vertrouwen jullie je paard 100%

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:20

Mijn paard is super betrouwbaar en als hij eens iets eng vindt gaat hij erlangs omdat ik hem vertel dat het kan.
Blijft echter een vluchtdier en hij is ook nog hengst dus blijf altijd alert op de dingen om me heen.
Het is net als met autorijden, het hoeft niet aan jou en/of je paard te liggen maar je hebt ook te maken met andere invloeden.

LukieBradley

Re: vertrouwen jullie je paard 100%

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:48

Ik vertrouw mijn paard 100 procent ja, het is geen heilige want hij is jong en heeft uitspattingen.
Maar omdat ik hem als mijn broekzak ken weet ik ook wat hij in situaties zou doen.
Hij verteld mij enorm veel door zijn gedrag en lichaamstaal.
Hij word pas 6 maar heb al van alles met hem gedaan.
Het is een lief en sociaal paard dus ik zou hem wel zo opladen en ergens heen gaan.
Soms moet je niet teveel nadenken en het gewoon doen :+

Mirthe94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:33

nee :')

Jack_55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:43

Nieuwsgierig... Alleen op een bosrit... wordt dat hier door posters gezien als een risico? Heb je een locator beacon bij op zak? Wat als er iets gebeurt, je ligt ergens, misschien bewusteloos of gewond, je paard aan de wandel, hoe weten mensen je te vinden?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:05

nee,omdat ze in het verleden veel heeft meegemaakt! ze zal altijd voor zich zelf kiezen.Maar het gaat steeds beter dus er is hoop!! **\O/**

er zit een penning aan haar hoofdstel met telf nummer thuisfront! zelf heb ik de usg penning aan mijn bp hangen dus wordt ik gevonden dan weten ze wie ik ben en wat ik al mankeer! -O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:12

Jazeker vertrouw ik ze voor 100%, maar ik weet ook dat mijn paarden, net als elk paard, uit instinct kunnen reageren en dat sterker kan zijn dan de spelregels die we hadden afgesproken. :D

Ayasha
Blogger
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:18

Ik vertrouw mijn meest ervaren paard voor 99,9%. Hij gaat mee op wedstrijd, buitenritten waar we allerhande dingen doen (we doen geen standaard staprondje als we buiten gaan zeg maar.). Ik twijfel er eigenlijk nooit een moment aan dat ie het niet voor me gaat doen. :+:
Ik houd er wel rekening mee dat hij kan schrikken gezien het nu eenmaal een dier is. Maar verder?
Het jonkie vertrouw ik zover ik haar zie. _O- :') Maar ik ben er wel nu al van overtuigd dat zij net als Sam een paard gaat worden waar ik volledig op kan vertrouwen. :) Dat potentieel toont ze nu al. Nu is ze gewoon nog jong en onbezonnen (al is ze voor haar ervaring ook al belachelijk braaf.)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:01

MaTuMi schreef:
Misschien is de vraag ook wel, vertrouw je jezelf. Stel je paard schrikt wel, kun jij daar dan naar handelen?
Vind jij het spannend om naar een vreemde locatie te gaan? Dit speelt ook weer door op je paard.

Omdenken..

:j

Mijn paar is in korte tijd 2 keer verhuisd, eerste stal was ik niet zeker van en vond het spannend. Paard was heel onrustig bij aankomst. Maand later naar stal waar ik echt naar uit keek en blij was dat we er waren, paard veel rustiger en ging gelijk staan eten.