Lijkt jullie dit een geschikte wagen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:13

Laten keuren en dan alle voors en tegens van deze en de andere auto maken.
Persoonlijk zou ik mijn paard niet in zo´n oude auto vervoeren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 19:31

Rakkie123 schreef:
Laten keuren en dan alle voors en tegens van deze en de andere auto maken.
Persoonlijk zou ik mijn paard niet in zo´n oude auto vervoeren.

Ik zou mijn paard ook niet toevertrouwen aan iemand die net verder kijkt dan z'n neus lang is......

cissy

Re: Lijkt jullie dit een geschikte wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 19:44

Ikke, foei! Doeslief!
:D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 19:54

Nou ja, hij heeft natuurlijk wel een punt.

Als je puur naar bouwjaar redeneert dan zou de Mercedes de onveilige keuze zijn en de Renault een veilige keuze, puur omdat ie wat jonger is. Maar da's wel erg kort door de bocht natuurlijk.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:22

Nou doe mij die Mercedes maar elke dag boven die Renault. Ik weet wat voor motor erin ligt. Die is normaal niet kapot te krijgen. Simpel en effectief. Ja ok tis ook niet de meest zware, maar zoveel bergen hebben we in NL nou ook weer niet. En zover wilde de TS er nou ook weer niet mee gaan rijden.
Als ik z'n iets grotere broertje voor een nette prijs kon vinden, de 508 of 609, deed ik het gelijk.
Maar TS 1 tip, zet em echt een keer op de weegbrug, ben bang dat je echt niet veel laadvermogen over hebt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:56

rina schreef:
Nou doe mij die Mercedes maar elke dag boven die Renault. Ik weet wat voor motor erin ligt. Die is normaal niet kapot te krijgen. Simpel en effectief. Ja ok tis ook niet de meest zware, maar zoveel bergen hebben we in NL nou ook weer niet. En zover wilde de TS er nou ook weer niet mee gaan rijden.
Als ik z'n iets grotere broertje voor een nette prijs kon vinden, de 508 of 609, deed ik het gelijk.
Maar TS 1 tip, zet em echt een keer op de weegbrug, ben bang dat je echt niet veel laadvermogen over hebt.

Die 508/608 wil je niet, echt NIET. Dat ding komt hopeloos vermogen tekort. Als je dan een punt wil maken, ga voor de 613 of, als je de Hamburgers te oud vind, neem een 611 uit de ecovan-serie van Mercedes.

Ik heb 15 jaar met een 608 rondgereden maar wat een openbaring, zo'n LF45 220! De helling op gas geven en dat ding loopt gewoon weg!

DAT is waar je opmerkingen over kunt maken: een 407 is niet vooruit te branden. Net als de 608 is dat ding zwaar underpowered. Als je zo'n wagen wil, zoek dan door tot je een 410 kunt vinden. Die 100pk 5-pitter heeft nog wel wat te melden, al vrees ik dat ook die het aflegt tegen Appeltje.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 00:57

Echt wel :D Nee hoor geen last van vermogen te kort. En al helemaal in Nederland niet. Hellingen hebben we in Drenthe/Groningen niet, daar is het plat. Zo plat als het maar kan. En zoveel rijd ik niet met zon ding, als uberhaupt al.
De 2 die jij aanraad zijn niet te vinden met paardenopbouw, en zelf opbouwen was ik niet van plan. En ook luchtketels is een no go. Het wordt er 1 zo simpel als het maar kan. Hij is ook alleen maar bedoeld als ik een keer met een paard naar de DA moet oid. Mijn paarden zijn vrijwel allemaal met pensioen, en dat wat ik straks overhoudt aan paarden is allemaal met pensioen.

Ja ik ben ook van de groter de leuker. Heb mijn 508 ooit ingeruild voor een DAF 45. Geweldig om in te rijden, maar de kosten van onderhoudt van zon ding is ook even 3X zoveel. Aangezien ik mss eens 20x per jaar ermee zal rijden is zon auto gewoon geen optie. Mijn DAF is eruit gegaan omdat ik er en veel te weinig mee reed, maar ook omdat er een hele leuke en dure reparatie aan zat te komen (Stuurbekrachtiging). Voor dat beetje werk wat zon blik bij mij krijgt, en de TS zover ik dr begreep ook, is een 407, 508 of 609 zat. helemaal in het platte noorden.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 08:55

Goede keuze TS! Wij hebben een 613d als camper en die Mercedessen krijg je niet kapot! En ook die van jou, die zie je zoveel rondrijden in bijv Marokko, die krijg je niet stuk en over vermogenverlies hoef je je ook echt geen zorgen te maken (zeker niet in NL!). Lekker rustig rijden en dan kom je overal :)

Ik vraag me wel af of deze op B rijbewijs kan als je er twee paarden in stopt. Je zit al snel over de 3500kg. Anders misschien C1 halen? Dan zit je altijd safe

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 09:26

Ballard_L schreef:
Goede keuze TS! Wij hebben een 613d als camper en die Mercedessen krijg je niet kapot! En ook die van jou, die zie je zoveel rondrijden in bijv Marokko, die krijg je niet stuk en over vermogenverlies hoef je je ook echt geen zorgen te maken (zeker niet in NL!). Lekker rustig rijden en dan kom je overal :)

Ik vraag me wel af of deze op B rijbewijs kan als je er twee paarden in stopt. Je zit al snel over de 3500kg. Anders misschien C1 halen? Dan zit je altijd safe

Kan TS wel dr C1 gaan halen, maar dat helpt dr niet bij deze auto. Die is B en blijft B. Zomaar opschalen naar C is echt een kostenplaatje, en moet het voor het model ook nog kunnen. Veren, remmen enz enz enz moeten dan allemaal aangepast worden. Auto moet opnieuw gekeurd worden voor C. Dat is echt niet zomaar gedaan. En het is niet zo dat als je C hebt je met een B auto zomaar overbeladen mag zijn ;)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 09:34

rina schreef:
Ballard_L schreef:

Kan TS wel dr C1 gaan halen, maar dat helpt dr niet bij deze auto. Die is B en blijft B. Zomaar opschalen naar C is echt een kostenplaatje, en moet het voor het model ook nog kunnen. Veren, remmen enz enz enz moeten dan allemaal aangepast worden. Auto moet opnieuw gekeurd worden voor C. Dat is echt niet zomaar gedaan. En het is niet zo dat als je C hebt je met een B auto zomaar overbeladen mag zijn ;)

Nee dat snap ik. Ik kan het type niet zien, maar eigenlijk ging ik ervanuit dat deze wel over de 3,5 ton mocht wegen en dan heb je het probleem met overbeladen niet zo snel (Maar misschien zit ik teveel met mijn 613 hersenen te denken)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 09:51

voor de liefhebber heb ik nog een 307d te koop staan. Ik ben weer terug gegaan naar een VW LT met dubbel lucht achter. Dat rijdt zo veel fijner.

orlando9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 06:02

Ik heb de wagen opgehaald zaterdag, we zihn goed thuisgekomen haha. Ik ga in de kerstvakantie naar buiten. Mijn man gaat nl de 1 e keren mee. Ik ben niet zon held. Vind het best nog wel wwn grote wagen