Rijlaarzen, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 19:59

Ketaki, Celeris vond ik de levertijd te lang, was 14-24 weken voor de modellen die mij aanspraken. En ik heb echt geen zin om zo lang op m'n laarzen te gaan wachten :o
En het geld dat ik aan Petries uitgeef zit ook meteen maatwerk bij, dus dan kom ik nog steeds goedkoper uit bij Petrie.

Keeley, ik wil graag de Petrie Coventry, in bruin met cognac en een boog. Dan kom ik idd uit op €560 geloof ik, dat is ook wel m'n max.
ARS viel me tegen helaas en Lipica wil ik niet. Ben bij Trixsports in Castricum geweest, ken je dat? Ik heb daar 24 mei om Petries aan te meten, je ziet tegen die tijd wel foto op Insta voorbij komen!

Maanlicht, ik geloof dat de Coventry niet zo heel stug is in vergelijking met bepaalde andere modellen. Ze voelden in ieder geval niet extreem stug aan.

Ik hoor idd alleen maar goede verhalen over de kwaliteit van Petries, iedereen bedankt voor de reacties.
Maar het worden op maat gemaakte Petries bij Trixsports :D

Waarschijnlijk deze:

Afbeelding

Afbeelding

Met deze kap:
Afbeelding

Zeepsop

Re: Rijlaarzen, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:01

Ik lees vaker dat Petries heel stug zijn, maar ik heb de Petrie melbourne en die zijn zó soepel. Misschien wel iets te. :') Maar misschien zijn de duurdere modellen wel stugger.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:08

Mijn Petrie superiors zijn echt super fijn, niet stug of wat. Maar dat zijn kalfslederen laarzen en die zijn altijd soepeler dan rundleer.
Overigens ook aangemeten bij TrixSports. Vanaf dag 1 liep ik er zo mee weg. Astrid meet gewoon heel goed aan.

Je kan altijd nog meedoen met de TrixSports Cup, kan je ze winnen

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:10

Ik heb ook Petrie Coventry's, zaaaalige laarzen! Mooi ontwerp, ik ben benieuwd hoe ze er in het echt uit zullen zien.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:53

ik heb wel een wat ouder model petries hoor en zonder rits dus misschien dat het daar ook aan ligt, goede kwaliteit, rijden heerlijk maar ik kan er geen uur op lopen :P is echt rijden en weer uit haha, maar zal ook wel aan het model liggen. Petries zijn zeker je geld waard :)

Iselda: Ben er nooit geweest maar ken de naam wel, ben heel benieuwd welke het worden :) vind je nieuwe zadel echt prachtig (super balen van je oude die gestolen is)
Ik ben alleen bij ARS geweest voor een deken en wat sokken haha dus geen laarzen of ander maatwerk, vond vooral die vrouw heel aardig en behulpzaam maar weet idd niet wat ze aan laarzen verkopen daar. Mooie laarzen die je hebt samengesteld al zou ik het witte stiksel denk ik vervangen voor gewoon bruin (maar dat is persoonlijke smaak)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 06:58

Ingvdh, ik heb ook gekeken voor kalfsleer, maar dat gaat helaas echt boven m'n budget. Ben maar een arme student :+

Daenerys, heb jij de rundleren of kalfsleren versie? Heel tevreden dus begrijp ik, goed om te horen!

Zeepsop, zo soepel joh? Dat heb ik nog nooit gehoord haha.

Keeley, mooi he m'n zadel <3 Ik baal nog steeds zo hard, maar ben wel blij dat ik redelijk snel een nieuwe had.
Ik was 2 weken terug bij ARS, maar ze hebben niet zoveel laarzen en ik wil graag bruin, toen was de keuze helemaal nihil.
Ik moet nog even navragen of het stiksel echt wit is of crème, ze noemen het 'contrast'. Als het crème is wil ik 'm zo houden en als het wit is wordt het idd ook bruin. Maar crème vind ik wel weer leuk bij de stiksels van m'n zadel :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 07:34

Ik heb een paar petri gehad
Vondt ze vreselijk stug
Nooit echt aan kunnen wennen
Ook niet goed aangemeten

Ben nu echt fan van mijn Ariat laarzen
Voor t mooie net wat te laag .
Maar zitten zalig
Heb nog paar gloednieuwe Petri staan
Helaas verkeerde voetmaat

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 09:17

Zinzi_jewel schreef:
Ik heb een paar petri gehad
Vondt ze vreselijk stug
Nooit echt aan kunnen wennen
Ook niet goed aangemeten

Ben nu echt fan van mijn Ariat laarzen
Voor t mooie net wat te laag .
Maar zitten zalig
Heb nog paar gloednieuwe Petri staan
Helaas verkeerde voetmaat

Welke model Petrie waren dat?
Ariat heb ik eigenlijk nog niet zoveel naar gekeken, zal ik evengoed nog eens doen! :j

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:44

Ik heb de EQ Lusso van Diviza die al eerder in het topic is aangegeven.
Heerlijke laars voor een leuke prijs :) Geen last van mijn knieholtes of wat dan ook.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 07:04

Charlotte446 schreef:
Ik heb de EQ Lusso van Diviza die al eerder in het topic is aangegeven.
Heerlijke laars voor een leuke prijs :) Geen last van mijn knieholtes of wat dan ook.

Die zijn voor mij te hoog, waardoor ik dus wel last zou krijgen van m'n knieholte :o
In mijn maat wordt de hoogte 47 cm, waar ik max.45 cm kan hebben..

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:06

Iselda, een laars zakt nog een paar centimeter als je hem begint te dragen. Het hoort een beetje dat ze in het begin iets té hoog zijn, dan komen ze na een paar keer dragen op de juiste hoogte uit ;)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 17:13

Eline91 schreef:
Iselda, een laars zakt nog een paar centimeter als je hem begint te dragen. Het hoort een beetje dat ze in het begin iets té hoog zijn, dan komen ze na een paar keer dragen op de juiste hoogte uit ;)

Dat weet ik idd, maar ik heb laarzen van 46 cm (zijn ingezakt) en die zijn ook echt te hoog. 44.5/45 cm ben ik op uit gekomen samen met iemand die al jaren laarzen aanmeet en mijn volledige verhaal heeft aangehoord. Het lijkt me dat ik daar wel op kan vertrouwen :j
Edit: Dit waren 47 cm laarzen en zijn dus maar 1 cm ingezakt.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:30

Iselda schreef:
Daenerys, heb jij de rundleren of kalfsleren versie? Heel tevreden dus begrijp ik, goed om te horen!

Volgens mij rundleer aan de buitenkant, en kalfsleer gevoerd. Maar ik weet het niet zeker.
Ze zijn iig een stuk soepeler dan mijn Olympic's.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:54

Ik kan je echt aanraden naar De Niro te gaan.
Je kunt daar zelf je voetmaat bepalen, je kuitmaat, en de lengte van de laars. Dus een soort van ''op maat gemaakt''.

De kleuren kun je ook helemaal zelf invullen. Ik heb nieuwe en ben er super tevreden over!
Het is maar net hoe veel poespas je om je laarzen wilt wat betreft de prijs.
Ik heb een ''speciaal soort leer'' (qua kleur maar ook materiaal), een polo laars, en nog wat kleine extra's. Ik was 650 euro kwijt volgens mij.
Ik denk dat wanneer je je laarzen wat simpeler ontwerpt ze al veel goedkoper zijn.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 17:55

borstnoot schreef:
Ik kan je echt aanraden naar De Niro te gaan.
Je kunt daar zelf je voetmaat bepalen, je kuitmaat, en de lengte van de laars. Dus een soort van ''op maat gemaakt''.

De kleuren kun je ook helemaal zelf invullen. Ik heb nieuwe en ben er super tevreden over!
Het is maar net hoe veel poespas je om je laarzen wilt wat betreft de prijs.
Ik heb een ''speciaal soort leer'' (qua kleur maar ook materiaal), een polo laars, en nog wat kleine extra's. Ik was 650 euro kwijt volgens mij.
Ik denk dat wanneer je je laarzen wat simpeler ontwerpt ze al veel goedkoper zijn.

Ik heb Deniro gepast, maar vond het het toch niet. De wijdte was goed, maar dan was de laars echt te hoog voor mij en de voet redelijk klein. Een voetmaat groter werd de laars wijder en nog hoger. Daarnaast was de laars die ik dan zou willen best wel aan de prijs, waardoor ik liever voor Petrie kies.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:08

En Derby? Die vond ik zelf erg fijnm vallen wat breder en zijn erg soepel.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 18:24

coldsummers schreef:

Die afwerking vond ik stukken minder dan Petrie om eerlijk te zijn :o
Edit: En die kwaliteit schijnt iets minder goed te zijn dan Petrie, dus kies ik toch voor meer kwaliteit met zulke dure laarzen :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:25

Mooie laars hoor! Veel is qua keuze toch echt persoonlijk.

Ik heb petri anky elegance. Super mooi en zelfs na 16 jaar nog super. Wel grotendeels alleen op wedstrijd gedragen, niet mee in de bagger, mesten ofzo. Helaas zitten ze nog steeds klote. Na een tijdje rijden heb ik nog steeds pijn bij mn hielen.

Ik ben nu voor Celeris gegaan, is idd erg lang wachten (5mnd voor mijn laarzen) maar ben er enorm blij mee. Heb ze vanmiddag binnengekregen en gelijk mee kunnen rijden. Foto's staan in het celeris topic.

Succes met aanmeten en afwachten op je nieuwe laarzen!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 18:49

Michelle77 schreef:
Mooie laars hoor! Veel is qua keuze toch echt persoonlijk.

Ik heb petri anky elegance. Super mooi en zelfs na 16 jaar nog super. Wel grotendeels alleen op wedstrijd gedragen, niet mee in de bagger, mesten ofzo. Helaas zitten ze nog steeds klote. Na een tijdje rijden heb ik nog steeds pijn bij mn hielen.

Ik ben nu voor Celeris gegaan, is idd erg lang wachten (5mnd voor mijn laarzen) maar ben er enorm blij mee. Heb ze vanmiddag binnengekregen en gelijk mee kunnen rijden. Foto's staan in het celeris topic.

Succes met aanmeten en afwachten op je nieuwe laarzen!

Ik heb je laarzen volgens mij voorbij zien komen, met de zwarte zool ipv licht toch? Mooie laars hoor! Veel plezier ermee, hopelijk kun je nog even rijden rijden :) (Jij was toch degene die niet wist hoe lang ze nog kon rijden of ben ik in de war? :o )

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:07

Iselda schreef:
coldsummers schreef:

Die afwerking vond ik stukken minder dan Petrie om eerlijk te zijn :o
Edit: En die kwaliteit schijnt iets minder goed te zijn dan Petrie, dus kies ik toch voor meer kwaliteit met zulke dure laarzen :)

Ja Petrie is qua kwaliteit beter. Al vond ik mijn Derby's wel heel fijn, lekker soepel en had er nooit echt wat op aan te merken.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:12

Iselda nee hoor, je hebt alles helemaal goed!

Ben al aan het sparen/denken over hetvolgende paar. Als ik niet zwanger was geweest had ik nu gelijk aan laten meten.

Ondanks de vreselijke wachttijd, enorm waard. Mocht je twijfels hebben over de petris, zou ik zeker bij celeris kijken!

Las dat je langs castricum komt met de trein, daar zit WW Hippique/WW Frontriemen. Melinda van daar heeft ze bij mij aangemeten en heeft ook eea in de winkel staan ;)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 06:59

Michelle77 schreef:
Iselda nee hoor, je hebt alles helemaal goed!

Ben al aan het sparen/denken over hetvolgende paar. Als ik niet zwanger was geweest had ik nu gelijk aan laten meten.

Ondanks de vreselijke wachttijd, enorm waard. Mocht je twijfels hebben over de petris, zou ik zeker bij celeris kijken!

Las dat je langs castricum komt met de trein, daar zit WW Hippique/WW Frontriemen. Melinda van daar heeft ze bij mij aangemeten en heeft ook eea in de winkel staan ;)

Ik heb idd contact gehad met Melinda, maar die wachttijd is me voor nu echt te lang :(
Ik rij nu met ariat stalschoenen, en dat begin ik een beetje zat te raken :+ Voor een eventueel volgend paar houd ik het zeker in mijn hoofd!
Geniet van je zwangerschap :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:32

Derby is het enige merk wat nog laarzen zonder rits heeft, model bento. Mooie laarzen.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 08:34

germie schreef:
Derby is het enige merk wat nog laarzen zonder rits heeft, model bento. Mooie laarzen.

Ik wil juist wel graag een rits. Makkelijker aan en uit doen :D Ik hou van een beetje gemak.

zoeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:00

Parlanti is heel erg fijn! Is gemaakt van heel erg soepel kalsleder dus zit heerlijk. Aan de achterkant ruim stuk elastiek, en er zitten veters in en een rits aan de achterkant. Je kan de hoogte en breedte zelf aangeven. Je kan ze in zwart of bruin kopen. Het zijn prachtige laarzen. Heb nu 2 paar (parlanti Miami) waarvan ik 1 paar al 2 jaar intensief gebruik! Ik wil niet meer anders.