Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nielojram schreef:Nielojram schreef:Een paard hebben is de hemel, maar de entourage is een hel.
Uiteraard heb ik dit bericht gechargeerd.
Maar, ik herken wel dat het de lol eruit kan halen, zeker als je niet zo sterk in je schoenen staat.
Ik heb zelf al mijn huidige vriendinnen via stallen leren kennen, en ben daar heel blij mee. Zou het vreemd vinden als ik een vriendin zou hebben die niets met desportpaarden heeft ( ondanks dat enkele 'in ruste zijn' en ik helaas nu ook even..).
Ben zelf ook wel een stalheks geweest, godallejezus wat was ik een wijsneus.. Gelukkig bleef ik (wel) ontwikkelen, en heb mijn gedrag zeker aangepast.
Neemt niet weg dat ik mij nog steeds kan ergeren aan mensen die hun paard echt verkeerd behandelen, alleen heb ik op een gegeven moment een andere aanloop daarin genomen.
Het lastige is dat je van het lijdend voorwerp houdt, ongeacht wie de eigenaar is..
Sizzle schreef:Je weet gewoon nooit wie er nog gaat komen.
Ik sta op een super fijne stal maar af en toe komt er dan toch een heks of heksman een tijdje staan.
Nou tolereert onze stalbaas dat niet echt dus op den duur gaan ze weer.
Het heeft niets te maken met sport heb ik al gemerkt. Recreanten zijn minstens net zo erg.
SophievdV schreef:Heel herkenbaar. Het is een slangenkuil. Je hebt het helaas overal!
miereneter schreef:Dat is niet helemaal waar, bij mij op stal is dat niet aan de hand. Er wordt een beetje geroddeld, maar het blijft echt binnen de perken. En is meestal meer dat iemand een andere opinie over omgang met paarden heeft, nooit op de man (of ja, vrouw). Ik realiseer me dat ik geluk heb hoor, maar het kán wel.
Lindaonline schreef:miereneter schreef:Dat is niet helemaal waar, bij mij op stal is dat niet aan de hand. Er wordt een beetje geroddeld, maar het blijft echt binnen de perken. En is meestal meer dat iemand een andere opinie over omgang met paarden heeft, nooit op de man (of ja, vrouw). Ik realiseer me dat ik geluk heb hoor, maar het kán wel.
Een 'beetje roddelen' vind ik persoonlijk ook niet acceptabel. Als jij de persoon bent waar het over gaat, kun je daar echt van balen en met een rot gevoel naar je paard gaan.
Poekkie schreef:Wow die t-shirts.... maar in zo’n geval ben je als stalhouder toch zo ongeveer verplicht op te treden. Dat kan toch echt niet.
Een beetje roddelen gebeurt echt wel overal idd, niet alleen op stal maar ook in het dagelijks leven.
Lindaonline schreef:miereneter schreef:Dat is niet helemaal waar, bij mij op stal is dat niet aan de hand. Er wordt een beetje geroddeld, maar het blijft echt binnen de perken. En is meestal meer dat iemand een andere opinie over omgang met paarden heeft, nooit op de man (of ja, vrouw). Ik realiseer me dat ik geluk heb hoor, maar het kán wel.
Een 'beetje roddelen' vind ik persoonlijk ook niet acceptabel. Als jij de persoon bent waar het over gaat, kun je daar echt van balen en met een rot gevoel naar je paard gaan.
Poekkie schreef:Oei is over iemand spreken zonder iets kwaads/slechts te zeggen ook al roddelen?
Dan ben ik zelf als stalmeisje schuldig net als zowat iedereen die ik maar ken
Sizzle schreef:Het heeft niets te maken met sport heb ik al gemerkt. Recreanten zijn minstens net zo erg.
Mando schreef:Onze staleigenaar zal dat soort gedrag niet accepteren dan mag je vertrekken.
Ik sta op een grote stal maar er is een prima sfeer iedereen laat elkaar in elkaars waarde.
Mer1980 schreef:Ik geef les op een paar hele grote stallen en keer op keer als ik terug in mijn auto zit ben ik blij dat ik mijn eigen stallen heb.wel op verschillende pensionstallen gestaan, maar als je je van het begin af aan wat afzijdig houdt heb ik nooit last ervaren. Ik zag ze wel en hoorde wel eens wat, maar nooit echt onderdeel van geweest.
Wel eens met iemand samen een pony gekocht en opeens van de een op andere dag ontliep ze mij, pas na 3 weken kon ik haar aanspreken en hield een andere stal genoot mij tegen omdat zij wel iets anders aan haar hoofd had. Tot op de dag van vandaag weet ik niet hoe, wat en waarom. Ik heb via de telefoon laten weten dat het niet zo kon en dat ze dan mij maar uit moest kopen, de week erop lag er een envelop geld in mijn kast zonder reactie of wat dan ook. Nog steeds heb ik haar niet gesproken. Geen idee wat er mis is gegaan. Ach ja vreemde mensen hou je overal.![]()