Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ersina schreef:....
@ mooney Er zijn zat mensen die bereid zijn een ander te helpen. Jammer dat je er van uit gaat dat andere ruiters zich niet met zo"liefdadigheidsgeval"zouden bezig houden. Jouw goed recht om "nee"te zeggen. Maar de advertentievraag is geen misbruik maken van mensen die te goed zijn voor deze wereld.
Jouw antwoord is erg onaardig naar de eigenaar van het paard toe, die geen mogelijkheid heeft zijn advertentie toe te lichten.
Gentlegiant schreef:Eerder 5j idd
Wat ik dan niet begrijp als je iemand gevonden hebt voor een winter wilt diegene dan niet de winter erop ook "helpen" of voor het dier zorgen
Als ik t al zou doen zou ik m elke winter wel hier willen hebben als hij niet tegen valt en "als ik iets aan het dier heb"
Ersina schreef:De constructie van de advertentie vind ik normaal. Het is een vraag, ze geven een reden. Je kan je bedenkingen hebben, nee zeggen....maar waarom moet de eigenaar van het paard door het slijk gehaald worden? Waarom gaat men van boosaardige gedachten uit? De persoon plaatst een advertentie en screent de mensen die erop af komen. Tja, aan die mensen, die alleen maar in geld denken, heeft hij niet veel. Toch denk ik dat er ook mensen zijn die zelf (nog) geen paard willen kopen, wél ruimte en kennis hebben en het aan durven dit paard een tijd te stallen. Het risico is bij de eigenaar. Die moet voldoende kennis van mensen hebben dat men lief en goed met het paard omgaat.
Ik begrijp uit de vele reacties dat sommige Bokkers dit alleen zouden doen als ze er geld voor krijgen, of als het een eigen paard is? Niet iedereen is erop uit om de ander een loer te draaien!
Ik zie het als uit de brand helpen van de eigenaar, omdat zijn weiland in de winter niet geschikt is.
@ mooney Er zijn zat mensen die bereid zijn een ander te helpen. Jammer dat je er van uit gaat dat andere ruiters zich niet met zo"liefdadigheidsgeval"zouden bezig houden. Jouw goed recht om "nee"te zeggen. Maar de advertentievraag is geen misbruik maken van mensen die te goed zijn voor deze wereld.
Jouw antwoord is erg onaardig naar de eigenaar van het paard toe, die geen mogelijkheid heeft zijn advertentie toe te lichten.
sorry hoor... Wat een figuren. bruintje123 schreef:Ik vind het gesleep op zich al sneu voor het dier.
Nooit een vaste stal en vaste maatjes.
Als ik van stal moest verhuizen vond ik dat zo rot voor mijn paard.
Deze mensen doen dat meerdere keren per jaar. Jaren achter elkaar.
Hij is nog Super braaf dat hij ondertussen uit onzekerheid niet iedereen het licht uit de ogen slaat.
bruintje123 schreef:Ik vind het gesleep op zich al sneu voor het dier.
Nooit een vaste stal en vaste maatjes.
Als ik van stal moest verhuizen vond ik dat zo rot voor mijn paard.
Deze mensen doen dat meerdere keren per jaar. Jaren achter elkaar.
Hij is nog Super braaf dat hij ondertussen uit onzekerheid niet iedereen het licht uit de ogen slaat.
Sheran schreef:Haha, ik bekijk het juist andersom... wat voor kwaliteit zou dat beleren dan zijn? Ik zou nooit mijn paard door een onbekende laten beleren die het gratis doet.

lucifertje schreef:Serieus? Ik wil een kind graag bij je brengen voor de wintermaanden want dan is de slaapkamer te koud en nat. Dan mag je hem terug brengen na de winter, graag opgevoed, verzorgd en niet ziek. Als het kind ziek is dan graag naar de HA en zelf betalen, oh ja vergeet vooral de nieuwe schoenen die je zelf betaald.
Ik vind de advertentie van de pot gerukt en volkomen belachelijk. Je behoort te zorgen voor je beest en niet alle verantwoordelijkheid te leggen in de wintermaanden bij iemand anders.
Als laatste, er zijn meerdere bokkers die contact hebben gehad met de eigenaar en ze willen echt helemaal niks betalen. Je moet het paard zelfs komen halen en brengen wat ook nog voor eigen kosten is.