Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
xLoki schreef:Helaas is er veel haat en nijd in de wedstrijdsport, en vooral in de dressuur heb ik het idee...
Toen ik B/L1/L2 reed had ik er nooit last van, vond iedereen toen veel sportiever.
Maar ik rijd nu Z1 en het wordt echt steeds erger! Alle jonge meiden die met pappie en mammie met een vrachtwagen vol dure paarden komen en dan iedereen afbekken met inrijden terwijl ze zelf uitgebreid les krijgen.
Het gekste wat ik ooit heb meegemaakt was afgelopen winter. Meisje met een prachtig giga paard onder haar kont, kreeg les in een kleine losrijbak waarbij instructrice door de bak aan het stampen was. Iedereen moest voor haar wijken, wat ik uiteraard niet deed want ik volg gewoon de bakregels. Kreeg ik ineens naar m'n hoofd geslingerd 'Ja sorry hoor maar je moet aan de kant, ik rijd Z1 en jouw L2 is al lang geweest, als je klaar bent moet je gewoon gaan uitstappen!'.
Ik reed los voor het Z1, en eindigde uiteindelijk met een beker en lint en zij niet.
Cardy schreef:Het is denk ook maar hoe je zelf erin staat. Ik probeer (lukt niet altijd) in ieder geval 1 iemand per wedstrijd een compliment te geven. Het goede begint bij jezelf toch?
Monmaster schreef:Dit is een van de redenen waarom ik er helemaal mee gestopt ben, wedstrijd rijden.
Hoe hoger je komt, hoe nijdiger de ( met name dames) worden
Ik heb zelf meegemaakt, toen ik een jong paard in de B uitbracht, mensen boos op mij waren... Omdat ik immers Z reed..... Moet jij nou ook nog meedoen in de B? Uhhh ja... Jonge paarden starten nu eenmaal ook in de B.
Dorine92 schreef:Monmaster schreef:Dit is een van de redenen waarom ik er helemaal mee gestopt ben, wedstrijd rijden.
Hoe hoger je komt, hoe nijdiger de ( met name dames) worden
Ik heb zelf meegemaakt, toen ik een jong paard in de B uitbracht, mensen boos op mij waren... Omdat ik immers Z reed..... Moet jij nou ook nog meedoen in de B? Uhhh ja... Jonge paarden starten nu eenmaal ook in de B.
Mijn ervaring is juist andersom: hoe hoger, hoe gezelliger. En dat voorbeeld wat je geeft is inderdaad 1 van de voorbeelden daarvan. Vooral in de basis wordt er gezeurd over de onkunde van de jury, dat andermans paarden veel beter en duurder zijn en dat de andere ruiters hoog rijden, in plaats van dat mensen gewoon inzien dat ze zelf nog even moeten dooroefenen (of het gewoon nooit zullen leren, mede dankzij een gebrek aan zelfinzicht).
Bovendien kan je het als subtop ruiter nooit goed doen in de basis. Als je wint dan is het: jamaar dat is vet oneerlijk zij rijdt ZZ/GP. Maar als je niet wint dan zijn zij ineens vet stoer want dan hebben ze een subtop ruiter eruit gereden die niet eens een L proefje kan winnen
maar ben best aardig. Als mensen die nog niet veel wedstrijd ervaring hebben of hun dier nog niet geweldig onder controle hebben en ik zie dat ze hun best doen om aanvaringen te vermijden blijf ik heel vriendelijk als het dan toch mis gaat. xLoki schreef:Helaas is er veel haat en nijd in de wedstrijdsport, en vooral in de dressuur heb ik het idee...
Toen ik B/L1/L2 reed had ik er nooit last van, vond iedereen toen veel sportiever.
Maar ik rijd nu Z1 en het wordt echt steeds erger! Alle jonge meiden die met pappie en mammie met een vrachtwagen vol dure paarden komen en dan iedereen afbekken met inrijden terwijl ze zelf uitgebreid les krijgen.
Het gekste wat ik ooit heb meegemaakt was afgelopen winter. Meisje met een prachtig giga paard onder haar kont, kreeg les in een kleine losrijbak waarbij instructrice door de bak aan het stampen was. Iedereen moest voor haar wijken, wat ik uiteraard niet deed want ik volg gewoon de bakregels. Kreeg ik ineens naar m'n hoofd geslingerd 'Ja sorry hoor maar je moet aan de kant, ik rijd Z1 en jouw L2 is al lang geweest, als je klaar bent moet je gewoon gaan uitstappen!'.
Ik reed los voor het Z1, en eindigde uiteindelijk met een beker en lint en zij niet.
Picasso schreef:Ik vind schelden niet meer vallen onder geconcentreerd en zenuwachtig zijn. Dat is gewoon onfatsoenlijk gedrag. En voor de rest moet je je inderdaad zoveel mogelijk afsluiten voor negatief gedoe.
Solica schreef:Ik rijd vanaf mijn 12e actief wedstrijden en heb eigenlijk nog nooit zoiets mee gemaakt. Ben alleen kwaad kijkende ruiters tegen gekomen en soms een opmerking van ga eens aan de kant gekregen. Is het echt zo erg bij jullie? o.O
xxpaaardje schreef:Solica schreef:Ik rijd vanaf mijn 12e actief wedstrijden en heb eigenlijk nog nooit zoiets mee gemaakt. Ben alleen kwaad kijkende ruiters tegen gekomen en soms een opmerking van ga eens aan de kant gekregen. Is het echt zo erg bij jullie? o.O
ik kan je uit evaring vertellen ja. Daarom heb ik echt een pest hekel aan dressuur ruiter. Ik ben zelf een eventing ruiter. Maar je kan beter eventing ruiter,springruiters, of menners hebben die zijn stuk aardiger en gunnen elkaar veel meer. Plus dat ze een stuk behulpzamer zijn naar elkaar.
Kaatje81 schreef:Dorine92 schreef:Maar als je niet wint zijn zij ineens vet stoer want dan hebben ze een subtop ruiter eruit gereden die niet eens een L proefje kan winnen
Wanneer ga je weer Z2 starten?
Dan kan ik misschien ook een keer van een subtop ruiter winnen![]()
![]()

xxpaaardje schreef:Solica schreef:Ik rijd vanaf mijn 12e actief wedstrijden en heb eigenlijk nog nooit zoiets mee gemaakt. Ben alleen kwaad kijkende ruiters tegen gekomen en soms een opmerking van ga eens aan de kant gekregen. Is het echt zo erg bij jullie? o.O
ik kan je uit evaring vertellen ja. Daarom heb ik echt een pest hekel aan dressuur ruiter. Ik ben zelf een eventing ruiter. Maar je kan beter eventing ruiter,springruiters, of menners hebben die zijn stuk aardiger en gunnen elkaar veel meer. Plus dat ze een stuk behulpzamer zijn naar elkaar.
Yentaah schreef:Net iets anders, maar ik heb ook wel eens gehad toen ik ging vrijrijden. Er waren in dezelfde bak ook 2 meisjes aan het springen, dus er werd aan mij gevraagd of ik wilde stappen op de hoefslag zodat zij er makkelijk langs konden. Tuurlijk, geen probleem. Komt er even later en andere vrouw (dressuur) rijden, werd ik uitgescholden omdat ik op de hoefslag stapte en haar paard op de mijne botste, terwijk ik al 2 minuten aan het stappen was en ze mij duidelijk zag. Tja, waar moet je dan stappen?