Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Hij hoeft het ook niet zelf te doen, maar de achterblijvende pensiongangers kunnen ook wel eens een baaltje meer nemen als van hun is
Ik geloof nooit dat de stalbaas daar 100% op gaat toezien.
DubbelDun schreef:Overigens doet een normale kraan over 10 liter ongeveer 10 seconden, dus 3600 liter per uur = 3,6 m3 x 11 uur = ong 40 kuub bij een flinke straal. Dus het zal wel minder zijn als de straal idd kleiner was.
chinou schreef:Hoe kan jij als 14 jarige hooi bestellen?
Jij betaald dat toch niet, maar je ouders?
Ik zou als ik jou was je ouders contact met hem op laten nemen en dit regelen
Tenslotte zijn het jouw ouders die betalen moeten, was netter geweest als hij ook dit met jouw ouders had geregeld lijkt mij.
ruitje schreef:Mijn god, ik zou woest op je zijn als je de waterslang een nacht aan liet staan. Buiten dat het mij geld kost vind ik het een enorme verspilling en ook nog eens uitstralen dat je geen moer geeft om andermans spullen.
Als hij er wat van zegt is hij jou aan het uitmelken en beledigt dat je weg gaat. Als hij een topic zou openen met 'klant laat waterslang hele nacht aan staan nadat ze op heeft gezegd' zou je zeggen : die is nog even aan het pesten terwijl ze er staat.
Het is vervelend dat je zo onzeker bent, maar dat is iets waar jij zelf aan moet werken. Stalhouders zijn geen psychologen![]()
Zo, en dan sluit ik nog even af met dat ik je verder wel erg volwassen vind reageren, probeer dat vol te houden, mijn complimenten
simodi schreef:Wat dat water betreft, dat vind ik eerlijk gezegd ook echt heel slordig en begrijp ook niet dat je niet ziet dat de slang nog open staat als je klaar bent met je paard. Je doet toch eerst de kraan dicht en dan pas neem je je paard mee?!In een nacht tijd komt daar echt heel veel water uit, dus snap zijn reactie eigenlijk wel.
Verder verbaas ik me erover dat iedereen er vanuit gaat dat je pas per september weg kan. Je kunt weg wanneer je wilt, alleen betaal je dan natuurlijk wel even dubbele stalhuur. Maar als je het hier zo niet naar je zin hebt en regelmatig niet bij je pony kan, dan zou ik al lang weggeweest zijn.Je hoeft niet te blijven he!
Als jij betaald hebt, kan hij je pony niet opsluiten. Dat mag hij alleen doen als hij nog wat te vorderen zou hebben van jou (retentierecht).
Wat het hooi betreft, als hij vraagt hoeveel je nodig hebt en vervolgens de aankoop daar mede op baseert, staat hij wel in zijn recht dat hij vindt dat je ook een afnameplicht hebt.
Hopelijk kom je hier binnenkort goed uit. Succes en veel plezier op je nieuwe stal.