stal eigenaar geeft paard niet terug

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:28

Wat Nikass schrijft is niet helemaal onzin, maar het wordt veel te zwart-wit gesteld. Door wie het paard verzorgd wordt kan een indicatie zijn. Dat geldt ook voor een koopovereenkomst, bewijs van betaling, waar het paard gestald wordt, wie de stallingskosten betaald etc. Het zijn allemaal losse aanwijzingen en het komt in een rechtszaak vaak neer op een samenspel van meerdere omstandigheden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:31

Daarbij komt dat volgens mij heel onduidelijk is wie nu precies de eigenaren zijn. Wat weegt dan zwaarder, alleen dat contract, terwijl er blijkbaar ook andere afspraken zijn omdat ts zelf aangeeft dat ze allemaal voor 1/3 eigenaar zijn?
Volgens mij kun je dus nu niet opeens claimen de enige rechtmatige eigenaar te zijn.
Maar goed, er ontbreekt nog veel informatie om de situatie helemaal duidelijk te krijgen, maar ik denk dat je eigenaar 3 ook juridisch niet zomaar aan de kant kunt schuiven.

Ayasha
Blogger

Re: stal eigenaar geeft paard niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:37

er is vooral onduidelijk of er ooit afgesproken is dat nummer 3 eigenaar zou zijn als ie zijn deel niet betaalde. Zo lang we dat niet weten is er zelfs moreel geen fluit over te zeggen. Laat staan juridisch.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:50

Nu, alleen al dit topic zou kunnen dienen als bewijs dat persoon 3 mede-eigenaar is. Het staat letterlijk in de openingspost. Als er dan in mailverkeer of whatsappberichten meermaals ook duidelijk wordt dat het om een aankoop met 3 gaat, dan zal een evt. rechter dat ook wel meenemen. Niet dat ik dit een rechtszaak zie worden.
Koopovereenkomst is leuk en een sterk stuk bewijsmateriaal, maar niet het enige.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:56

Er staat ook dat hij niet betaald heeft wat weer afbreuk doet. :(:) Als de afspraak was dat hij eigenaar werd als hij betaalde (zo lees ik het.) dan heeft hij aan zijn deel niet voldaan.

Ben wel benieuwd of TS nog gaat reageren. Hopelijk heeft ze gewoon kunnen praten met de 3e partij. :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:08

Een interessant topic.
Met 3 een paard kopen, het lijkt me al gedoemd om te mislukken, maar bon ieder zijn keuze...

TS beweert het paard betaald te hebben, ansich kan ik me inbeelden dat 1 iemand effectief het bedrag overgemaakt heeft, maar met heel dit topic geeft ze zelf aan dat het paard dus van 3 eigenaren was. Of toch bij de aankoop. Het zou dus geheel ongehoord zijn moest ts een aankoopdocument hebben louter op haar naam, want dat zou betekenen dat ze de andere twee op een dwaalspoor zou hebben gebracht en zelf vermoed ik spraken van fraude. Los dat ze eventueel erna iemand uitgekocht zou hebben (dat zou dan andere overeenkomst moeten zijn)

Bon we gaan er vanuit dat de koopovereenkomst dus correct verlopen en opgesteld werd. Twee zouden er geld overgemaakt hebben, de andere voorziet de zorg van locatie (en allicht ook wel andere zaken, anders was die samenwerking toch al langer gestrand) Als dat zo overeengekomen is, leuk, dan is dat de voorwaarde die hij/zij moest maken voor dat aandeel. Dat geeft hem/haar dan effectief recht op 1/3.

Je kan daar heel hard over willen doordrammen en zelf juridische bijstand voor kunnen vragen. Maar ook dergelijke partijen zullen altijd aandringen op mediatie. Ga mss met een derde partij rond tafel zitten, laat ieder zijn zegje doen en kom dan tot een overeenkomst. Heel sec zal dat 1/3 van de aankoopprijs zijn en eventueel een vergoeding ter compensatie. TS wilt immers een paard voor haar alleen. Is er effectief van dat paard meer geworden dan bij aankoop, dan wordt dat ook een vraagstuk. Want wat is dat paard nu waard, allicht in dit geval meer emo dan reële geldwaarde. (onder amateurs zelden echt een meerwaarde aangereden, maar bon dat kunnen we niet zomaar stellen)
Laatst bijgewerkt door bulck op 03-11-20 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:10

bulck schreef:
Een interessant topic.
Met 3 een paard kopen, het lijkt me al gedoemd om te mislukken, maar bon ieder zijn keuze...

TS beweert het paard betaald te hebben, ansich kan ik me inbeelden dat 1 iemand effectief het bedrag overgemaakt heeft, maar met heel dit topic geeft ze zelf aan dat het paard dus van 3 eigenaren was. Of toch bij de aankoop. Het zou dus geheel ongehoord zijn moest ts een aankoopdocument hebben louter op haar naam, want dat zou betekenen dat ze de andere twee op een dwaalspoor zou hebben gebracht en zelf vermoed ik spraken van fraude. Los dat ze eventueel erna iemand uitgekocht zou hebben (dat zou dan andere overeenkomst moeten zijn)

Bon we gaan er vanuit dat de koopovereenkomst dus correct verlopen en opgesteld werd. Twee zouden er geld overgemaakt hebben, de andere voorziet de zorg van locatie (en allicht ook wel andere zaken, anders was die samenwerking toch al langer gestrand) Als dat zo overeengekomen is, leuk, dan is dat de voorwaarde die hij/zij moest maken voor dat aandeel. Dat geeft hem/haar dan effectief recht op 1/3.

Je kan daar heel hard over willen doordrammen en zelf juridische bijstand voor kunnen vragen. Maar ook dergelijke partijen zullen altijd aandringen op mediatie. Ga mss met een derde partij rond tafel zitten, laat ieder zijn zegje doen en kom dan tot een overeenkomst. Heel sec zal dat 1/3 van de aankoopprijs zijn en eventueel een vergoeding ter compensatie. TS wilt immers een paard voor haar alleen. Is er effectief van dat paard meer geworden dan bij aankoop, dan wordt dat ook een vraagstuk. Want wat is dat paard nu waard, allicht in dit geval meet emo dan reële waarde. (onder amateurs zelden echt een meerwaarde aangereden, maar bon dat kunnen we niet zomaar stellen)

persoon 2 is haar vriend dus geen ide of ze die uit gekocht heeft.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:11

Laurie schreef:
Wat Nikass schrijft is niet helemaal onzin, maar het wordt veel te zwart-wit gesteld. Door wie het paard verzorgd wordt kan een indicatie zijn. Dat geldt ook voor een koopovereenkomst, bewijs van betaling, waar het paard gestald wordt, wie de stallingskosten betaald etc. Het zijn allemaal losse aanwijzingen en het komt in een rechtszaak vaak neer op een samenspel van meerdere omstandigheden.

Welnee, een rechter kijkt echt zwart/wit. Volgens TS is afgesproken dat gedrieën de aanschafprijs zouden betalen. officieel mag de weidebaas zijn grond niet onderverhuren. Moreel gezien, mag er best wat betaald worden voor de tijd dat het paard daar heeft gestaan. Maar als dat nooit de afspraak was blijft dat lastig.
Dat het paard daar gratis heeft gestaan maakt de weidebaas nog geen eigenaar.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:13

@Ayasha, dat maakt op zich niet uit. Het gaat over de initiële overeenkomst.(al is het effectief dat de vriend het voorgeschoten heeft en dat ze hem achteraf terugbetaald heeft, dat staat los van de overeenkomst) Dat is een wijziging na de aankoop, dat kan en mag altijd gebeuren, indien alle partijen daarmee akkoord zijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:13

Ayasha schreef:
Er staat ook dat hij niet betaald heeft wat weer afbreuk doet. :(:) Als de afspraak was dat hij eigenaar werd als hij betaalde (zo lees ik het.) dan heeft hij aan zijn deel niet voldaan.

Ben wel benieuwd of TS nog gaat reageren. Hopelijk heeft ze gewoon kunnen praten met de 3e partij. :)

Nu is het sowieso een hele gekke constructie dus iets bewijzen gaat sowieso moeilijk zijn. Maar zes maanden lang was dit een situatie waar iedereen oké mee was. Je kan niet 6 maanden lang doen alsof iets A is en dan als het je uitkomt doen alsof het B is. Als de "opa" dus 6 maanden lang als mede-eigenaar behandeld is geweest (en dat kan aanduiden door dus oa. mailverkeer, feit dat hij stalling regelde, gesprekken die voorafgaandelijk aan de aankoop zijn geweest etc.) heeft die best wel wat in handen en kan je niet na een halfjaar zeggen: je hebt niet betaald, dus je bent geen mede-eigenaar.

Zoals je zelf ook aanhaalt, als het wel de afspraak was dat de derde persoon zou betalen, zouden er meerdere gesprekken als tegenbewijs moeten zijn waarin de derde persoon aangemaand wordt tot betaling. Best al zelfs een aangetekende ingebrekestelling etc. Maar de situatie 6 maanden laten sudderen/wel oké vinden en dan niet meer, dat gaat, maar ook weer niet zomaar met alleen een koopovereenkomst.

Nu ja, allereerst denk ik dat dit allemaal met haken en ogen aan elkaar hangt en dat er buiten de koopovereenkomst, nooit deftige afspraken zijn gemaakt en daar kan dan ook het juridische systeem niet heel veel mee. Die gaan dan waarschijnlijk ook aansturen op een bemiddeling, dus ik denk ook dat een goed gesprek de eerste stap is. :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:15

Babootje schreef:
Laurie schreef:

Welnee, een rechter kijkt echt zwart/wit. Volgens TS is afgesproken dat gedrieën de aanschafprijs zouden betalen. officieel mag de weidebaas zijn grond niet onderverhuren. Moreel gezien, mag er best wat betaald worden voor de tijd dat het paard daar heeft gestaan. Maar als dat nooit de afspraak was blijft dat lastig.

Dat maakt die 3e wel de verzorger/houder van het paard. En of er wel of niet mag onderverhuurd worden, dat weten we eigenlijk niet. En is eigenlijk niet relevant, feit is dat het paard dus dankzij die 3e persoon toch al die tijd op die plek heeft mogen staan en die persoon dus het verblijf van dat paard heeft kunnen faciliteren.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:32

Als de derde persoon mede-eigenaar is, dan is er toch helemaal geen sprake van onderhuur?
Hij stalt daar zijn eigen paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:35

Gini schreef:
Nu is het sowieso een hele gekke constructie dus iets bewijzen gaat sowieso moeilijk zijn. Maar zes maanden lang was dit een situatie waar iedereen oké mee was. Je kan niet 6 maanden lang doen alsof iets A is en dan als het je uitkomt doen alsof het B is. Als de "opa" dus 6 maanden lang als mede-eigenaar behandeld is geweest (en dat kan aanduiden door dus oa. mailverkeer, feit dat hij stalling regelde, gesprekken die voorafgaandelijk aan de aankoop zijn geweest etc.) heeft die best wel wat in handen en kan je niet na een halfjaar zeggen: je hebt niet betaald, dus je bent geen mede-eigenaar.

Zoals je zelf ook aanhaalt, als het wel de afspraak was dat de derde persoon zou betalen, zouden er meerdere gesprekken als tegenbewijs moeten zijn waarin de derde persoon aangemaand wordt tot betaling. Best al zelfs een aangetekende ingebrekestelling etc. Maar de situatie 6 maanden laten sudderen/wel oké vinden en dan niet meer, dat gaat, maar ook weer niet zomaar met alleen een koopovereenkomst.

Nu ja, allereerst denk ik dat dit allemaal met haken en ogen aan elkaar hangt en dat er buiten de koopovereenkomst, nooit deftige afspraken zijn gemaakt en daar kan dan ook het juridische systeem niet heel veel mee. Die gaan dan waarschijnlijk ook aansturen op een bemiddeling, dus ik denk ook dat een goed gesprek de eerste stap is. :)

En dat weten we dus natuurlijk niet. Of TS hem via app niet aangemaand heeft om zijn deel te voldoen en dat TS nu wellicht op een punt is dat ze zegt "oke klaar nu, hij heeft tijd genoeg gehad." :)
Dat is het probleem met dit topic een beetje.

Nu heb ik nog maar weinig constructies van meerdere partijen die één paard bezitten goed weten gaan. Zelfs internationaal waar het een zakelijke constructie is, is dat toch al meer dan eens mis gelopen. Dus ik begrijp niet dat dit particulieren dit soort constructies nog steeds aan gaan en al zeker niet zo beroerd geregeld. (zeg maar: niet geregeld.)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:39

Nee, dat klopt, er wordt heel weinig verteld over het precieze hoe en wat.
En ook je tweede alinea klopt. Meerdere eigenaars voor een paard is gedoemd om te mislukken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:48

bulck schreef:
Dat maakt die 3e wel de verzorger/houder van het paard. En of er wel of niet mag onderverhuurd worden, dat weten we eigenlijk niet. En is eigenlijk niet relevant, feit is dat het paard dus dankzij die 3e persoon toch al die tijd op die plek heeft mogen staan en die persoon dus het verblijf van dat paard heeft kunnen faciliteren.

Dat is een manege-eigenaar stalhouder toch ook? Die wordt ook geen eigenaar van het paard, ook al heeft de echte eigenaar achterstand bij het betalen van stalkosten. Die moet wettelijk gezien op een andere manier achter zn geld aan. Het feit dat je een paard stalling biedt maakt je nog geen eigenaar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:48

Ayasha schreef:
Nu heb ik nog maar weinig constructies van meerdere partijen die één paard bezitten goed weten gaan. Zelfs internationaal waar het een zakelijke constructie is, is dat toch al meer dan eens mis gelopen. Dus ik begrijp niet dat dit particulieren dit soort constructies nog steeds aan gaan en al zeker niet zo beroerd geregeld. (zeg maar: niet geregeld.)

Helemaal met je eens. Ik heb dat ook nog nooit goed zien gaan in de prive sfeer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:50

Dat er hier niet betaald is voor die verzorging maakt het wellicht anders maar ik heb ook wel eens een paard op weide gehad waar niet voor betaald werd en juridisch maakte mij dat echt geen eigenaar ondanks dat ik verder ook het onderhoud van dat dier grotendeels betaalde.
Nu ben ik met die situatie ook niet geheel juridisch correct om gegaan maar goed. Er komt een punt dat het genoeg is. :o

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:56

Babootje schreef:
Laurie schreef:

Dat zei ik ook niet toch? :) Ik reageerde op deze post van Nikass:

Nikass schreef:
Volgens mij ben je het meest eigenaar als je voor het paard zorgt. En dat doet eigenaar 3 met name, want bij hem staat het paard op de wei en mogelijk voert hij het of haalt hij er een keer een borstel over heen. Hij laat er iemand op rijden, misschien heeft hij daar foto's van? Dit is volgens mij allemaal veel meer bewijs van eigendom dan een contract...

Laurie schreef:

Edit: sorry 'verzorgt' en 'betaalt' natuurlijk, zware ochtend gehad geloof ik :o

Er is geen officieel eigendomsbewijs voor paarden. Als je een paspoort hebt dat op jouw naam staat kan dat wel een sterke aanwijzing zijn, maar dat alleen is in een rechtszaak meestal onvoldoende. Andere omstandigheden die (wederom als aanwijzingen!), in de beoordeling meegenomen kunnen worden zijn dan bijvoorbeeld wie het paard verzorgt, waar het paard gestald staat, wie stallingskosten betaalt e.d. Dat is dus niet hetzelfde als 'je bent het meest eigenaar als je voor het paard zorgt'.
Laatst bijgewerkt door Laurie op 03-11-20 12:17, in het totaal 3 keer bewerkt

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:10

Eens zien of ik er juridisch nog iets van kan maken.

Er zijn twee stellingen, die niet allebei waar kunnen zijn. Daarover zou je, als je zinvol advies wil, nog wel duidelijkheid moeten geven.

In eerste instantie zeg je: we hebben met z'n drieën een paard gekocht. En een aantal berichten later zeg je: ik heb een verklaring van de vorige eigenaar dat ik het paard heb gekocht. Ik werk de twee opties voor je uit.

1. jullie hebben met zn drieën een paard gekocht. Eigendom komt tot stand door levering door een beschikkingsbevoegde vervreemder onder een rechtsgeldige titel. Dus: degene van wie jullie hem hebben overgenomen mocht over het paard beschikken, er is een reden (in dit geval: koop) en jullie hebben de feitelijke beschikking over het paard gekregen. Jullie zijn nu met elkaar eigenaar. Als een van de kopers niet heeft betaald, hebben de andere twee misschien het deel van de derde betaald en die hebben dan een vordering op die ene, of het derde deel is nog niet betaald en dan is dat een probleem tussen de verkoper en die niet-betalende eigenaar.
Vervolgens kiezen jullie ervoor het paard te plaatsen op een stuk grond dat een van de eigenaren van de gemeente mag gebruiken. Die voorziet op die manier in natura in de huisvesting. Daarbij maakt het niet uit of hij daar kosten voor moet maken of niet, jullie maken met zn drieën gebruik van een recht dat alleen die ene persoon toekomt. De andere twee eigenaren voorzien in voer/smid/entingen etcetera. Of dat een beetje in verhouding is, kan ik niet overzien. Ik weet niet wat de waarde in het economisch verkeer van die wei is en hoeveel kosten er verder aan het paard gemaakt worden.
Dan beslissen twee van de drie eigenaren dat het paard elders gehuisvest moet worden. De derde heeft geen trek in dat verhaal, accepteert wel die beslissing, maar zegt: dan stel ik mijn eigendomsdeel ter beschikking en dan kunnen jullie dat overnemen. Jullie willen dat wel, maar vinden de prijs die de derde persoon biedt, te hoog.

Wat je dan kan doen, is een eenvoudige rekensom maken: wat had ieder moeten bijdragen, wat heeft ieder bijgedragen, en wat heeft de derde eigenaar te weinig betaald dat jullie te veel hebben betaald. Vervolgens laat je het paard door een bindend adviseur (je hebt een lijstje van erkende taxateurs, zie op vakgebied paard/pony bij https://www.federatie-tmv.nl/vind-een-waarde-expert/) waarderen, reken je af en neem je afscheid. Misschien kost dat geld, misschien ook niet, zie het als een goede les om nooit levende have 'samen' met iemand te kopen, want het wordt altijd gelazer.

Dan de situatie 2, waarbij jij kennelijk de koper bent, en personen 2 en 3 jou bijvoorbeeld financieel hebben gesteund om het paard te kopen, persoon 2 door je een deel van de koopprijs ter beschikking te stellen (en hoe je dat oplost, moet je lekker zelf weten, met name omdat het je partner is), persoon 3 door je de huisvestingskosten uit te sparen.
Het paard is nu van jou, je mag ermee doen wat je wil, inclusief verhuizen. Als de derde die de wei ter beschikking heeft gesteld, voor dat gebruik een vergoeding wil, moet je dus bekijken welke kosten deze partij in werkelijkheid voor je gedragen heeft, wat de waarde daarvan in het economisch verkeer is. En daar speelt dan een rol wat de waarde van een dergelijk stukje grasland in de regio is, wat de derde er anders mee had gekund (om er wat mee te verdienen), en welke verdere afspraken er zijn gemaakt. Ook daarvan moet je een rekensommetje maken, het aan de derde betalen en dan afscheid nemen. Overigens ga ik ervan uit dat dit een heel beperkt bedrag zal zijn.

De constructie dat de derde wel eigenaar is geworden, maar zijn eigendomsrecht heeft prijsgegeven omdat hij zijn deel van de koopprijs niet aan de verkoper zou hebben betaald, is juridisch onzin. Prachtig voor je onderbuik, nergens anders goed voor.

Met het juridisch kader in je achterhoofd, moet je doen wat iedereen in dit topic al zegt: met elkaar rond de tafel. Als het lukt, met z'n tweeën, als dat niet lukt, vraag je een professioneel gespreksleider (een mediator of iets dergelijks) om jullie gesprek te begeleiden. Dan krijg je boven tafel wat nu eigenlijk het probleem is, want kennelijk zit er iets heel anders dwars dan de kwestie met het paard. Als je die teleurstelling kan en durft te benoemen over en weer en op een empathische manier kan komen tot begrip voor ieders frustratie, is de kwestie van het geld vaak heel snel de wereld uit. Lukt het niet, dan kan je altijd nog met een gestrekt been een procedure in. Maar probeer dit nou eerst eens.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:42

Laurie schreef:
Babootje schreef:

Dat zei ik ook niet toch? :) Ik reageerde op deze post van Nikass:

Nikass schreef:
Volgens mij ben je het meest eigenaar als je voor het paard zorgt. En dat doet eigenaar 3 met name, want bij hem staat het paard op de wei en mogelijk voert hij het of haalt hij er een keer een borstel over heen. Hij laat er iemand op rijden, misschien heeft hij daar foto's van? Dit is volgens mij allemaal veel meer bewijs van eigendom dan een contract...

Laurie schreef:

Edit: sorry 'verzorgt' en 'betaalt' natuurlijk, zware ochtend gehad geloof ik :o

Er is geen officieel eigendomsbewijs voor paarden. Als je een paspoort hebt dat op jouw naam staat kan dat wel een sterke aanwijzing zijn, maar dat alleen is in een rechtszaak meestal onvoldoende. Andere omstandigheden die (wederom als aanwijzingen!), in de beoordeling meegenomen kunnen worden zijn dan bijvoorbeeld wie het paard verzorgt, waar het paard gestald staat, wie stallingskosten betaalt e.d. Dat is dus niet hetzelfde als 'je bent het meest eigenaar als je voor het paard zorgt'.

Klopt Laurie, ik heb het wat ongenuanceerd opgeschreven. Maar ik ben het wel eens met zoals jij het aangeeft. En ik ben het niet eens met de stelling van Babootje dat een rechter zo zwart/wit kijkt, want dat is juist niet zo. Een rechter neemt allerlei factoren mee en komt met een oordeel op maat.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:28

@Nikass, kijk even naar de wet of lees het forum door, zeker ook wat floortje (jurist) zegt.
We hebben het niet over een res nullius oid :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:41

@FloortjeM

Bedankt voor de heldere bijdrage!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:53

f4bjheu schreef:
@Nikass, kijk even naar de wet of lees het forum door, zeker ook wat floortje (jurist) zegt.
We hebben het niet over een res nullius oid :)

Nee hoor. Ik schrijf gewoon mijn mening of idee op nav mijn juridische ervaringen. En als het nu anders gaat, prima, dan hoor ik dat vanzelf wel (of niet)
Elke zaak is anders en individueel en ik ga er echt geen studie van maken.
Ik kom in elk topic berichten tegen die ik onjuist vind of waar ik het niet mee eens ben, dat gebeurt jou nu blijkbaar ook, dat is inherent aan het forum. Dat maakt niet dat een ander zijn berichten maar moet aanpassen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:02

Erg duidelijk FloortjeM.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:40

Daphara schreef:
@FloortjeM

Bedankt voor de heldere bijdrage!

Ja zeker,ook namens mij bedankt!Achter zulke juridische kwesties kan een hoop spanning en verdriet zitten!