en toen ie het kwijt was:

Dom zeg dat ik daar niet aan dacht
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

dat een shet beter te controleren is, is een illusie vrees ik (een die ik zelf ook koester trouwens, ik heb er allemaal van rond de 1,50 omdat dat voor mij handzamer lijkt maar in wezen maken die even makkelijk korte metten met je als ze het slecht met je voor hebben als eentje van 1.70) Pallatin schreef:Moonlight, paard van mij bokte onder het zadel laatst. Rijder trok hoofd omhoog, gaf been en een tikje op de schouder. Denk dat t m nu wel duidelijk is dat het niet mag...![]()
Vind het dapper dat je nog op dat paard durft te stappen..
Ayasha schreef:Dat handzame figuur is ook verraderlijk. Ze zijn nog steeds veel sterker dan jij.dat een shet beter te controleren is, is een illusie vrees ik (een die ik zelf ook koester trouwens, ik heb er allemaal van rond de 1,50 omdat dat voor mij handzamer lijkt maar in wezen maken die even makkelijk korte metten met je als ze het slecht met je voor hebben als eentje van 1.70)
Hij trapt al lang niet meer (vroegah deed ie dat wel ) maar ik blijf toch respect hebben voor die achterbeentjes van 'm.
Ik zie hem de 3 jarige die erbij loopt wel eens op haar plek zetten en pfoeh... Wat is ie nog snel, ondanks zijn leeftijd.
Ayasha schreef:Ze zijn wel een stuk wendbaarder dan paarden. Ik heb hier meer ontzag voor de beentjes van de welsh A (formaatje Shet dus) dan voor die van die grotereHij trapt al lang niet meer (vroegah deed ie dat wel ) maar ik blijf toch respect hebben voor die achterbeentjes van 'm.
Ik zie hem de 3 jarige die erbij loopt wel eens op haar plek zetten en pfoeh... Wat is ie nog snel, ondanks zijn leeftijd.
![]()
Je hebt wel gelijk dat ze hoger komen bij grotere paarden maar ik weiger die kleintjes te onderschatten.
Maar da's prima. Wil wel even ingaan op het wantrouwen-verhaal want het is geen kwestie van niet vertrouwen maar van risico-beperking. Het blijven dieren. Een miscommunicatie is snel gebeurt en daar ik mezelf niet feilloos waan, sta ik dan liefst buiten hoefbereik. Ik zal niet de eerste en ook niet de laatste zijn die zegt 'Doetie-anders-nooit'. 
aeolusnr1 schreef:als het paardje jou veel hoger in rang beschouwd zal het echt niet in zijn hoofd opkomen om jou een trap te geven echt niet.
aeolusnr1 schreef:gewoon even helemaal stoppen met krachtvoer, zeker een dag of drie geen krachtvoer, helemaal niks behalve hooi. En niet 2x per week eens rijden maar elke dag zeker 2 à 3 keer/dag, serieus aan het werk zetten, beestje mag gewoon eens heel goed zweten door het werk.
Dus minder eten en meer werken. Na die drie à vier dagen dan pas zachtjes weer het krachtvoer beetje bij beetje weer opstarten maar zeker niet tot de hoeveelheid die je voordien gaf. En zeer zeker goed aan het werk houden.
PlantsTho schreef:aeolusnr1 schreef:gewoon even helemaal stoppen met krachtvoer, zeker een dag of drie geen krachtvoer, helemaal niks behalve hooi. En niet 2x per week eens rijden maar elke dag zeker 2 à 3 keer/dag, serieus aan het werk zetten, beestje mag gewoon eens heel goed zweten door het werk.
Dus minder eten en meer werken. Na die drie à vier dagen dan pas zachtjes weer het krachtvoer beetje bij beetje weer opstarten maar zeker niet tot de hoeveelheid die je voordien gaf. En zeer zeker goed aan het werk houden.
Gaat het? Lijkt me niet echt goed voor een jong paard.
Het gaat over een 3 jarige.... Ik zou het idd niet eens met een ouder paard doen.
Kan me voorstellen dat die beesten 100% te vertrouwen zijn. Een weekje op dat schema en dat zal idd niet meer in hun op komen maar of dat is omdat je "de hoogste in rang bent" betwijfel ik.