Eeuwige ellende; een passende cap...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
margriet5
Berichten: 20
Geregistreerd: 29-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:30

Ik heb ondertussen een pas sessie gedaan :D de KEP caps zitten mij dus niet, de verkoopster beaamde dat. Ook met de liner voor ovale hoofden niet, allerlei maten geprobeerd. Blijkbaar heb ik niet alleen een erg smal hoofd, ook een hoog/recht voorhoofd.

De Harry's horse Concorde zat zowaar redelijk inderdaad :o vind hem alleen erg lelijk maar daar ga ik overheen komen mocht het echt nodig zijn.
janneke584 schreef:
Ik heb de HH Concorde ook gepast, maar die was nog altijd te wijd en drukte in mijn voorhoofd. De HH Challenge past bij mij wel perfect. Is voor mijn gevoel een stuk ovaler

Ga ik die ook nog even proberen denk ik +:)+ Ik had wel het gevoel bij die concorde dat het iets warm was.. hoe is jullie ervaring met de ventilatie van deze HH caps?

Daarnaast zaten de Casco caps me ook goed. Bij een aantal caps van casco kun je de klep ook omhoog schuiven, alleen was de verkoopster niet zo te spreken over casco en die functie qua veiligheid terwijl ik die optie echt een dikke plus geef.
Daarbij heb ik bijvoorbeeld model mistrall gepast, die heeft een vaste klep maar mistrall 2 heeft zo'n verschuifbare klep als het goed is. Ik dacht dus, die wordt het!
Maar nu blijkt daarvan de maatvoering weer anders.. ik pas van het oude model M (57-58), maar het nieuwe model moet ik kiezen tussen s/m (55-57) of m/l (58-60)

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 14:53

Heb je BR Viper en CO al geprobeerd?

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 16:02

Grappig dat de Concorde jou ook wel ok zat! Ik heb totaal geen last van warmte met die cap, kom er nooit klef onder vandaan. Maar ik ben ook geen zweter.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:38

Ik heb via marktplaats de UVEX suxxeed gekocht, zonder te passen dus nu maar hopen dat hij past.
Na 12 jaar is mijn kavalkade (die overigens altijd heel fijn heeft gezeten maar ik nu nergens meer kan vinden :( ) toe aan vervanging.

Als wedstrijdcap heb ik een CO en die zit echt super fijn! Alleen ik vind het een nadeel dat je daarvan de binnenvoering niet kan wassen dus daarmee train ik niet.
Samshield of KAP heb ik nog nooit opgehad maar vallen ook een beetje buiten mijn budget.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:34

Klopt, de Kavalkade zit bij ook heel fijn maar volgens mij bestaat het merk niet meer. Overigens zweette ik daar ook wel behoorlijk in hoor.
De CO zit ook heerlijk maar ik ben wel een zweter en dan is het jammer dat je het niet schoon kunt maken.

Stripe000
Berichten: 586
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:03


Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:38

oh hey ik heb ook een smal hoofd en had lang een te brede die dus te erg bewoog en niet goed aansloot! heb er nu een gekocht van Choplin. hebben er veel gepast en deze viel echt zo lekker en voelde je gelijk dat ie goed zat

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 12:57

Is CO een afkorting van een merk. Zegt me echt helemaal niks :o :+

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 13:09

Ik vermoed Charles Owen.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 09:47

Ja met CO bedoel ik Charles Owen.
Maar idd ik ben ook een zweten en Charles Owen caps zijn ook nog een best warm door de dikke schuimlaag/wand, dus als trainingscap niet hanig.

Ik heb net mijn gekochte UVEX Succeed gepast en hij past! :) mijn kavalkade kan dus diep weggestopt voor wanneer ik een paard zadelmak maak of iets anders met hoge val-kans ;) , maar voor de gewone trainingen ga ik de succeed gebruiken.

margriet5
Berichten: 20
Geregistreerd: 29-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:36

Sheran schreef:
Grappig dat de Concorde jou ook wel ok zat! Ik heb totaal geen last van warmte met die cap, kom er nooit klef onder vandaan. Maar ik ben ook geen zweter.

Hmmm, klinkt nog steeds goed al ben ik wel een redelijke zweter .. klein beetje warm mag wel.. dan weet je dat je aan het werk bent.
Scum schreef:
Heb je BR Viper en CO al geprobeerd?

Ja, vlgs mij wel, die viper zat niet lekker maar ook niet heel slecht. CO vlgs mij ook... is mogelijk aan een hertest toe want ik weet niet meer waarom ik die afgekeurd heb vorige keer.
Trui schreef:
oh hey ik heb ook een smal hoofd en had lang een te brede die dus te erg bewoog en niet goed aansloot! heb er nu een gekocht van Choplin. hebben er veel gepast en deze viel echt zo lekker en voelde je gelijk dat ie goed zat

Choplin echt nog nooit van gehoord! Ga ik eens opzoeken...

Stripe000 schreef:
http://link.marktplaats.nl/m1338991584? ... nt=app_ios

Heb deze net binnen, 25 euro en zit super fijn.
Je moet wel van blauw houden natuurlijk _O-
Hahaha, ik vind deze eigenlijk best mooi :o mijn vorige cap was ook blauw, een eerdere horka cap zat alleen echt beroerd klemmend op mijn voorhoofd (zo'n zwart fluweel dopje)... maar seerieus, deze zit jou goed en je hebt ook een smal, ovaal hoofd? Is mogelijk het gokje wel waard om op te laten sturen...

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:40

Ik heb een smal (wel ronder denk ik) hoofd. Mij past de HH Eclipse héél goed! Maar mijn budget is niet groot dus heb niet veel gepast.

margriet5
Berichten: 20
Geregistreerd: 29-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:46

Ik heb uiteindelijk een Harry's horse Concorde over genomen van een bekende. Nu ik een paar keer intensief mee heb gereden (Ik mag weer *\o/* ) merk ik dat hij best warm is en toch een beetje knelt wanneer mijn hoofd zweterig is. Maar niets vergeleken met andere, meer rondere caps.
Nu heb ik er ook een "swing H16" bijgekocht, die is exact zo als mijn oude KED.. Duits gemaakt dus zal wel gerebrand zijn, wat ook verklaart waarom ik hem nergens kon vinden.
zo eentje voor de geïnteresseerden Ik heb hem via de Duitse amazon besteld voor de helft van het geld omdat ik de maat toch al wist.

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 17:24

Caps.. Inmiddels rij ik niet meer maar toen ik nog wel reed was het idd een grote crime! De best passende cap die ik op heb gehad was zo'n ouderwetse met elastieke bandje. Die mochten niet meer dus na verschillende merken geprobeerd te hebben een samshield gekocht, zat als gegoten in de winkel, tot ik ermee gingen rijden. Blijkbaar zet mijn hoofd uit van de warmte waardoor ik wéér die rode streep op mijn voorhoofd had en hoofdpijn. Uiteindelijk 1 kussentje uit de voering geknipt waardoor ik ermee kon leven, maar menn wat een helse pijn kun je hebben van een cap! Regelmatig moeten stoppen met lessen door de hoofdpijn.

dieseltje09

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:01

Iemand ervaring met OneK met ovaal hoofd?

Mijn Casco is niet meer goed na flinke val dus de ellendige zoektocht kan opnieuw beginnen _-:( Nieuwe modellen Casco zijn ivm VG-1 norm aangepast en zitten niet meer fijn |o Terwijl die voorheen voor mij een uitkomst waren dus baal als een stekker.
Samshield lift omhoog(heb ook nog een puntige kop om het maar zo te noemen), Casco zit dus niet meer zo fijn als voorheen, KEP met amerikaanse liner zit aardig maar het is best wel een geval qua prijs voor een cap die "aardig" zit, CO zit super maar zit in mn maag met ventilatie(dus als iemand wat zinnigs kan zeggen over de Ayrbrush heel graag!!!)
Uvex klemt, krijg het niet voor elkaar die lekker te laten zitten.

Nou kwam ik OneK tegen(al vaker tegen gekomen maar nooit echt serieus naar gekeken) en die heeft fijne ventilatie volgens de specificaties en is leverbaar in ovaal. Maar hoe ovaal is ovaal?

hagelslag
Berichten: 9183
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:11

dieseltje09 schreef:
Iemand ervaring met OneK met ovaal hoofd?

Mijn Casco is niet meer goed na flinke val dus de ellendige zoektocht kan opnieuw beginnen _-:( Nieuwe modellen Casco zijn ivm VG-1 norm aangepast en zitten niet meer fijn |o Terwijl die voorheen voor mij een uitkomst waren dus baal als een stekker.
Samshield lift omhoog(heb ook nog een puntige kop om het maar zo te noemen), Casco zit dus niet meer zo fijn als voorheen, KEP met amerikaanse liner zit aardig maar het is best wel een geval qua prijs voor een cap die "aardig" zit, CO zit super maar zit in mn maag met ventilatie(dus als iemand wat zinnigs kan zeggen over de Ayrbrush heel graag!!!)
Uvex klemt, krijg het niet voor elkaar die lekker te laten zitten.

Nou kwam ik OneK tegen(al vaker tegen gekomen maar nooit echt serieus naar gekeken) en die heeft fijne ventilatie volgens de specificaties en is leverbaar in ovaal. Maar hoe ovaal is ovaal?



Ik heb een uvex gekocht en deze zit bij mij fijn.
Ik weet alleen niet echt of ik een raar hoofd heb.
Het fijne eraan vind ik dat hij rondom strakker maakt als je achter de knop draait. En redelijk veel luchtgaten heeft

margriet5
Berichten: 20
Geregistreerd: 29-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:14

Ik heb uiteindelijk weer een KED paso helm gekocht, al heette die nu ineens "swing H16 pro". Af en toe kom je nog de oudere casco's tegen... is ook een idee misschien?

daarisdekaas

Berichten: 110
Geregistreerd: 25-03-19
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:41

Ik was twee weken terug op zoek naar een nieuwe cap. Ik heb ook een vrij langwerpig hoofd. De dame in de ruitersportzaak vertelde mij dat merken als HH wat meer gebaseerd zijn op ronde hoofden, maar dat de gemiddelde Nederlander juist een wat langer en smaller hoofd heeft (bedoelen jullie dat met Ovaal? Of juist niet?). Zij noemde o.a. BR en Casco. Nu heb ik ook een lang en smal hoofd en hoewel ze mij beiden goed pasten ben ik voor de BR gegaan omdat Casco wat dat betreft toch iets te veel buiten mijn budget ligt. Voorheen heb ik eigenlijk ook altijd BR en Casco caps gehad. Ik ben met de BR Sigma naar huis gegaan. Deze heeft ook bijgeleverde liners in verschillende maten waarmee de pasvorm iets precieser wordt. Tot dusver ben ik er erg blij mee!

iMandy

Berichten: 662
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:59

Ik heb de Equithéme air cap met luchtsysteem aan de binnenkant, te koop bij o.a. Epplejeck. De cap is verstelbaar tussen twee maten en er zit een soort pompje op de achterkant, dat zodra je je cap op hebt, je deze strakker kan maken van binnen door er lucht in de laten lopen. Deze vormt zich dan ook naar je hoofd. Binnenvoering is ondanks het systeem nog steeds gewoon te wassen, ik vind het een hele fijne cap en ben er blij mee. :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 15:06

iMandy schreef:
Ik heb de Equithéme air cap met luchtsysteem aan de binnenkant, te koop bij o.a. Epplejeck. De cap is verstelbaar tussen twee maten en er zit een soort pompje op de achterkant, dat zodra je je cap op hebt, je deze strakker kan maken van binnen door er lucht in de laten lopen. Deze vormt zich dan ook naar je hoofd. Binnenvoering is ondanks het systeem nog steeds gewoon te wassen, ik vind het een hele fijne cap en ben er blij mee. :)


Goh dat klinkt handig!

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:59

dieseltje09 schreef:
Iemand ervaring met OneK met ovaal hoofd?

Mijn Casco is niet meer goed na flinke val dus de ellendige zoektocht kan opnieuw beginnen _-:( Nieuwe modellen Casco zijn ivm VG-1 norm aangepast en zitten niet meer fijn |o Terwijl die voorheen voor mij een uitkomst waren dus baal als een stekker.
Samshield lift omhoog(heb ook nog een puntige kop om het maar zo te noemen), Casco zit dus niet meer zo fijn als voorheen, KEP met amerikaanse liner zit aardig maar het is best wel een geval qua prijs voor een cap die "aardig" zit, CO zit super maar zit in mn maag met ventilatie(dus als iemand wat zinnigs kan zeggen over de Ayrbrush heel graag!!!)
Uvex klemt, krijg het niet voor elkaar die lekker te laten zitten.

Nou kwam ik OneK tegen(al vaker tegen gekomen maar nooit echt serieus naar gekeken) en die heeft fijne ventilatie volgens de specificaties en is leverbaar in ovaal. Maar hoe ovaal is ovaal?


OneK werkt met liners, de ovale liners zijn aan de zijkant dikker waardoor deze dus beter aangesloten zit. Voor de meeste mensen met een ovaal hoofd passen deze liners goed!

Als je wil kan ik wel een foto sturen van de normale en ovale liners en hoe ze eruit zien als ze in de cap zitten?

Ghostattack

Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:47

Het nadeel van ovale liners is dat de cap zelf nog steeds rond is en dat ziet er echt heel idioot uit als je een ovaal hoofd hebt.. -O- Ik heb nu een Uvex Perfexxion II die ik aandraai als ik hem op heb, deze zit comfortabel en ziet er niet heel gek uit. Maar ik heb nog nooit een perfect passende ovale cap gehad of gevonden, ik heb blijkbaar echt een heel extreem ovaal hoofd en dan ook nog eens in een relatief grote maat.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:13

Precies. Ik zie ook meer heil in het kopen van een cap die meer gemaakt is voor een ovaal hoofd. Maar het lijkt wel alsof de meeste mensen een rond hoofd hebben want er zijn maar weinig merken die gemaakt zijn voor ovaal. De meeste merken zitten beter op een rond hoofd.

Ghostattack

Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:18

Lijkt me ook veiliger. Nu komt het een beetje neer op een paar te grote schoenen kopen en er vervolgens dikke zooltjes in doen en dikke sokken dragen om het passend te krijgen :+

Een cap kan nog zo verstelbaar zijn of liners hebben, als je echt een ovaal hoofd hebt, blijft de cap altijd drukken / strak zitten bij je voorhoofd. Ik ben in de zomer altijd gezegend met een mooie afdruk op mijn voorhoofd na het rijden :j De cap kan niet strakker, want dan knel ik mijn eigen hoofd af, maar ik heb alsnog ruimte over aan de zijkanten.

dieseltje09

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:26

Ja een echt echt goede cap voor een flink ovaal hoofd blijft toch wel een dingentje. Daarnaast vind ik honderden euro's uitgeven aan een cap die "aardig" zit echt te gek.
Heb een Kask op mn hoofd gehad, net als de Kep, zat "aardig" maar de verkoper helemaal lyrisch over de cap, ja hij zit echt goed hoor, och en dat je een beetje ruimte hebt aan de zijkanten is echt niet erg. Uhhh pardon :? Daar betaal ik geen 400€ plus voor, dat er aan de voorkant druk is en aan de zijkant een beetje ruimte _-:( Nee dat was echt allemaal geen probleem volgens de verkoopster, ik zou er wel aan wennen :+