Zadel verkocht. Volgens koper onbruikbaar. En dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 06:58

Zadelver schreef:
[ [url=m/OTYLMb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even kijken of dit zo lukt.
Volgens haar is dit mijn zadel.
Ik herken dit echt niet.. Zo heb ik mijn zadel nooit in handen gehad..

Ik heb inmiddels wat random zadelmakers een bericht gedaan. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet te plakken/stikken is?

Kan diezelfde mevrouw ook niet even een foto maken van het merkje in t zadel? Dan weet je misschien of t jou zadel is.. vind t wel een vreemde plek om te scheuren.

Furrow

Re: Zadel verkocht. Volgens koper onbruikbaar. En dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:11

Wat heb je gezegd over de staat van het zadel?

zadelve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:36

Furrow schreef:
Wat heb je gezegd over de staat van het zadel?

Dit was de tekst ik de advertentie;

Afbeelding

Verder is er alleen over prijs en verzenden gepraat. Zij kwam zelf met het bod van 300.

zadelve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:37

Munnie schreef:
Munnie schreef:
Mijn vader werkt bij de politie en is detective. Hij zit al meer dan 40 jaar bij de politie en heeft de nodige ervaring.

Wanneer hij zijn mogelijkheden mbt het opzoeken van iemand persoonsgegevens in politiebestanden gebruikt in privé situaties heeft hij een groter probleem dan een tik op de vingers van de chef!

Dus dat de kopende partij bij de politie zit geeft haar absoluut geen sterkere positie! Wanneer ze aan zal geven dat ze jouw gegevens heeft meteen een aangifte doen tegen haar.

Maak je dus geen zorgen over het feit dat ze agente zou zijn!

Ze kan dus nog steeds geen aangifte doen tegen TS omdat ze geen gegevens heeft en die niet mag inwinnen.

Ze heeft voor en achternaam en rekeningnr..

zadelve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:39

Ik kan via marktplaats een kapotte bates vinden. Gebroken boom. Maarw Waarvan de kussens heel zijn.
Ook een optie om deze naar haar te versturen?
Kan ze zelf de kussens laten omzetten?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:42

zadelve schreef:
Ik kan via marktplaats een kapotte bates vinden. Gebroken boom. Maarw Waarvan de kussens heel zijn.

Eerlijk?
Waarom zo moeilijk doen en hier zo lang over doorgaan? Heb je het topic wel doorgelezen?
Ik snap dat je het vervelend vind maar laat het gaan.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:56

TS is permanent geband en reageert nu onder een andere naam?
Ik vind het allemaal erg vreemd. Je hebt geen geld om het terug te nemen maar wilt wel een zadel kopen en dat opsturen? Als je in je recht bent en je overtuigd bent dat je een net zadel hebt opgestuurd, dan zou ik het gewoon laten rusten. Verzenden is verkocht, koper heeft ervoor gekozen om met die geringe info en geen extra foto's het zadel te kopen. Zou bij mij al lang klaar geweest zijn. Laat ze het maar aanvechten en weet ik veel wat. Komt niks van! Ik ben ooit eens opgelicht geweest en de politie kon niks doen. En ik ben van België dus mevrouw de politie is gewoonn aan het bluffen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:57

Joh, blok die meid op fb en lekker vergeten.
Ze kunnen niets doen met je gegevens, ze heeft je adres niet. Lekker laten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:00

*tilt zadelver op, schud haar even door elkaar en zet haar weer met beide benen op de grond.*

Ik zou even het juridisch loket/rechtsbijstand voor advies vragen. En je verhaal doen: 'mij niet bekend, koopster heeft voor de koop niet meer foto's gevraagd, zegt dat zadel onherstelbaar kapot is en ze stappen wil ondernemen, dreigt met het feit dat ze bij de politie werkt.' Dan weet je zeker dat het antwoord juridisch klopt, en hoe je het beste kunt reageren. ;) Want mij klinkt het alsof ze je geld af wil troggelen, en dat lijkt te lukken.

Adem in, adem uit... En rustig aan jij ;)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:31

Hutcherson schreef:
Het is een particuliere koop. Daar zijn geen rechten aan verbonden. Behalve dat je geen gestolen waar aan mag bieden. Als jij het niet wist en zij komt er na de koop achter zonder zelf (voor de koop) onderzoek te doen. Dan is het een miskoop. Verkopen dus die hap of de kliko in. Duur grapje. Daarom heb ik doorgespaard om een nieuw zadel te kopen.

Dat is onwaar. Zie mijn reactie? Via mijn rechtsbijstand heeft een particuliere verkoper wel degelijk het door mij gekochte zadel terug moeten nemen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:47

Heel vervelend dat dit gebeurd is. Ik kan mij eigen ook een beetje indenken dat de koper denkt dat ze opgelicht is... (late verzending, kapotte kussens en nu geen reactie)

Waarom niet open kaart spelen als je het allemaal zo vervelend vind? Gewoon netjes contact opnemen met haar en je situatie uitleggen, misschien heeft ze daar begrip voor en komen jullie er aan uit.
Biedt aan om de kussens te laten maken of een vergoeding te geven van max 50 euro (de kosten die de reparateurs aangeven)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:58

Als het je zo dwars zit zou ik aanbieden de helft van de reparatiekosten te delen tot een max van 30 euro. Je kunt zelf niet bewijzen dat de kussens heel waren blijkbaar? En zij heeft nagelaten haar onderzoeksplicht te doen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:59

Gizeppie schreef:
Zadelver schreef:
[ [url=m/OTYLMb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even kijken of dit zo lukt.
Volgens haar is dit mijn zadel.
Ik herken dit echt niet.. Zo heb ik mijn zadel nooit in handen gehad..

Ik heb inmiddels wat random zadelmakers een bericht gedaan. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet te plakken/stikken is?

Kan diezelfde mevrouw ook niet even een foto maken van het merkje in t zadel? Dan weet je misschien of t jou zadel is.. vind t wel een vreemde plek om te scheuren.

Je moet een filmpje vragen want met foto's kan je sjoemelen.

Close-up foto van het merkje wil nog niet zeggen dat dat dit zadel is.
Misschien heeft ze nog 3 zadels liggen.

Maar ik zou ook zeggen dat het het risico is van versturen. Ze kan het dus blijkbaar voor ong 40 euro laten maken , dat is toch ook niet het einde van de wereld.
En met inpakken had je deze scheur zeker weten gezien.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:04

zadelve schreef:

Wil je die dan kopen voor haar? Je hebt toch geen geld? Ik kan het niet meer volgen inmiddels.

Sclimpre

Mevrouw X is werkzaam bij de politie. Mevrouw X koopt een zadel. Maar dat is als privépersoon. Dat heeft niets te maken met haar professionele activiteit. Ik denk zelfs dat ze flink haar boekje te buiten gaat als ze haar functie bij de politie gebruikt om jou onder druk te zetten.
Als het al waar is dat ze bij de politie werkt. Heb je al eens via LinkedIn gecontroleerd of je haar echt terugvindt bij de politie?

dito

wat rot voor je ts alleen dat is wel het risico van een zadel kopen op MP of FB. De kans dat het zadel niet eens op haar paard had gepast is erg groot. Dan had ze ook gezeten. Neem aan dat je het zadel dan ook niet terug had genomen. Nu geeft ze dit aan terwijl je zelf weet dat het niet klopt. Laat je niet intimideren doordat ze zegt dat ze bij de politie werkt, die hebben het een stuk drukker met andere dingen dan dit soort zaken oplossen. Aangeven dat zij deze keuze heeft gemaakt om een zadel te kopen zonder te passen of te kijken etc. En ik zou dan blokkeren. En het van je afzetten. Neem aan als je niet had gezegd dat ze bij de politie werkte je dan sneller afstand kon nemen? Daarnaast zeggen mensen op schrift snel iets...bewaar alles, zoals je nu aangeeft staat je in je recht laat haar daar geen gebruik van maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:40

Zitten er ook beheerders op die besloten groep? Kun je daar geen contact mee opnemen en de situatie voorleggen? Bokt heeft de BZC die in dit soort gevallen bemiddelt, wellicht kunnen de beheerders van de besloten groep ook wat voor jou betekenen. Het is idd jouw verhaal tegen het hare. Ik blijf erbij dat ik de helft van de reparatie kosten heel coulant vind, ongeacht of zij gelijk heeft of niet jij hebt je goede wil getoond om tot een goede oplossing te komen en je bent er daarmee wel vanaf.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:46

capopjekop schreef:
Als het je zo dwars zit zou ik aanbieden de helft van de reparatiekosten te delen tot een max van 30 euro. Je kunt zelf niet bewijzen dat de kussens heel waren blijkbaar? En zij heeft nagelaten haar onderzoeksplicht te doen.

Goede tip en welzo netjes.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:51

Slotje wegens aanmaken onder schaduwaccount.