Paard is 'te duur'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 18:41

LillyMedley schreef:
Je kan ook gewoon neerzetten n.o.t.k. Dan reageren ze echt alleen met serieuze interesse. Ik vind de prijs zeker niet slecht voor een jong paard zonder mankementen.

Er staat ook geen prijs bij! ;)

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:08

Als ik heel kritisch ben, en dat ben ik als ik opnieuw een paard zou kopen:

Merrie, maar papierloos (Dus geen fokwaarde als je het goed wil doen als fokker), braaf handmak (daar reken ik grondwerk ook onder), maar verder groen. Wel wat verkeer gezien, maar nog niet zo geroutineerd dat ze "verkeersmak" mag heten. Bont, maar niet bijzonder mooi getekend (wit en bruin zijn niet mooi in verhouding). Onbespierd en niet bijzonder mooi gebouwd. Prima in verhouding, maar oogt een tikkie grof. Type "huis-tuin-en-keuken-paardje" zeg maar. Leuk beestje, maar zeker niets speciaals. Ook stokmaat is niet ideaal. T is een beetje zo'n tussenmaatje. Te groot voor een E-pony te klein voor de meeste mensen die op zoek zijn naar maatje paard (1.68m is tegenwoordig al een paard dat niet echt groot is. Men wil liever 1.70m+). Karakteromschrijving lees ik al "nog erg groen". Zit nog veel werk in voordat het een leuke allrounder is.

Puur afgaande op de advertentie en bijgeleverde info zou ik max €1250,- uit willen geven aan het paard dat je aanbied. 1600,- euro zou ik een reële en schappelijke (vraag)prijs vinden bij je advertentie. Aan de andere kant, paardenhandel is in de regel zo dat het maar net is wat de gek ervoor geven wil.

Als jij nu een hoop serieuze interesse hebt met de prijs die je vraagt, gewoon lekker laten staan zo ;) . Dan komt het juiste baasje vast wel voorbij die de prijs voor haar over heeft die jij in gedachten hebt!

N4N4

Re: Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:19

Ik vind dit een heel leuk paard , leuke kleuren , prima gebouwd ,en met een lieve uitstraling en absoluut de 2500 euro zeker waard ..

Als je geen fokker bent dan heb je niks aan een stamboom en ook kan je niet op een stamboom rijden, vin dat altijd zo'n gezeur .. 9 van de 10 mensen willen graag een stamboom bij hun paard en doen er verder niets mee behalve pochen

TS denk dat je beter had kunnen vragen wat men van je advertentie vond , de prijs van je paard bepaal je altijd zelf ..'
Juist omdat jij weet dat ze het waard is !
Er zijn meer mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dan nog proberen af te dingen ..

Ik hoop echt dat er iemand verliefd word op je merrie en kijkt naar wat ze hun kan bieden en een leven lang hun maatje kan zijn , heel veel succes

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:48

Je advertentie is al veel beter zo, maar ik zou als potentiele koper betere foto's willen zien voordat ik bij een paard langsga. De foto's die je nu hebt zijn leuke foto's voor op Facebook, maar voor de verkoop kan je beter andere foto's gebruiken. Ze zijn bijna allemaal uit een hoek genomen (behalve de laatste), waardoor het enorm vertekent.

Dit zou ik zelf graag willen zien als koper:
- Ze is bont dus graag mooie standfoto's (links en rechts) zonder tuig zodat je haar mooie vlekken ziet, en zodat je kan zien hoe ze gebouwd is. Bij voorkeur op harde grond zodat je de hoeven kan zien, bijv: standfoto.
- Bewegingsfoto's of filmpjes, zodat je haar gangen kan laten zien. "Loopt ook heel mooi" zegt mij niks, maar een mooie foto trekt gelijk interesse.
- Een zwijmel foto van haar mooie hoofd waar je haar ogen goed op kan zien. Het lijkt alsof ze een heel vriendelijk oog heeft, maar dat is moeilijk te zien op de foto's die je nu hebt.
- Foto's van dingen die ze kan zoals die met haar zadel op. Denk ook bijv aan: aan de hand mee naar buiten, vrijspringen, aaiende kinderen, op de wasplaats, etc. Maar, alleen toevoegen als de foto haar positief neerzet; een verkeerd getimede springfoto kan zelfs van het beste springpaard een ezel maken.
- Gebruik je best foto als eerste en let op hoe bokt er een thumbnail van maakt. Bij de foto die je nu gebruikt wordt bijv. haar hoofd er afgeknipt. Des te beter je thumbnail, des te meer mensen die je advertentie aanklikken.

De boktmarkt staat vol met verschrikkelijke foto's/advertenties en je hebt een leuke merrie, dus met een beetje geduld raak je haar wel kwijt (zelfs als je niks verandert).

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:58

Even een stukje uit je adv. Gepakt:
Met spijt in het hart verkoop ik mijn super mooie merrie van bijna 4 jaar. Ze is echt een plaatje om te zien en loopt ook heel mooi.
ze is ongeveer 1.62m hoog, maar door haar leeftijd zal ze nog enkele cm's groeien.

-ik zou geen ‘met pijn in het hart’ nu geef je al gelijk het idee dat er flink in prijs te onderhandelen valt want er speelt emotie mee.-
-wat is ‘mooi’ als je het over mooie beweging hebt wil ik die ook zien zodat ik mijn eigen oordeel kan vellen, misschien vindt jij iets heel anders ‘mooi’ dan ik.-

Ik zal jou advertentie anders verwoorden, minder emotie, betere foto’s en wellicht ook een filmpje (!!!), ook zou ik de prijs iets naar beneden doen maar dit is natuurlijk aan jou. Heb even een voorbeeldje voor je gemaakt:

Te koop:

Merrie van 4 jaar oud, zonder stamboek, met nette gangen. Ze is ongeveer 1.62m hoog maar zal gezien de leefijd nog wat groeien.

Ze is bekend met de basisbeginselen zoals longeren, grondwerk, wandelen, poetsen en voetjes optillen. Ze heeft al een paar keer het zadel opgehad wat ze erg braaf deed, dit is al wel even geleden dus moet weer opgepakt worden. Verder is ze braaf in het verkeer, alleen groot verkeer kan ze nog wat spannend vinden.

Het is wel een merrie die een duidelijke leider nodig heeft en wat onzeker kan worden als ze die leiding niet krijgt.

Ik vindt het belangrijk dat ze op een plek terecht komt waar ze veel contact heeft met soortgenoten. Ik ben dan ook opzoek naar een goed tehuis.

Handelaren hoeven niet te reageren.

Wilt u meer informatie, voel u dan vrij om mij te mailen!

Zo is de advertentie kort en bondig en zullen mensen sneller de moeite nemen om het te lezen. De hele achtergrond en dergelijke kun je vertellen wanneer de mensen komen kijken.

charysaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:07

Ik heb het topic even vluchtig doorgelezen.
Heel simpel gezegd is een paard alleen de slachtprijs waard. Het is maar wat de gek ervoor geeft. En als die niet snel weg hoeft zou ik lekker je €2500 euro aanhouden. Komt vanzelf wel iemand op af en anders kan je altijd nog zakken

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:16

Je kan in pricipe best toegeven dat je haar met pijn (niet spijt :P) in je hart verkoopt als je de rest van de advertentie netjes en concreet houd, dan laat je merken dat je wel heel serieus met de verkoop om gaat.
Dat ze mooi kan bewegen kan je er natuurlijk ook gerust in zetten alleen dan willen potentiële kopers dat natuurlijk wel graag zien! :) Foto's van haar gangen en wellicht een filmpje is al een stuk aantrekkelijker dan de foto's die momenteel bij de advertentie staan.

Want het is zeker een leuke merrie om te zien en als jij haar voor 2500 en niet minder weg wilt doen is dat je goed recht, maar zorg er dan wel voor dat ze ook die 2500 uitstraalt door toch even te toiletteren aan je paardje en probeer de foto's wat rechter te maken.

Je ziet wel dat de meningen heel erg verdeeld zijn over de prijs. Je moet m niet voor minder verkopen als je dat zelf niet wilt. Fleur m een beetje op en maak wat mooiere foto's, dat is al een wereld van verschil. :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:32

Ik zou ook niet te snel zakken met de prijs. Zit je met de prijs aan de bovengrens van wat gangbaar is? Ja, waarschijnlijk wel. Maar niemand die hier reageert is echt op zoek naar een bont onbeleerd recreatiepaard, dan denk je rationeler en ga je al sneller iets te duur vinden. Het is echter gekend dat wanneer je echt naar iets op zoek bent, wanneer je echt iets wilt, dat het emotionele ook een rol gaat spelen. En emotie vertaalt zich in de portemonnee.
Nu is het natuurlijk wel afwachten hoe gewild een paard zoals dit is, maar zakken kan altijd nog. Krijg je op dit moment ook reactie van oprecht geïnteresseerden?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:42

Zoals ik ook al in dit topic lees is het per persoon héél verschillend wie er wel op zal reageren en wie niet.
Ik zou het gewoon op die €2500 laten. Ik zou het er zelf ook niet voor over hebben maar zoals je ziet zijn er zat mensen die dat wel doen.

€800 is gewoon te sneu voor woorden, daar zou ik nieteens op reageren.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:58

HorseTopShop schreef:
Heel eerlijk... Niet iedereen vind jouw merrie een ontzettend mooie uitstraling hebben. :o Dat is heel persoonlijk.

En dat ze niet beleerd is onder het zadel, spannend met druk verkeer, gevoelig, onzeker, kan heftig reageren, etc. vind ik 2500 echt te duur. In principe is het gewoon een groen paard. 800 Euro is dan weer heel laag.
Als ik serieus interesse zou hebben, zou ik er maximaal 1500 voor willen geven. Maar dat is ook echt de max.

dit zou ik ook zo opgezet hebben, dat bedrag geef je uit voor iets heel speciaals niet voor iets wat maar gewoon is!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:58

Sterker nog, zit hier een Nederlandse paspoort of een Iers/Engels paspoort op? Dit lijkt mij een typisch iers paard( ja ik krijg geregeld zulke dieren binnen en hebben typische uiterlijke kenmerken)

Met nederlands paspoort zou ik voor juist huisje zo 1800/2000 euro over hebben. Maar Iers of Engels paspoort veranderd de zaak en zou ik 1500 max geven.

Succes alles vind vanzelf passende huisjes

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 21:12

Gini schreef:
Ik zou ook niet te snel zakken met de prijs. Zit je met de prijs aan de bovengrens van wat gangbaar is? Ja, waarschijnlijk wel. Maar niemand die hier reageert is echt op zoek naar een bont onbeleerd recreatiepaard, dan denk je rationeler en ga je al sneller iets te duur vinden. Het is echter gekend dat wanneer je echt naar iets op zoek bent, wanneer je echt iets wilt, dat het emotionele ook een rol gaat spelen. En emotie vertaalt zich in de portemonnee.
Nu is het natuurlijk wel afwachten hoe gewild een paard zoals dit is, maar zakken kan altijd nog. Krijg je op dit moment ook reactie van oprecht geïnteresseerden?

Ja! Ik heb net een afspraak gemaakt voor dit weekend en volgende week wilt er ook iemand langs komen :)

En voor wie het vroeg; ze heeft een gewoon Belgisch paspoort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:26

Azmay schreef:
Hoe lang staat ze al te koop?
Mensen willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang, maar met wat geduld vind je vast de juiste koper.

Precies dit, mijn pony was ook echt een beauty en echt type sprookjes pony, ookal was de prijs al heel laag ik kreeg ook heel veel onzin mailtjes. Uiteindelijk heeft het 2 maand geduurd voor ze verkocht was en ben ik nog ruim 500 euro in prijs gedeeld omdat ik het toch belangrijker vond dat ze een 5 sterren plek kreeg. Helaas heb ik teveel naar de mensen om me heen geluisterd en niet genoeg naar mezelf en haar aan de verkeerde mee gegeven die achteraf niet zulke goede bedoelingen had als ze hadden gezworen en beloofd dus als ik naar mezelf had geluisterd had ze nog veel langer te koop gestaan vermoed ik. Van de tientallen reacties waren er maar 3/4 echt serieus te noemen..

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 19:20

Voor degene die benieuwd zouden zijn; ze is verkocht!
Het doet toch een beetje pijn, maar ze komt op een TOP locatie te staan met vriendjes en 24/7 buiten op de wei :D

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:28

Wat super om te horen! Ben blij voor je, logisch dat het pijn doet

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 19:30

miesnaom schreef:

Ja en aan de eerste kijker al, de klik was er duidelijk! :j
Dat dubbele gevoel zal ik altijd houden denk ik... -O-

_Lies13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:43

Als de klik er echt is kan je haar denk ik ook gewoon met een goed gevoel laten gaan. Inderdaad zul je altijd een dubbel gevoel houden. :(

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:17

Jazzie03 schreef:
Voor degene die benieuwd zouden zijn; ze is verkocht!
Het doet toch een beetje pijn, maar ze komt op een TOP locatie te staan met vriendjes en 24/7 buiten op de wei :D

Oh dat is fijn zeg! En wat snel ook!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 09:30

Gefeliciteerd! nu ben ik wel benieuwd..voor de vraagprijs?

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:54

Jazzie03 schreef:
miesnaom schreef:

Ja en aan de eerste kijker al, de klik was er duidelijk! :j
Dat dubbele gevoel zal ik altijd houden denk ik... -O-
:(:) Super dat je iemand hebt gevonden :-)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:59

Ik denk ook te duur. Mijn merrie van net 5 die alleen gelongeerd was met zadel. met een leuk papier, stamboom en gezond is voor 900 weggegaan uiteindelijk. Daar was me een goed tehuis het belangrijkst. Plus wintermaanden ook niet ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:04

Gefeliciteerd! Idd wel dubbel, maar fijn dat je een goed thuis hebt gevonden :)
Ben stiekem ook wel benieuwd naar de prijs hihi :P

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 14:52

Ik heb mijn vraagprijs gekregen :D
Ze vond het een eerlijke prijs ook omdat ze gecontroleerd is door iemand die zij mocht kiezen en ze 100% zuiver loopt e.d. O:)

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:34

Kijk top!! +:)+
Zie je wel :) goed gedaan hoor!

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:32

Goed gedaan!

Een papierloos veulen kost al makkelijk 2.000 met kosten dierenarts en onderhoud moeder.

Dus tja een koopje dus