Maar ik sta zelf altijd raar te kijken als mensen geen cap op hebben. Nu ben ik sowieso bang om te vallen, zelfs met cap
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Veraaaaah schreef:Waarom stellen ze een cap niet verplicht? Ik weet dat ze nooit iedereen kunnen controleren (zeker niet kleine stallen/paarden aan huis).
Maar ik sta zelf altijd raar te kijken als mensen geen cap op hebben. Nu ben ik sowieso bang om te vallen, zelfs met cap![]()
hannaengolda schreef:Ik heb niet zo zeer de behoefte om er wat van te zeggen. Zondag toevallig wel omdat het me ineens opviel. Maar ik heb geen doel, weet niet hoe je daar bij komt Jessix?
Als ik je berichten teruglees ben je dus nieuwsgierig naar de reden waarom iemand geen cap draagt? Dan is je doel dus je een antwoord te krijgen op je eigen nieuwsgierigheid? (zijn wederom vragen he, geen stelling) Ik neem aan dat iets je triggert om iemand aan te spreken, maar als dat geen behoefte noch een doel is dan weet ik het ook niet.
Maakt mij ook niet uit hoor, nogmaals vragen staan vrij. Geen cap dragen ook.
Dorus schreef:Om de zaken even in perspectief te zetten. Ga jij tegen een wildvreemde die staat te roken zeggen dat ze dat niet moeten doen, omdat het slecht voor de gezondheid is?
Ik neem aan dat iedereen wel weet dat het onverstandig is, maar je kan ze niet dwingen dus leven en laten leven.
Ik zal ze misschien wel met een krom gezicht bekijken en er het mijne van denken, maar ik ga er niks van zeggen.
hannaengolda schreef:Dus niemand mag aan jou vragen waarom je geen cap op hebt? Ik vraag zo iets namelijk gewoon netjes uit nieuwsgierigheid, niet om je iets te verwijten of om je even te komen vertellen dat je een cap op moet doen
_San87_ schreef:Ik zeg er inmiddels niks meer van. Mensen hebben zelf hersens, dat ze ze gebruiken.
lauraax schreef:Wanneer je paard rijdt zonder cap ben je niet verzekerd.
oji schreef:hannaengolda schreef:Dus niemand mag aan jou vragen waarom je geen cap op hebt? Ik vraag zo iets namelijk gewoon netjes uit nieuwsgierigheid, niet om je iets te verwijten of om je even te komen vertellen dat je een cap op moet doen
Nee, want het gaat je helemaal niets aan! Bemoei je met je eigen zaken, bepaal het voor jezelf maar niet voor een ander. Niemand zit erop te wachten door een vreemde moraalridder aangesproken te worden tijdens een fijne buitenrit.
Je gaat toch ook niet aan elke fietser vragen waarom hij geen helm op heeft, is precies hetzelfde.
Cap op openbaar terrein is niet verplicht, is eigen keuze, op de fiets èn op het paard. Op sommige terreinen van maneges/verenigingen/pensionstallen is het verplicht, maar dat is de eigenaar van het terrein die dat verplicht stelt, niet de wet. En die eigenaar denkt vooral aan zijn certificaat, want laat jou rustig met een niet passende cap rijden wat vele malen gevaarlijker is als zonder.
Ook de crap dat je niet verzekerd bent, je bent gewoon verzekerd, want je doet niets verkeerds/tegen de regels volgens de wet, dus knappe verzekering die jou uitgesloten krijgt. Hooguit is de terreineigenaar niet verzekerd als ie aansprakelijk wordt gesteld en verzekerd is volgens veiligheidscertificaat. Maar jij als niet capdragend persoon bent gewoon verzekerd.
Dus leven en laten leven. Laat ieder zijn eigen keuzes en probeer niet jouw ideeën op een ander te projecteren!
Tinkerloos schreef:Het paard in het filmpje van facebook ging er niet vandoor.
Die struikelde.
Een fiets kan tegen de stoeprand komen en over de kop slaan.
Dan knal je met je hoofd op het asfalt.
Helemaal als je bergafwaarts gaat met 30 km per uur.
Dus zo raar is de vergelijking niet.
AfricanLady schreef:Tinkerloos schreef:Het paard in het filmpje van facebook ging er niet vandoor.
Die struikelde.
Een fiets kan tegen de stoeprand komen en over de kop slaan.
Dan knal je met je hoofd op het asfalt.
Helemaal als je bergafwaarts gaat met 30 km per uur.
Dus zo raar is de vergelijking niet.
Een fiets kan er niet vamdoorgaan of schrikken xD
Je hebt te maken met een dier.
Ik ben voor altijd een cap dragen als je erop zit. Een stom klein struikeltje kan je dood al betekenen.
Je hebt wel een paar honderd kilo onder je.
Ik vind het zeer egoïstisch om geen cap te dragen.
Je hebt vaak niet alleen jezelf ermee maar ook je familie en dat vergeten veel mensen.
AfricanLady schreef:Nederland is een land van meningsuiting.
En als ik een foto van een vriendin of vriend van mij op Facebook voorbij zie komen dan maak ik gewoon een opmerking van dat degene beter een cap kan dragen.
En dat mag ik ook doen als ik iemand tegenkom.
Is namelijk mijn mening die ik iemand toedraag
moonfish13 schreef:Jessix, ik zit niet te wachten op torenhoge zorgkosten en familieleden die mij mogen begraven, omdat ik geen cap droeg.
Het gaat niet alleen om jou maar ook om wie je achterlaat of jou later verzorgen moet.
Want als jij niet zelf kunt eten door hersenletsel zal vast iemand van je familie dat gaan doen.
Want jou dood laten gaan zullen ze vast niet doen, wat is die cap toch voor moeite?
Koop er een die goed zit en voorkom ellende.
Feit is dat ding beschermd je hoofd, je hersenen.
Je been breken is ruk, maar als je hoofd niks meer doet ben je direct klaar voor orgaandonatie.
Daarom dus.