
Horseball6 schreef:

Als dat meisje om 30 over 6 op haar paard moet zitten, begrijp je toch dat ze de kriebels krijgen? Als mama zou ik ook elke keer komen klagen zo.
Je komt me vooral heel verwaand over en ik begrijp het punt om moeilijk te blijven doen niet, sorry.[/quote]

Als er om 25 over het dekje gewisseld wordt kan de volgende er toch met gemak om 30 over op zitten? Ik zie het probleem echt niet

Horseball6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 16:25

Mariett schreef:
Hoe oud ben je TS? In je profiel staat 25, maar je klinkt ietsjes jonger. Gaat de moeder mee met een volwassen vriendin van haar dochter?

Ik ben 25 jaar men leeftijd klopt wel.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:30

die vriendin ook? dat haar moeder zich ermee bemoeid?

Horseball6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 16:34

fokfanaat schreef:

Die vriendin vind het geen probleem maar de moeder wel

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:34

En wat is haar argument dan? waarom is het een probleem?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:36

maar is die vriendin ook boven de 20? heel bijzonder dat haar moeder zich er dan mee bemoeid, lekker laten gaan

Horseball6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 16:40

fokfanaat schreef:
maar is die vriendin ook boven de 20? heel bijzonder dat haar moeder zich er dan mee bemoeid, lekker laten gaan

Nee die is nog onder de 18

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:40

Poekkie schreef:
Horseball6 schreef:

Je komt me vooral heel verwaand over en ik begrijp het punt om moeilijk te blijven doen niet, sorry.

Sowieso als de rest van je groep dan al aan het rondstappen is voordat de les daadwerkelijk begint... dat vindt toch niemand leuk om dan nog als het buitenbeentje op de grond te staan terwijl de rest al aan het rondstappen is....

Horseball6 schreef:
fokfanaat schreef:

Die vriendin vind het geen probleem maar de moeder wel

Weet je zeker dat ze het geen probleem vindt? :)

Of durft ze het misschien niet zo goed toe te geven dat ze (natuurlijk wel!) liever gelijk met de rest van haar groep opstijgt (dat gevoel zou je zelf vast ook hebben?) en zegt de moeder er daarom maar wat van omdat die je wil laten weten dat het niet eerlijk is zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:42

Dus de rest mag al opstappen in de tijd van de les ervoor? Die duurt tot half 7. Dus ts zou blijkbaar eerder moeten afstappen binnen haar les, ook als ze geen dekje wisselt?

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:52

Volgens mij schrijft TS dat de les van half 6 nog aan het uitstappen was. Dus nog niemand van de half 7 les zat op het paard. Tenminste, zo lees ik dat:

Quote van TS: Nu is dit heel vreemd en was de les ook nog niet eens begonnen die gene van voor de half 7 les waren nog aan het uitstappen dus ze redde die les prima

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:54

Sowieso moeten ouders toch in de auto wachten op een manege nu?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:56

Ts, het is wel normaal op Bokt dat je kattige reacties krijgt.Als je dat nog niet wist dan weet je het nu.Wie er dan ook gelijk zou hebben. Toen ik,heel lang geleden,begon met rijden op een manege duurden de lessen daar 50 minuten. Tussen 2 lessen in zat steeds 10 minuten voor wisselen van paarden en ruiters.Dus elke les begon op het hele uur maar stopte om 10 voor het volgende uur. Zodoende was er tijd genoeg voor vanalles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:03

agee schreef:
Volgens mij schrijft TS dat de les van half 6 nog aan het uitstappen was. Dus nog niemand van de half 7 les zat op het paard. Tenminste, zo lees ik dat:

Quote van TS: Nu is dit heel vreemd en was de les ook nog niet eens begonnen die gene van voor de half 7 les waren nog aan het uitstappen dus ze redde die les prima

Weet ik, maar er kwamen reacties dat het niet gek was dat de volgende geïrriteerd was omdat de rest van haar groep al op het paard zat. Dat vond ik bijzonder.