de KEP caps zitten mij dus niet, de verkoopster beaamde dat. Ook met de liner voor ovale hoofden niet, allerlei maten geprobeerd. Blijkbaar heb ik niet alleen een erg smal hoofd, ook een hoog/recht voorhoofd.De Harry's horse Concorde zat zowaar redelijk inderdaad
vind hem alleen erg lelijk maar daar ga ik overheen komen mocht het echt nodig zijn. janneke584 schreef:Ik heb de HH Concorde ook gepast, maar die was nog altijd te wijd en drukte in mijn voorhoofd. De HH Challenge past bij mij wel perfect. Is voor mijn gevoel een stuk ovaler
Ga ik die ook nog even proberen denk ik
Daarnaast zaten de Casco caps me ook goed. Bij een aantal caps van casco kun je de klep ook omhoog schuiven, alleen was de verkoopster niet zo te spreken over casco en die functie qua veiligheid terwijl ik die optie echt een dikke plus geef.
Daarbij heb ik bijvoorbeeld model mistrall gepast, die heeft een vaste klep maar mistrall 2 heeft zo'n verschuifbare klep als het goed is. Ik dacht dus, die wordt het!
Maar nu blijkt daarvan de maatvoering weer anders.. ik pas van het oude model M (57-58), maar het nieuwe model moet ik kiezen tussen s/m (55-57) of m/l (58-60)
) toe aan vervanging.
mijn kavalkade kan dus diep weggestopt voor wanneer ik een paard zadelmak maak of iets anders met hoge val-kans
, maar voor de gewone trainingen ga ik de succeed gebruiken.
) merk ik dat hij best warm is en toch een beetje knelt wanneer mijn hoofd zweterig is. Maar niets vergeleken met andere, meer rondere caps.
Nieuwe modellen Casco zijn ivm VG-1 norm aangepast en zitten niet meer fijn
Terwijl die voorheen voor mij een uitkomst waren dus baal als een stekker.
Ik heb nu een Uvex Perfexxion II die ik aandraai als ik hem op heb, deze zit comfortabel en ziet er niet heel gek uit. Maar ik heb nog nooit een perfect passende ovale cap gehad of gevonden, ik heb blijkbaar echt een heel extreem ovaal hoofd en dan ook nog eens in een relatief grote maat.
De cap kan niet strakker, want dan knel ik mijn eigen hoofd af, maar ik heb alsnog ruimte over aan de zijkanten.
Daar betaal ik geen 400€ plus voor, dat er aan de voorkant druk is en aan de zijkant een beetje ruimte