Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Arantes schreef:Ik reed altijd met handschoenen omdat ik snel blaren kreeg. Echter sinds ik op een andere manier ben gaan rijden (klassiek, Spaans) en mijn springteugels heb ingeruild voor zachte leren dressuurteugels heb ik nooit meer blaren en rijd ik altijd zonder. Vind het nu ook veel fijner omdat je veel meer kan voelen zonder handschoenen.
Ik denk dat het probleem van blaren toch vaak ligt aan teveel druk.
liekec schreef:Ik denk dat als je blaren op je teugels krijgt je veelste veel druk hebt op je teugels. Zelf kan ik niet meer zonder handschoenen door littekens, maar daarvoor wel altijd zonder gereden.

dat is dan weer jammer, maar dat heb ik er wel voor over.
. Ik snap wel dat ook veel mensen zonder handschoenen rijden maar toch hou ik het bij wel handschoenen dragen
Arantes schreef:Ik reed altijd met handschoenen omdat ik snel blaren kreeg. Echter sinds ik op een andere manier ben gaan rijden (klassiek, Spaans) en mijn springteugels heb ingeruild voor zachte leren dressuurteugels heb ik nooit meer blaren en rijd ik altijd zonder. Vind het nu ook veel fijner omdat je veel meer kan voelen zonder handschoenen.
Kahawa schreef:Arantes schreef:Ik reed altijd met handschoenen omdat ik snel blaren kreeg. Echter sinds ik op een andere manier ben gaan rijden (klassiek, Spaans) en mijn springteugels heb ingeruild voor zachte leren dressuurteugels heb ik nooit meer blaren en rijd ik altijd zonder. Vind het nu ook veel fijner omdat je veel meer kan voelen zonder handschoenen.
Je hebt sowieso druk op je ringvinger door het vasthouden van de teugel om te voorkomen dat die door je hand glijdt. (en als je daar te weinig/niet constant genoeg druk hebt kun je weer blaren krijgen van de wrijving van het glijden) Die druk is nu eenmaal voor sommige mensen al genoeg om blaren te krijgen.