Stalling twijfels over voeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: Stalling twijfels over voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:56

Wat een mooi aanbod ihn!
Lief van je +:)+

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:41

Mooi aanbod IHN ik heb jouw topic ook gelezen en mocht het dichterbij zijn en ik stalling zoeken dan zou ik zo gaan....klinkt perfect.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:08

Thanx Kking..goed om te horen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:11

Als je je paard met een gerust hart achter kunt laten zou ik voor verder weg kiezen en 1x per week langsgaan bijvoorbeeld.
Wat een afschuwelijk mens waar je hem nu hebt staan, daar mag haast de DB wel heen. Ik zit hier plaatsvervangend woedend te wezen!
Hopelijk ben je hem nu aan t verhuizen naar IHN

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:33

In augustus vorig jaar zijn wij na een jaar weer terug verhuisd naar onze oude stal. Wij hoopten HET plekje voor onze Kwiny gevonden te hebben. Meer buiten, box met luik naar buiten, nog steeds naast het bos, kleine privestal, mooie goeie bak. Maarrrr het stal beleid was gewoon helaas niet goed. Onregelmatig voeren, slechte kwaliteit hooi en stro. Met als gevolg dat Kwiny er ziek van is geworden. Slecht functionerende milt, weinig energie, last van dikke darm. Nu wij weer terug zijn en het allemaal weer in eigen hand hebben hebben wij weer een blij, glanzend en normaal mestend paard. Ze staat hier wat minder buiten, maar laat duidelijk merken dat ze hier gelukkiger is! Mijn tip dus, zoek een andere stal waar je paardje zich dan ook beter gaat voelen omdat het op tijd zn medicijnen krijgt wat zeker voor jouw diertje zo belangrijk is. Succes!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:57

Hoe gaat het nu TS?

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:20

Wat een ellende, die stalling. Zal best oke zijn voor gezonde paarden en mensen die veel komen, maar dit is niks voor jou en of je paard. Zoek in hemelsnaam snel iets anders, dan maar even stress.
Die stal eigenaar heeft er gewoon geen tijd voor en of geen zin om er tijd voor te maken.
Hoeveel je ook klaar legt en wat je ook verzint, het lijkt zo iemand niet veel te interesseren.
Ja, beloven, maar denken : Ja..ja...wat een gedoe...
Dat wordt niet beter.

En je hebt het over die slobber en dikker worden. Eet ze wel gewoon hooi (op het gemakje ?) want mijn vraag was of ze het dan ook onbeperkt kreeg en weet je dat wel zeker.
Ik las je verhaal en moest aan een stalling denken hier in de buurt, maar ik zag dat je veel hoger in het land woont, dus die kan het niet zijn.
Hier was het net zo, ook pony's zonder overleg bij elkaar gooien en gedoe met eten voor de paarden. maar ik ben vertrokken zodra ik iets anders had. Wij kregen ons ouwetje ook niet "dik"... snapte er niks van. Bleek dat als we hooi voerden s'avonds (dan moest je het zelf doen) en je was weg, werd er weer een gedeelte uit je stal gehaald want dat was volgens hun veelste veel (!). En al heel snel bleek dat ze dan s'ochtends ook maar niet meer zo veel kregen. (dat deden hun) En de pony's dus vanaf half 11 tot 19uur niks meer kregen. Dat was dus maar heel even, tot ik daar achter kwam.
Ik had heel sterk het gevoel dat er nog zomaar andere dingen konden gebeuren als ik er niet bij was.
Hele vreemde dingen met mijn paarden.....
Ik had geen bewijs, was er niet bij, maar Bij twijfel niet oversteken, zeggen ze wel eens... Ik heb de bewijzen niet afgewacht.

Het zal bij jou vast iets beter gaan dan dit, maar iemand die voor je paard moet zorgen en weinig interesse toont, dat gaat meestal niet zo goed.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:34

Duhelo schreef:
Hoe gaat het nu TS?

Ben ik ook erg nieuwsgierig naar! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:01

Ik probeer het meer in de gaten te houden. Zaterdag was ik er en toen zat het netjes in de bak en de medicijnen waren op.

Morgen ga ik weer kijken. Probeer wat vaker heen te gaan.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 00:21

Dus je geeft de stal nog een kans zoals ik het lees? Hopelijk gaat het snel beter qua het voorbeleid in dat geval.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 05:48

Denk dat ts niet wil verhuizen! Meer zelf gaan lijkt me dan ook idd enige optie..

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:55

Ik had allang het aanbod can IHN aangenomen. Ik betaal 265 per paard/pony (2 x paard 1 x pony) op een doe het zelf stal. Doe dan ook alles zelf en daar komt eventueel krachtvoer nog niet eens bij.

Stal waar ik hiervoor stond kwam ik er achter dat er ruwvoer uit mn paarden hun stal werd gehaald.

Eerst werd er steeds ontkent tot ik letterlijk 10 minuten na het voeren kwam en alleen mijn paarden niets meer hadden liggen maar de bakken leeg waren.

Andere paarden kregen van eigenaren letterlijk een een klein bosje ruwvoer en die stonden nog te eten. Dat waren schrokkers en die van mij kregen 3 kg aten altijd heen rustig en hadden niets meer.

Al valt de stal van ellende bijna uit elkaar maar de verzorging is top dan heb ik daar niet zo'n moeite mee. Op het moment dat ik een stal niet kan vertrouwen op het voeren en behandelen dan ben ik weg.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:12

Maar vergis je ook niet in pensionklanten..Vele eisen bergen maar liefst wel voor dubbeltje staan..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:43

Thenexttry schreef:
Ik had allang het aanbod can IHN aangenomen. Ik betaal 265 per paard/pony (2 x paard 1 x pony) op een doe het zelf stal. Doe dan ook alles zelf en daar komt eventueel krachtvoer nog niet eens bij.

Stal waar ik hiervoor stond kwam ik er achter dat er ruwvoer uit mn paarden hun stal werd gehaald.

Eerst werd er steeds ontkent tot ik letterlijk 10 minuten na het voeren kwam en alleen mijn paarden niets meer hadden liggen maar de bakken leeg waren.

Andere paarden kregen van eigenaren letterlijk een een klein bosje ruwvoer en die stonden nog te eten. Dat waren schrokkers en die van mij kregen 3 kg aten altijd heen rustig en hadden niets meer.

Al valt de stal van ellende bijna uit elkaar maar de verzorging is top dan heb ik daar niet zo'n moeite mee. Op het moment dat ik een stal niet kan vertrouwen op het voeren en behandelen dan ben ik weg.

Hier ben ik het wel mee eens maar ik begrijp TS wel dat ze niet steeds met haar ook nog stress gevoelige bejaarde pony nog wil gaan slepen nu die tegen z'n eind aan loopt..

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:25

pol1 schreef:
Maar vergis je ook niet in pensionklanten..Vele eisen bergen maar liefst wel voor dubbeltje staan..!

Mee eens, maar ik vind dat ik een redelijk hoog bedrag betaal voor wat er is. Alleen hecht ik dus meer waarde aan de andere dingen die dus wel mogelijk zijn.

Annet_Dottie schreef:
Hier ben ik het wel mee eens maar ik begrijp TS wel dat ze niet steeds met haar ook nog stress gevoelige bejaarde pony nog wil gaan slepen nu die tegen z'n eind aan loopt..

In wat loopt de pony tegen zijn eind want dat begrijp ik niet.
Ja hij staat op medicijnen en hij is mager, maar wat is tegen zijn eind?
Want TS zegt zelf dat het beestje ook gewoon nog plezier overal in heeft, ik kies dan liever om mijn paard incl. met misschien wat stress te verhuizen, maar dat vervolgens de medicijnen en het voer correct gegeven wordt ( dus misschien een langer en prettiger leven ) Dan dat ik blijf staan op een plek waar het voer en de medicijnen nog regelmatig fout gaan dus geheid een korter en minder prettig leven.

Medicijnen en voer mogen gewoon niet vergeten worden of laks over gedaan worden.
Tuurlijk iedereen is mens en kan wat vergeten, maar dat gebeurt je misschien één keer hooguit twee en doe je niet net alsof het allemaal wel goed is gegaan.

Kanttekening daarbij is dat ik vind dat voor de prijs waar TS van staat ( ik ga uit van onder de €200,- n.a.v. een eerder bericht ) dat ze erg veel krijgt helemaal als ik het vergelijk met hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:31

Thenexttry schreef:
pol1 schreef:

Mee eens, maar ik vind dat ik een redelijk hoog bedrag betaal voor wat er is. Alleen hecht ik dus meer waarde aan de andere dingen die dus wel mogelijk zijn.

Annet_Dottie schreef:

In wat loopt de pony tegen zijn eind want dat begrijp ik niet.
Ja hij staat op medicijnen en hij is mager, maar wat is tegen zijn eind?
Want TS zegt zelf dat het beestje ook gewoon nog plezier overal in heeft, ik kies dan liever om mijn paard incl. met misschien wat stress te verhuizen, maar dat vervolgens de medicijnen en het voer correct gegeven wordt ( dus misschien een langer en prettiger leven ) Dan dat ik blijf staan op een plek waar het voer en de medicijnen nog regelmatig fout gaan dus geheid een korter en minder prettig leven.

Medicijnen en voer mogen gewoon niet vergeten worden of laks over gedaan worden.
Tuurlijk iedereen is mens en kan wat vergeten, maar dat gebeurt je misschien één keer hooguit twee en doe je niet net alsof het allemaal wel goed is gegaan.

Kanttekening daarbij is dat ik vind dat voor de prijs waar TS van staat ( ik ga uit van onder de €200,- n.a.v. een eerder bericht ) dat ze erg veel krijgt helemaal als ik het vergelijk met hier.

Ik zou het ook onacceptabel vinden en al na 1 keer vergeten heel duidelijk aangeven dit is heel belangrijk hij krijgt dat voer en de medicijnen niet voor niets en als ik er dan weer achter zou komen zou ik ook vertrekken, ik weet het ook niet, las ergens dat ze zei dat het beestje op z'n eind loopt en dat ze dacht ik ook mede daardoor er niet meer te veel mee wil slepen. Wat ik begrijp. Als ik een oud paardje zou hebben die met pensioen mag zou ik ook een goede stalling zoeken all incl. en dan ga je er vanuit dat ze dus ook echt goed voor je dier zorgen als ze het aanbieden. Maar ja mijn vertrouwen zou al heel snel weg zijn en dan zou ik ook weg zijn.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:35

Annet_Dottie schreef:
Ik zou het ook onacceptabel vinden en al na 1 keer vergeten heel duidelijk aangeven dit is heel belangrijk hij krijgt dat voer en de medicijnen niet voor niets en als ik er dan weer achter zou komen zou ik ook vertrekken, ik weet het ook niet, las ergens dat ze zei dat het beestje op z'n eind loopt en dat ze dacht ik ook mede daardoor er niet meer te veel mee wil slepen. Wat ik begrijp. Als ik een oud paardje zou hebben die met pensioen mag zou ik ook een goede stalling zoeken all incl. en dan ga je er vanuit dat ze dus ook echt goed voor je dier zorgen als ze het aanbieden. Maar ja mijn vertrouwen zou al heel snel weg zijn en dan zou ik ook weg zijn.

Klopt dat stond ook ergens. Iemand reageerde vervolgens met waarom laat je hem dan niet inslapen en toen was het dat het beestje nog overal plezier in had.

Het is dus een oudje met mankementen, maar niet half dood als ik het goed begrijp.
Dan kan je je juist nog verbazen over hoe anders het kan zijn in een andere setting en met een ander beleid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:00

Nou ben afgelopen jaar 3x verhuisd met de pony. Mensen stopten er mee, daarna heeft ze tijdelijk bij een handelaar gestaan als noodoplossing (niet voor verkoop ofzo maar die had nog een stal). Maar daar moest ik alles zelf doen, dat redde ik dus niet. Toen naar andere stalling, maar daar stonden ze vanaf oktober al op een postzegel Paddock en ik merkte dat ze daar doodongelukkig was.

Nu hier en ze is hier wel Happy. Maar de laatste keren met verhuizen viel ze verschrikkelijk terug in conditie. Ik durf haar daarom nu op dit moment niet te verplaatsen, ze is al wat aan de magere kant omdat ze nu volop in de rui zit.

Het voeren gaat tot nu toe weer goed. Probeer nu om de dag te gaan en op verschillende tijden te komen zodat ik het even goed in de gaten kan houden.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:15

Er zat een paardenrusthuis in Ruinerwold (tussen Meppel en Ruinerwold in). Als je zoekt op Boerenpad in Ruinerwold, dan vind je wel een telefoonnummer. Website doet het niet meer, dus wellicht zijn ze er mee opgehouden, maar proberen kan altijd. Geen idee van de prijzen, maar wel hele goede verhalen over gehoord!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:54

TS, ik vermoed dat er een andere reden achter zit... je beest staat alleen of wordt opgejaagd. Medicijnen en voeren ging steeds niet goed. Leuk als je gaat checken, het gaat misschien even goed omdat ze er weer even wakker geschud is en misschien zelfs wel omdat ze merkt dat je controleert. Maar het risico dat het weer fout gaat is groot met dit soort mensen.

Tegenover even stress, en dan in een rustige kudde met soortgenoten (zoals het hoort!!), goed en genoeg voer en medicijnen die wél elke dag gegeven worden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:31

Maar ik begrijp het even niet. Staat deze pony niet op de boerderij van je andere topic?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:30

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar mijn pony staat ook op de Prascend en ik doe zijn pillen in een pillendoosje. Zo eentje als deze:

Afbeelding

Staan de dagen van de week op en zo weet ik precies of hij ze heeft gehad en weten ze op stal ook of het is gegeven. Werkt heel goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:53

Ik schop dit topic weer even omhoog. Nog steeds op dezelfde stal, ondertussen wel aan het uitkijken naar iets anders.

Weer gaat het niet goed met voeren. Ik heb nu zelf meer tijd dus zou om de dag kunnen gaan, maar de seniores priores is dus wel houdbaar twee dagen? Ook met deze hitte? Stel ik breng t nu heen en ze krijgt de ene portie vanavond en de andere morgen?

Ik wil t zelf gaan klaar zetten inclusief medicijnen. Ze zou dan alleen zelf de muesli moeten geven sochtends maar daar kan weinig mis mee gaan.

De pony wordt weer mager, medicijnen klopten niet toen ik net kwam dus ik ben er nu klaar mee.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:01

amoj schreef:
Ik schop dit topic weer even omhoog. Nog steeds op dezelfde stal, ondertussen wel aan het uitkijken naar iets anders.

Weer gaat het niet goed met voeren. Ik heb nu zelf meer tijd dus zou om de dag kunnen gaan, maar de seniores priores is dus wel houdbaar twee dagen? Ook met deze hitte? Stel ik breng t nu heen en ze krijgt de ene portie vanavond en de andere morgen?

Ik wil t zelf gaan klaar zetten inclusief medicijnen. Ze zou dan alleen zelf de muesli moeten geven sochtends maar daar kan weinig mis mee gaan.

De pony wordt weer mager, medicijnen klopten niet toen ik net kwam dus ik ben er nu klaar mee.

Ik zou die SP niet voor de dag erna klaar zetten, daar is het echt te warm voor. Dan maar om de dag doen als je het zelf kan geven

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:20

IHN schreef:
Ik werd getipt en zo'n oud besje wil ik er hier wel bij hebben als ts dat wil en we het eens worden over de afspraken. Hier krijgen ze ook seniores 2x per dag. Ik koop het zelfs groot in (per 1000 kg) dus nog goedkoper ook :). Is ca 45 min.rijden hierheen vanaf meppel. Mijn paarden zijn ook ouder..een shet van 34, ev van 22 of 23 op papier maar volgens tandarts ouder dan 30, een kwpn er van 23 en een fries van 12.

Ts heb je dit over het hoofd gezien?