Hoe hou jij je benen warm tijdens het rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Hoe hou jij je benen warm tijdens het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:51

Ik zweer erbij. Zijn lekker flexibel, warm en ook geschikt tijdens regen. Het is niet waterdicht, maar het functioneert na een tijdje als een soort wetsuit :') Wel nat, niet koud

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:12

keshia schreef:
Ik zie dat er na 3 paginas nog niet dé tip is genoemd.. je hebt verwarmde broeken op een batterij! Dat is echt dé oplossing voor koude benen. Met twee verwarmingelementen op de bovenbenen en 1 in de onderrug blijf je gegarandeerd warm!
De broek is net zo dik als een thermolegging en trek ik dus onder mijn gewone rijbroek aan. Als je de accu vol hebt, en hem op de hoogste stand laat verwarmen doet hij het ongeveer 5 uur. Heerlijk dus!

https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Mobile-Warming-Pants-Baselayer/SubProducts/Mobile-Warming-Pants-Baselayer-0001&Currency=EUR&Locale=nl_NL&utm_source=Portalexport&utm_medium=GoogleShopping&utm_campaign=GoogleShopping_NL&utm_term=&gclid=EAIaIQobChMI4Yjjw_vC2QIVo7ftCh0FiAT9EAQYAiABEgL_xvD_BwE

En voor de mensen met koude armen voeten handen etc. Ze hebben ook verwarmbare sokken zooltjes handschoenen shirts jassen etc! :D

Echt voor mij de uitvinding. Ik had het altijd koud. En heb een heel slecht lijf. Waardoor ik meestal na 1 uurtje op stal snel naar huis moest om gelijk onder de douche te stappen. Ik word gewoon heel stijf van de kou. Dit helpt me inmiddels al 3 winters.. zou niet anders meer willen

Hebben je voeten hier stiekem ook een beetje profijt van omdat je benen warmer blijven of echt alleen je bovenbenen?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:15

Qimm schreef:
Ik draag de lange neopreen chaps van kitt als het flink koud is

Die heeft mijn vriend ook, gewoon over zijn rijbroek aan. Je kunt dan wel geen laarzen aan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:18

Dat lukt mij wel hoor, maar ik trek liever bontgevoerde schoenen aan

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:42

Veraaaaah schreef:
Wat zouden jullie aanraden voor koude voeten? Heb al een week met rijden ontzettend koude voeten/tenen :?

laarzen aan de kant en (nep)uggs aan :=

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:36

CrazyCat schreef:
Eline91 schreef:
De kipwarm rijbroeken van Decathlon, en daaronder een thermolegging :p

Mijn voeten kan ik niet warm houden, hoe doen jullie dat?

Verwarmde zooltjes is DE uitvinding. Voeten is het enige dat ik echt niet warm kan houden zonder.

Die heb ik ook voor het mennen, maar ik denk niet dat ze in mijn rijlaarzen passen :o

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:48

Ik heb aan de hand van dit topic de kipwarm rijbroek besteld bij Decathlon. Ben benieuwd :D voor de gewone werkzaamheden op stal draag ik een skibroek over mijn gewone broek heen, dat werkt ook goed.

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:27

Izzy19 schreef:
Die neopreen chaps zien er wel super uit eigenlijk, had ik nog nooit van gehoord!

echt een aanrader hoor!

PFT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:01

Thermo rijbroek over je broek heen? Ik heb een oudje, maar wel met leren knieen en zit erop. Werkt fijn!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:59

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:31

Thermolaarzen en als dat nog te koud is of niet kan: Dikke sokken aan, plastic zakjes eromheen en dan je schoen/laars aantrekken. Er bestaan ook van die 'pads' (Decathlon geloof ik of Bever) die je onder je voet kan doen en die warmte afgeven.

Veraaaaah schreef:
Wat zouden jullie aanraden voor koude voeten? Heb al een week met rijden ontzettend koude voeten/tenen :?

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:24

Ik heb op stal Uggs aan, werkt prima maar zodra ik mn rijlaarzen aantrek heb ik binnen 10 minuten steenkoude voeten :?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:36

Ik twijfel gewoon überhaupt om wel te gaan rijden zometeen...
Maandag koude vingers en tenen, verder geen extra kleding dan een bamboe (montar) rijbroek en mn laarzen. Bovenkleding lam ge mouwen shirt, fleece vest, fleece jack en sjaal en dat was goed te doen

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:40

Macs schreef:
Bagheera_206 schreef:
Ik hou niet zo van panties. _O-

Bij decathlon hebben ze thermoleggings voor mannen. Mijn vriend is er dolgelukkig mee hoor _O-

Panty's onder je rijbroek snap ik het nut niet echt van :+ Mensen die het in de winter daar mee overleven kennen geen echte kou _O-

Euhm ik doe dat altijd bij koude temperaturen en heb er dan geen last van. Ik leef in dezelfde koude temperaturen als elke andere binnenlandse bokker dus ken ik dezelfde koude als al de rest. Dat ik er mss beter tegen kan is meer een zegen dan een vloek haha

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 07:58

Ik heb gisteren met m'n thermolaarzen gereden, maar dat lukte echt voor geen meter :( Mijn benen bleven echt niet stil liggen, gingen alle kanten op, en ik leek mijn balans maar niet te vinden op mijn paard. Mijn paard kan normaal gezien behoorlijk bokken maar gisteren was hij op wat stalmoed na gelukkig braaf :)

Ik wacht wel met opnieuw rijden tot het net iets warmer is :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:45

Haha! Keer ook per ongeluk vergeten mijn Muckies om te wisselen voor mijn jodhpurs na paard van wei plukken en gepoetst en gezadeld te hebben. Ik heb van die hele lompe Muckmasters. := Ik was te lui om weer af te stappen, paard vast te zetten en jodhpurs aan te trekken. Met die lompe muckies reed het inderdaad suboptimaal. _O-

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:39

Nou ja, suboptimaal is zacht uitgedrukt _O-

Ik had les, en mijn trainer zei dat ik als een zak aardappelen op mijn paard zat. Hij heeft me behoorlijk laten zweten dus koud aan mijn benen had ik in elk geval niet met mijn dikke thermobroek :D

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:46

Lange wollen onderbroek (ik heb deze: https://eu.icebreaker.com/en/womens-bas ... _color=404, als hij niet als lange onderbroek dient, dan loop ik erin hard) en daaroverheen een soft shell rijbroek die een maatje te groot is zodat e.e.a. niet knelt. Qua bovenkleding ook 3 lagen wol en een halflange parka, wolgevoerde handschoenen, wandelschoenen van Hanwag (dan maar even niet met beugels rijden) en een muts en ik heb het nog niet koud gehad deze week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:10

Ik heb vandaag mijn windstopper in combinatie met mijn thermolegging uitgeprobeerd.
Ik kon mij daarbij geen beter weer wensen dan nu het geval is! En thuis in de tuin omdat dit handiger was dan op stal.
Sta je met je goede gedrag midden in de tuin op het winderigste plekje wat er te vinden is met mijn jas half opgetrokken zodat de wind ook goed om mijn bovenbenen kon waaien, zie je het voor je? :')
De buren hebben zich vast bedenkelijk achter het oor gekrabbeld :D

Maar goed, de winnaar uit de gepaste combinatie's is de thermolegging & windstopper en een (maatje grotere) rijbroek *\o/*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:31

Eline91 schreef:
Ik heb gisteren met m'n thermolaarzen gereden, maar dat lukte echt voor geen meter :( Mijn benen bleven echt niet stil liggen, gingen alle kanten op, en ik leek mijn balans maar niet te vinden op mijn paard. Mijn paard kan normaal gezien behoorlijk bokken maar gisteren was hij op wat stalmoed na gelukkig braaf :)

Ik wacht wel met opnieuw rijden tot het net iets warmer is :+

Ik heb leren rijlaarzen met schapenbont. Rijden als alle rijlaarzen en dus prima.
Ik had winterdijen maar omdat ik thermoleggings niet kan verdragen loop ik in een gewone rijbroek rond. Wel dus met thermolaarzen, muts en handschoenen. En verwarmde bodywarmer. Ik had verergering van mijn winterdijen verwacht. Maar juist niet. Ze zijn gewoon over. Dus ik ben er gewoon van af. Ik wandel tijdens de lunch ook even in spijkerbroek waar de wind doorgaat. Kennelijk is dit de oplossing voor mij. Rest warm behalve bovenbenen.

Neemt niet weg dat het 40 graden te koud is. Lol.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:30

De rest warm houden helpt inderdaad germie :) Een extra jas en thermobroek helpen bij mij ook tegen koude tenen. Als de rest van je lichaam warm heeft trekken je bloedvaten niet zo samen en krijg je minder gauw winterdijen/wintertenen/winterhanden :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:12

Ik heb het met rijden niet koud. Maar daarna wel, omdat je dan warm wordt en gaat zweten. Daar zoek ik nog steeds een goede oplossing voor. Zelfs na een warme douche thuis en schone kleding duurt het uren voor ik weer op temperatuur ben :brr: gelukkig wordt het warmer volgende week.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:52

ik doe na het rijden meteen 1 laag uit en een schone nieuwe laag aan, bijvoorbeeld bodywarmer wisselen voor een winterjas.
Verder ben ik heel blij met de pikeur rijbroek van softshell en fleece binnenzijde, dat scheelt gewoon een een laag op het bovenlijf.