Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
kitobeer schreef:Ik kwam er deze zomer achter wanneer ik een trekhaak wou laten plaatsen dat dit bij mijn auto niet kona vanwege een cng gas installatie. Ik heb 2 j geleden mijn auto nieuw gekocht met en men zei toen de terkhaak kan later nog altijd. Dus dit was een zure appel om te horen. Want met trekhaak van het fabriek geleverd kan dus wel.
Gelukkig had ik nog geen trailer gekocht.
Ik ga mijn auto niet verkopen die is te fijn maar he belsoten om een vrachtwagentje te huren.
Het kost me 100 euro per dag. En de werkelijkeheid zal zijn in mijn geval dat ik misschien 5x per jaar weg zal gaan. Ik heb dan ook geen extra kosten. etc niet aan de auto niet aan de trailer geen verzekering. Dus al bij al te overzien. En nog veilig ook. In het dorp ernaast verhuurt men wagentjes ideaal dus.
ProudJustify schreef:Gewoon fijn om een eigen trailer te hebben staan, niet afhankelijk hoeven zijn van
iemand anders
Als je eens weg wil dan hoef je niks te regelen, gewoon aankoppelen en gaan
Muze schreef:Ja dat uitlenen.... ik zou dan de enige met n Trailer op stal zijn en voel m al aankomen...

Tancreda4 schreef:Oh ik ben met aanschaf 9oo veel meer kwijt dan dat ik zou zijn met huren. Maar eigenlijk moet ik dan nog uren om op te halen en weg te brengen doorrekenen, de extra benzine etc. En dan komt het wellicht wel uit. En nu ga ik zo veel sneller even kort weg ipv hele dagen om de huur eruit te krijgen....
Het is niet goedkoper. Wel veel makkelijker.

_Penotti schreef:Maar als je dan met spoed naar de kliniek moet?
Sta je dan om zondagavond om 10 uur, dan valt er niets te huren.
Hilli schreef:Gini, dat is niet waar - of eigenlijk beter gezegd: dat is maar deels waar.
Ik heb een eigen trailer en huur een busje als ik op pad wil. Op dit moment is dat goedkoper dan zelf een zwaardere auto in bezit hebben. Als straks mijn jonkie oud genoeg is om echt aan het werk te gaan, zal ik de trailer vaker gebruiken en pas dan wordt het aantrekkelijk om zelf een trekauto te hebben.
Faya__ schreef:Er zijn versies van in ieder geval VW Tiguan op benzine (dacht ook Passat) die 100kg kogeldruk en 2000kg mogen trekken. Het hoeven niet perse echte dikke terreinwagens te zijn.
Hilli schreef:@superpony: ook met ander gedrag (meer dan 1 alcoholisch drankje, een dagje weg of een etentje) neem je het risico dat je eerst iets moet regelen voordat je naar de kliniek kunt. Misschien dat je minder aan het 'toeval' overlaat als je ze aan huis hebt, en dus per definitie een trekauto/trailer zou moeten hebben, maar dat weet ik niet.
superpony schreef:Faya__ schreef:Er zijn versies van in ieder geval VW Tiguan op benzine (dacht ook Passat) die 100kg kogeldruk en 2000kg mogen trekken. Het hoeven niet perse echte dikke terreinwagens te zijn.