Miscommunicatie over hooi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirm

Re: Miscommunicatie over hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:40

Dat wil nog niet zeggen dat hij haar hooi steelt... Ik vind het een aardig aanbod, dat het kan blijven liggen tot ze het helemaal opgehaald heeft!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:45

Hij hoeft het ook niet zelf te doen, maar de achterblijvende pensiongangers kunnen ook wel eens een baaltje meer nemen als van hun is ;)
Ik geloof nooit dat de stalbaas daar 100% op gaat toezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 16:31

DubbelDun schreef:
Hij hoeft het ook niet zelf te doen, maar de achterblijvende pensiongangers kunnen ook wel eens een baaltje meer nemen als van hun is ;)
Ik geloof nooit dat de stalbaas daar 100% op gaat toezien.

Dat denk ik ook niet, maar er wordt per baal betaald en het zijn beide hele aardige mensen(waar ik ook goed mee om kan gaan) en niet echt de 'dievige' soort paardenmensen.

Even een (enigzins off-topic, sorry!)update, ik moet het wel even kwijt:
Toen ik woensdag op stal kwam zat het slot er toch weer op. Grrr. Tenminste, aan de 'makkelijke' kant. De andere ingang is naast een vrij drukke autoweg waar auto's toch wel zo'n 40 a 50 rijden. Ook 5 minuten lopen vanaf de fijne ingang. Nou ja, word je toch wel behoorlijk geïrriteerd van. Ook was mijn halstertouw weg, wat diende als sluiting voor het hek. Nu staat dat hek dicht met 1 dichtgeknoopt oud touwtje wat elk moment door kan breken. Lekker veilig dus.
Oh ja, ik was twee weken geleden lekker met mijn pony aan het oefenen(hij vindt het water uit de tuinslang toch wel vreemd, dus ik denk: ik zet een zacht straaltje aan, was rond 9 uur 's avonds) maar ik was het water vergeten uit te zetten. Heeft dus de hele nacht aangestaan en rond 8 uur 's morgens ziet de staleigenaar dat. Komt hij die avond naar me toe "wilde je een zwembad bouwen? De hele bak stond vol, dat gaat me hartstikke veel geld kosten". En zo door en zo door. Echt op een kleinerende manier. Ik voel me dan echt heel rot daarna(was net op weg om buiten te gaan rijden, eigenlijk wilde ik dat toen maar niet meer. Word daar zo onzeker van) dus ik zeg dat als er een hoge waterrekening komt hij het maar moet zeggen. "Ja dat weet ik nu al hoor, dat gaat veel geld kosten!" Tja ik snap dat dat behoorlijk banketstaaf is, maar kom op, je kan toch wel bedenken dat je het misschien op een wat vriendelijkere manier kan brengen? Ik sta 6 keer mijn excuses aan te bieden daar! En dan belt ie vervolgens met mijn vader dat ik 20 kuub(!) water heb verbruikt, en dit mij 80 euro gaat kosten. Nou weet ik niet veel van hoeveelheden en hoeveel water kost, maar 20 kuub is heeeel erg veel en het waterstroompje stond niet zo hard. En kost water echt 4 euro per kuub? Pff, dan hoef ik niet per se volwassen te worden hoor, ik gebruik lekker water van m'n ouders :')
Maar goed, ik vind het vervelend dat dat sport dingen achter mijn rug gebeuren. Ik ben het eigenlijk gewoon zat hier en was eigenlijk liever al weggeweest. Een maand hier blijven zie ik niet meer zitten. Maar goed het zal even moeten.

Sorry voor het lange en behoorlijk kinderlijke verhaal hoor, ik moet gewoon even mijn woede uiten :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:38

Nou dat hij er niet blij van word dat er zoveel water is verspilt kan me enigszins voorstellen.
Als een kraan zo'n 11 uur lang onnodig loopt gaat het best hard hoor.
Hier betalen we alleen geen € 4 per kuub, maar iets van € 1,50 uit m'n hoofd.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:39

Water kost ongeveer 1 euro per kuub dus hij verzint maar wat om je nog even uit te melken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:41

En hij komt blijkbaar ook niet vaak over zijn eigen terrein dat ie een blank staande bak de volgende ochtend pas ziet....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:48

Overigens doet een normale kraan over 10 liter ongeveer 10 seconden, dus 3600 liter per uur = 3,6 m3 x 11 uur = ong 40 kuub bij een flinke straal. Dus het zal wel minder zijn als de straal idd kleiner was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 16:59

Ik snap ook zeker wel dat het vervelend is, daarom zei ik ook dat ik gewoon de schade wilde betalen(uit mezelf, niet dat hij heel lang moest zeuren daarom oid) maar als hij dan zo door gaat drammen... Je bent een volwassen man, geen kind.

Glorieux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:41

Ik heb met even een gedeelte doorgelezen maar wat een gezeur zeg.
En water kan echt niet zo duur zijn zeker als het niet zo hard stond. Denk dat de man beledigd is dat je weggaat ..
Maar ja zo gaat dat op elke stal is altijd wat

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:24

Mijn god, ik zou woest op je zijn als je de waterslang een nacht aan liet staan. Buiten dat het mij geld kost vind ik het een enorme verspilling en ook nog eens uitstralen dat je geen moer geeft om andermans spullen.

Als hij er wat van zegt is hij jou aan het uitmelken en beledigt dat je weg gaat. Als hij een topic zou openen met 'klant laat waterslang hele nacht aan staan nadat ze op heeft gezegd' zou je zeggen : die is nog even aan het pesten terwijl ze er staat.

Het is vervelend dat je zo onzeker bent, maar dat is iets waar jij zelf aan moet werken. Stalhouders zijn geen psychologen ;)

Zo, en dan sluit ik nog even af met dat ik je verder wel erg volwassen vind reageren, probeer dat vol te houden, mijn complimenten :)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:33

DubbelDun schreef:
Overigens doet een normale kraan over 10 liter ongeveer 10 seconden, dus 3600 liter per uur = 3,6 m3 x 11 uur = ong 40 kuub bij een flinke straal. Dus het zal wel minder zijn als de straal idd kleiner was.

Gemiddelde kraan doet 10-12 liter per minuut, niet per 10 sec. Dus deel die 40 kuub maar door 6. En dan hou ik geen rekening met het feit dat 'ie niet vol open stond.

Verder sluit ik me aan bij Ruitje, ook ik zou als stalhouder pissig zijn over de onachtzaamheid en verspilling...

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:35

chinou schreef:
Hoe kan jij als 14 jarige hooi bestellen?
Jij betaald dat toch niet, maar je ouders?

Ik zou als ik jou was je ouders contact met hem op laten nemen en dit regelen
Tenslotte zijn het jouw ouders die betalen moeten, was netter geweest als hij ook dit met jouw ouders had geregeld lijkt mij.

Precies helemaal mijn gedachte.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:43

En van die kraan, ja dat is echt slordig. Zeker in deze situatie zou je nog preciezer als precies moeten zijn omdat het een en ander al gevoelig ligt. Onthou ook even dat je niet alleen het water betaald maar ook de reinigingsheffing over de gebruikte kuubs, die moet de staleigenaar ook betalen. Dan heeft hij ook nog eens een natte bak.Ik vind het helemaal prima dat hij met je ouders bent omdat jij 14 bent. Ik vind ook dat hij jou dan geen hooi kan verkopen maar alleen je ouders. Ik weet niet hoe dat precies gelopen is maar daar hebben jullie inmiddels al afspraken over begrijp ik.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:56

Wat dat water betreft, dat vind ik eerlijk gezegd ook echt heel slordig en begrijp ook niet dat je niet ziet dat de slang nog open staat als je klaar bent met je paard. Je doet toch eerst de kraan dicht en dan pas neem je je paard mee?! ;) In een nacht tijd komt daar echt heel veel water uit, dus snap zijn reactie eigenlijk wel.

Verder verbaas ik me erover dat iedereen er vanuit gaat dat je pas per september weg kan. Je kunt weg wanneer je wilt, alleen betaal je dan natuurlijk wel even dubbele stalhuur. Maar als je het hier zo niet naar je zin hebt en regelmatig niet bij je pony kan, dan zou ik al lang weggeweest zijn. ;-) Je hoeft niet te blijven he!
Als jij betaald hebt, kan hij je pony niet opsluiten. Dat mag hij alleen doen als hij nog wat te vorderen zou hebben van jou (retentierecht).

Wat het hooi betreft, als hij vraagt hoeveel je nodig hebt en vervolgens de aankoop daar mede op baseert, staat hij wel in zijn recht dat hij vindt dat je ook een afnameplicht hebt.

Hopelijk kom je hier binnenkort goed uit. Succes en veel plezier op je nieuwe stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 00:08

ruitje schreef:
Mijn god, ik zou woest op je zijn als je de waterslang een nacht aan liet staan. Buiten dat het mij geld kost vind ik het een enorme verspilling en ook nog eens uitstralen dat je geen moer geeft om andermans spullen.

Als hij er wat van zegt is hij jou aan het uitmelken en beledigt dat je weg gaat. Als hij een topic zou openen met 'klant laat waterslang hele nacht aan staan nadat ze op heeft gezegd' zou je zeggen : die is nog even aan het pesten terwijl ze er staat.

Het is vervelend dat je zo onzeker bent, maar dat is iets waar jij zelf aan moet werken. Stalhouders zijn geen psychologen ;)

Zo, en dan sluit ik nog even af met dat ik je verder wel erg volwassen vind reageren, probeer dat vol te houden, mijn complimenten :)

En dat was een opmerking die ik eigenlijk niet had verwacht, maar die me wel goed aan het denken zet en waar ik het volledig mee eens ben :)
Dankjewel voor deze ontzettend interessante inbreng!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 00:16

simodi schreef:
Wat dat water betreft, dat vind ik eerlijk gezegd ook echt heel slordig en begrijp ook niet dat je niet ziet dat de slang nog open staat als je klaar bent met je paard. Je doet toch eerst de kraan dicht en dan pas neem je je paard mee?! ;) In een nacht tijd komt daar echt heel veel water uit, dus snap zijn reactie eigenlijk wel.

Verder verbaas ik me erover dat iedereen er vanuit gaat dat je pas per september weg kan. Je kunt weg wanneer je wilt, alleen betaal je dan natuurlijk wel even dubbele stalhuur. Maar als je het hier zo niet naar je zin hebt en regelmatig niet bij je pony kan, dan zou ik al lang weggeweest zijn. ;-) Je hoeft niet te blijven he!
Als jij betaald hebt, kan hij je pony niet opsluiten. Dat mag hij alleen doen als hij nog wat te vorderen zou hebben van jou (retentierecht).

Wat het hooi betreft, als hij vraagt hoeveel je nodig hebt en vervolgens de aankoop daar mede op baseert, staat hij wel in zijn recht dat hij vindt dat je ook een afnameplicht hebt.

Hopelijk kom je hier binnenkort goed uit. Succes en veel plezier op je nieuwe stal.

Ik heb gehoord dat de staleigenaar ook het dubbele betaalt omdat het 'manege/pensionstal/bedrijfswater' is. Dan wordt het inderdaad een dure grap(vandaar dat ik me meteen verontschuldigde en voorstelde om het terug te betalen) en ik snap nu volledig de irritatie van de eigenaar. Helaas post je toch wat onstuimiger als je op internet én boos bent. Daarom laat ik mijn berichten staan, het is voor mij een goede les om dit soort reacties terug te krijgen. Hier kan ik van leren en groeien.
Ik geloof dat ik sowieso even afgeleid was, toen kwam er een stalgenoot waar ik mee in gesprek ging. Daarna was ik glad vergeten dat de kraan nog aanstond(ik had de pony al verplaatst naar de andere bak, dus ik kon het water ook niet zien stromen oid).
Gelukkig kunnen wij het claimen bij onze verzekering, eigenaar blij en wij blij.

Ik zou zelf best dubbele stalhuur betalen, maar hierin hebben mijn ouders veel te zeggen(zij zouden het aan mij moeten lenen).

Dankjewel! Ik ga mijn best doen om het gewoon leuk te houden met mijn stalgenootjes en paard en daarna lekker naar een plek waar het voor mij 100% oke is.(of beter gezegd 99%, tenzij het je eigen stal is zal er altijd wel iets zijn wat je tegenstaat, hoe mooi of fijn het ergens ook is :) )

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 00:22

Dat heb je helemaal goed! +:)+ ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 00:23

Ik kan je niet helpen met tips, het meeste is wel gezegd.

Maar ik wil wel even kwijt dat ik vind dat je voor een 14 jarige heel volwassen en goed met kritiek omgaat. Nou hoef je niet altijd alles te slikken hoor, maar het feit dat je van je fouten wil leren siert je! Ik zie meiden van jouw leeftijd regelmatig anders. Chapeau!

Hoop voor je dat alles snel op z'n pootjes terecht komt en je weer kan genieten en ontspannen bij je paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-16 20:00

Hallo volgers,

Ik vond het toch leuk om even te laten weten dat ik een paar weekjes geleden ben verhuisd, en ik me enorm thuisvoel op mijn gezellige stal. Mijn paard heeft het ook naar zijn zin en krijgt weer lekker veel te eten.

Dus ik ben helemaal hepperdepeppie en blij dat ik nu weer met voor teugen van mijn hobby kan genieten!

Groetjes, [naam] en B'tje

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 08:23

Wat fijn voor je!
Heel veel plezier en geluk toe gewenst op jullie nieuwe plekje :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:07

Veel plezier op je nieuwe stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:00