Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

finnens schreef:Bedankt voor de reacties, 1 ding dat duidelijk is nu is dat dit onderwerp veel onduidelijkheid schept
Ik weet genoeg in ieder geval.
JeaDH schreef:keeyzie schreef:JeaDH: zover ik weet staat dat los van elkaar.
Mijn auto mag 1300 kilo trekken, ik moet er dus voor zorgen dat er niet meer dan 1300 kilo achter mijn auto hangt. Met een zwaarder paard zou ik dus in de problemen kunnen komen.
Terugkeuren wordt voornamelijk gedaan om met B rijbewijs te kunnen rijden.
Maar correct me If i'm wrong
Sorry your wrong .... Als op t kenteken van de trailer 1600 staat en op t kenteken van de auto 1300 mag het gewoon niet ongeacht hoeveel het gezamelijk gewicht op dat moment is.
Op de website van het RDW vind je alle ins en outs over dit onderwerp...
mocht ik er een groter (en zwaarder) paard in zetten ben ik wel in overtreding.keeyzie schreef:De toegestane maximum massa (TTM) van auto + aanhanger mogen niet boven de 3500 komen.
Wanneer deze onder de 3500 blijven mag je de combinatie met B rijbewijs rijden.
De treklast van de auto moet voldoende zijn om de trailer te mogen trekken.
De meeste 2,5 paard-trailers mogen niet met een B rijbewijs omdat de TTM best hoog is.
Wat deze precies is kun je vinden op de papieren van de trailer.
Quilfa schreef:keeyzie schreef:De toegestane maximum massa (TTM) van auto + aanhanger mogen niet boven de 3500 komen.
De meeste 2,5 paard-trailers mogen niet met een B rijbewijs omdat de TTM best hoog is.
Klopt,
Alleen de totale werkelijke massa van trailer plus paard mag ook niet meer zijn dan het ledig gewicht van de auto. Dat er nog bij en dan klopt het helemaal!
Quilfa schreef:keeyzie schreef:De toegestane maximum massa (TTM) van auto + aanhanger mogen niet boven de 3500 komen.
Klopt,
Alleen de totale werkelijke massa van trailer plus paard mag ook niet meer zijn dan het ledig gewicht van de auto. Dat er nog bij en dan klopt het helemaal!
Varekaj schreef:Quilfa, die regel is er intussen al een tijdje uit...
als je hier toch rijk mee zou kunnen worden... Nietwaar Ikke
Varekaj schreef:Hier in België wel ikkeis veel ophef over geweest. Intussen jaar of 5 geleden alweer volgens mij.
Denk dat NL en B nu ongeveer gelijk zitten qua wetgeving.
)