Geen instructie van buitenaf.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:13

Flipper11 schreef:
DromenLies schreef:
Ik zou dan eerder je pensiongeld iets omhoog doen en zeggen dat er 2 lessen per maand bij ingepregen zitten... Ben je meteen van het gezeur af en heb je steady inkomsten. Deze contructie ben ik echter nog nergens tegen gekomen.

Molshoop in Bosch en Duin heeft die constructie.

Dat is voor mij net ver maar die hebben er tenminste goed over nagedacht.

poes

Re: Geen instructie van buitenaf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:25

Ik vind dat nog idioter ...

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:30

poes schreef:
Ik vind dat nog idioter ...

Ik ook :') ik begrijp dat een stal niet voor alles een uitzondering kan maken zoals met voer dat in de prijs zit dat er niet wordt afgetrokken als je toch zelf voert, maar het andere uiterste waarbij ze alle mogelijke dingen die je eventueel zou kunnen aanrekenen ALS de klant dat zou gebruiken in het stalgeld opnemen... nee echt niet, dat wordt wat gek

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:56

Bij maneges kom je dat anders nog wel eens tegen dat 1 groepsles in de week is inbegrepen, vaak is het ook een les speciaal voor de pensionklanten (dus je moet maar net op die dag/tijdstip kunnen).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:59

Ja maar dat vind ik nog heel anders. Daar snap ik het ook beter dat je eigen lesgever niet meemag.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:23

Als je dan vervolgens wel je eigen instructie mag laten komen zou ik er echt mee kunnen leven. Waar ik een hekel aan heb zijn rekeningen achteraf waardoor je eerste instantie denkt dat je nog best een prima prijs betaald voor je stal maar als je dan alles bij elkaar optelt, je op een exorbitant hoog bedrag uit komt. Zo betaalde ik ergens 320 per maand, incl stapmolen. Best oké zou je denken maar...
Paddock service a 40,- kwam erbij, hoor van de paddock kwam erbij a 25, voor elke week mesten kwam er nog 10 bij, er werd te weinig ruwvoer gegeven dus dat kwam er ook nog bij a 40 pm = €435,- totaal en dan had ik nog niks geks gedaan met mijn paard en wel het gelazer van zelf voer gaan halen terwijl het aangeboden werd als volpension (wat naar mijn mening inhoudt dat je tenminste zorgt voor schone stal en voldoende voer).

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:41

DromenLies schreef:
Als je dan vervolgens wel je eigen instructie mag laten komen zou ik er echt mee kunnen leven. Waar ik een hekel aan heb zijn rekeningen achteraf waardoor je eerste instantie denkt dat je nog best een prima prijs betaald voor je stal maar als je dan alles bij elkaar optelt, je op een exorbitant hoog bedrag uit komt. Zo betaalde ik ergens 320 per maand, incl stapmolen. Best oké zou je denken maar...
Paddock service a 40,- kwam erbij, hoor van de paddock kwam erbij a 25, voor elke week mesten kwam er nog 10 bij, er werd te weinig ruwvoer gegeven dus dat kwam er ook nog bij a 40 pm = €435,- totaal en dan had ik nog niks geks gedaan met mijn paard en wel het gelazer van zelf voer gaan halen terwijl het aangeboden werd als volpension (wat naar mijn mening inhoudt dat je tenminste zorgt voor schone stal en voldoende voer).

En dat stond niet vooraf in een contract of iets dergelijks?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:56

DromenLies schreef:
Ik zou dan eerder je pensiongeld iets omhoog doen en zeggen dat er 2 lessen per maand bij ingepregen zitten... Ben je meteen van het gezeur af en heb je steady inkomsten. Deze contructie ben ik echter nog nergens tegen gekomen.

Ik heb deze constructie toegepast, maar niet met eigen instructie, wel lesgeefsters van mijn keuze (keuze uit een 3-tal), omdat ik de meeste instructeurs hier uit de regio liever niet over de vloer krijg wegens heel andere visie, en zelf ben ik geen instructrice. Hoewel de meerprijs minder was dan de kostprijs van de les, haakten velen al af door de hogere totaalprijs. Nu met normaal tarief heb ik meer vraag, maar soms iets moeilijker om de juiste klanten te vinden.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:56

LBLGypsyCobs schreef:
DromenLies schreef:

En dat stond niet vooraf in een contract of iets dergelijks?

Het wordt in eerste instantie aangeboden als volpension a 320. In het weideseizoen kwamen er nog veel meer kosten en gelazer bij overigens. Ik ben dus verhuisd.