Brainless schreef:Foxy123 schreef:Misschien is dat wel geen slecht idee.
Je zit mij hier uit te kafferen omdat mijn veulen niet stilstaat voor een intraveneuze prik, terwijl je zelf zo'n miserie hebt met je eigen dier.
Zou je dan als de bliksem niet eerst voor je eigen dier zorgen en handelbaar maken voor je zulke stommiteiten op internet gooit en een ander de les gaat lezen?
Dat is ECHT wel Brainless.
Ik zit je echt niet uit te kafferen en probeer je niet op een vervelende manier "de les te lezen".
Maar ik weet ook dat geschreven tekst moeilijker te interpreteren is dan gesproken taal.
Ik probeerde juist met mijn voorbeeld aan te geven dat zelfs een prima opgevoed paardje (en dat is de mijne echt), in een situatie kan komen dat luisteren het laatste is wat hij doet.
Mijn ponietje is echt heel braaf en luistert prima (was best een eigenwijs veulen hoor), maar met veel oefenen en gewoon doen (lekker buiten gaan wandelen enz) is hij nu braaf, verkeersmak en loopt zo de trailer op.
Maar toen hij koliek kreeg veranderde dat. Hij was eerst best rustig, maar toe hij geprikt moest worden door een vreemde (wat begrijpelijk niet leuk is voor hem), moet ik normaal hem even rustig de aandacht vragen en dan zou het goed gaan.
Door de koliek kreeg ik die aandacht niet en ging hij tegen alle druk in.
En dan is zo'n kleintje van 1 meter toch sterker/sneller dan je zou denken.
edit:
Mijn kleintje kon ook niet aan een touw meelopen, ging harder achteruit (als hij druk voelde) dan vooruit![]()
Mijn man heeft de eerste tijd veel meegelopen met een hand op zijn billen (hij hoefde niet te duwen hoor), want dan liep hij wel voorruit.
Dat was steeds minder nodig en de eerste x dat ik een stukje alleen met hem ging bleef hij raar achterom kijken waar die man nu was die altijd achter hem liep![]()
Met een jong dier die nog bij moeders loopt kun je vaak wel oefenen samen met moeders.
Dan lopen ze vaak beter mee.
Als je gaat merken dat ze makkelijker meelopen kun je kleine stukjes oefenen.
Rondje om de merrie heen, even wachten, stukje vooruit, even naar links enz.
Ik zit dit topic nu bijna met een zak popcorn te lezen, maar ik wil eigenlijk alleen maar even mijn complimenten aan Brainless geven. Echt serieus waar
over hoe correct en vriendelijk jij blijft proberen uit te leggen wat je bedoelt, terwijl je door de ts zo voor dierenbeul wordt uitgemaakt.
), maar met veel oefenen en gewoon doen (lekker buiten gaan wandelen enz) is hij nu braaf, verkeersmak en loopt zo de trailer op.

)