paard laden=hakken in het zand....tips?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:54

janouk schreef:
Citaat:
Paard heeft issues absoluut, maar het ging weer vrij goed. Probleem is dat ik op z'n huidige locatie niet met m kan werken. Hij moest juist de wagen in om m van groot weiland terug naar huis te nemen

Hier ligt denk ik meer het probleem. Paard is niet bang, maar paard heeft besloten niet weg te gaan uit de wei bij zijn vrienden om op andere locatie te gaan werken.

En dat begrijp ik wel. Bij je vrienden op de wei blijven is leuker dan in 'enge' vrachtwagen te gaan om aan het werk te gaan.

3 dingen om te proberen:
Ik denk dat je meer daar de oplossing moet zoeken.
A. Staat er in de wei geen gemakkelijk te laden vriendje die eerst de wagen opgaat, zodat hij volgen kan? En die een paar keer meenemen voor de gezelligheid.
B. Of eerst longeren op de wei en hem daar aan het werk te zetten en dan op de vrachtwagen zetten en hem daar laten uitrusten en voeren en dan weer terug zetten. Dan wordt vrachtwagen uitrustplek.
C. Voor de plank zetten, rusten, dan jas over zijn hoofd en meenemen. Doordat hij niets ziet, kan hij geen uitweg bedenken.

O ja, maak er vooral zelf geen drama van. Gewoon verwachten dat hij er zo op gaat, anders blokkeer je hem al, voordat hij richting de wagen loopt
Succes

Optie C is dus GEEN optie. Ik heb dit zo gruwelijk fout zien gaan! Paard ziet niks en ziet dus ook niet waar op de klep hij zn voeten neer moet zetten. Hoe snel gaat zo'n paard dan op zn plaat? Het paard dat ik gezien heb ging zo gruwelijk tegen de vlakte. Bah! Nooit doen. Echt NOOIT.