Moet ik mijn verkochte pony terug kopen van de koper?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emil01

Re: Moet ik mijn verkochte pony terug kopen van de koper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:50

TS; verkocht is verkocht. Je hebt ze alle ruimte gegeven om te proberen met rijden (ook in de bak) en te laten keuren. Dit hebben ze zelf niet willen doen. Is dus hun keuze geweest en daarmee zijn ook de gevolgen daarvan voor hun. Als ze geen geld hebben voor een instructrice, is je aanbod om te helpen, denk ik een goede. Je had in eerste instantie een goed gevoel bij ze. Dat het kind minder goed kan rijden en gaat schoppen, is een redelijk standaard oplossing van zo een ruiter. Kijken of je haar op weg kunt helpen is de beste oplossing. Misschien kijken naar het voer dat de pony daar krijgt. Heel veel paarden zijn scheef als ze niet goed soepel en recht gereden worden. Dat wil niet zeggen dat er iets aan mankeert.

Renske1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:11

Inmiddels al een mail terug gehad?

jensvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:57

Je hebt ze zelf aangemoedigd om meerdere keren langs te komen. Jou valt niets te verwijten.
Als hun onkunde zodanig is dat ze er problemen mee hebben (het schoppen bedoel ik dan), is dat hun probleem.
Als je hem snel terug kan verkopen zou ik zeggen doen, maar ik ken je persoonlijke situatie natuurlijk niet. Maar op zich is het zonde dat een leuk paard zo wordt behandelt een misschien zelfs mooi verpest wordt.
Maar het is absoluut begrijpelijk dat dit niet kan. Uiteindelijk verkoop je hem voor een reden.

Maar jou valt dus zeker niets te verwijten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:23

Je had toch meer belangstellenden voor de pony. Misschien zit daar iemand bij die nog zoekende is en de pony alsnog wil overkopen.

floorpenp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:13

Ik ben ook benieuwd of je al wat van de kopers gehoord hebt?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:21

Ik ben ook heel benieuwd naar het filmpje, kun je me die via pb sturen?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:25

En heb je nog wat gehoord?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:27

Als koper heb je onderzoeksplicht. Ze hebben hier zelf niet aan voldaan. Dus nee zou er niet op in gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:33

http://www.hestagaman.nl/artikelen/22/paard_kopen/ vind ik een interessant artikel waarin je wat feiten kunt halen.
Volgens mij hoef je hem niet terug te nemen, als ik dat verhaal zo lees.
Het is voor iedereen persoonlijk of die wel of niet terug neemt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:38

De onderzoeksplicht is ook maar relatief. De eigenaar heeft ook een mededelingsplicht. Zeker als die handelaar is. Het is maar net wat TS de kopers heeft voorgespiegeld.

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:40

Wat een lastig verhaal. Gevoelsmatig zou ik mijn pony terug halen. Maar dit moet wel binnen de mogelijkheden liggen.
Ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat en of je wat gehoord hebt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:21

Babootje schreef:
De onderzoeksplicht is ook maar relatief. De eigenaar heeft ook een mededelingsplicht. Zeker als die handelaar is. Het is maar net wat TS de kopers heeft voorgespiegeld.

Is er een reden dat in elke reactie die je tot nu toe in dit topic geplaatst hebt, je insinueert dat ts iets fout gedaan heeft of niet gezegd zou hebben? Je in elke reactie eigenlijk twijfelt zaait naar ts toe?

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:16

MisticRider schreef:
Na lang twijfelen wat ik er uit, ik zou mijn pony verkopen.
Meteen super veel reacties gehad en ik dacht een leuk nieuw baasje getroffen te hebben *\o/* .

Ergens voelde ik het gelijk al, ze waren maar 1x wezen kijken (buitenrit gedaan, ging super) en ze waren direct super positief. Ik heb zelf nog voorgesteld om nog een keer in de bak te rijden, omdat dat toch weer heel anders is. Daar zijn ze zelf niet op in gegaan en ze hebben besloten hem te willen kopen. Ze is nog wezen kijken bij een men wedstrijd en ook dat was helemaal leuk.

Ik had gelijk al een twijfelend gevoel omdat ze maar 1x geprobeerd hadden, maargoed ik vond het ook wel heel leuk dat ze super enthousiast waren.

- TS heeft voorgesteld om de pony in de bak uit te proberen aangezien het dier in de bak anders kan aanvoelen. De koper is hier bewust niet op ingegaan wat ik op zich heel erg vreemd vind.
- Wat ik wel raar vind is dat TS aangeeft dat ze veel reacties kreeg. Als je veel reacties krijgt, vind ik het vreemd dat je een pony verkoopt aan mensen waar je een twijfelend gevoel over hebt. Ik zou nooit een paard verkopen aan mensen waar ik twijfels over heb.

In ieder geval een lastige situatie... Ik ben benieuwd hoe dit is afgelopen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:08

chanel1985 schreef:

Babootje schreef:
Is er een reden dat in elke reactie die je tot nu toe in dit topic geplaatst hebt, je insinueert dat ts iets fout gedaan heeft of niet gezegd zou hebben? Je in elke reactie eigenlijk twijfelt zaait naar ts toe?

Als je goed leest dan doe ik dat helemaal niet. Maar ik neem ook niet alles wat TS zegt klakkeloos aan. Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal en ik probeer me ook de andere kant in te denken.
Zoals ik het lees verkoopt TS een behoorlijk scheve pony aan mensen die weinig verstand hebben van paarden en een leuke pony voor hun kinderen zoeken. Een pony die mogelijk best wat rechter gemaakt kan worden maar dan moet je wel handig zijn. Na een week - mogelijk hebben ze er iemand bij gehad die er wel verstand van heeft - komen ze erachter dat ze eigenlijk toch niet zo'n goede keuze hebben gemaakt.
Maar TS trekt dr handen ervan af: verkocht is verkocht. En die mensen zitten met een mogelijk niet zo gezonde pony.
Tja, misschien zit ik al te lang in de paarden.... Maar dit heb ik al zo vreselijk vaak zien gebeuren.
De argumenten van TS om de pony niet terug te nemen: na een week zou hij verreden zijn? Kom nou... Door een paar kinderen. Het is echt niet mogelijk om een paard in 1 week te verrijden. En er waren toch zoveel gegadigden voor? Waarom zou je die mensen, die zich duidelijk vergist hebben, niet helpen?
Dat zijn nu precies redenen dat ik denk: misschien zit er toch nog een andere kant aan het verhaal.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:40

Ze helpt ze toch wel. Ze heeft toch voorgesteld om tot daar te komen en tips te geven?
Ze heeft ook bij verkoop expliciet voorgesteld om de pony in de bak te rijden wat de kopers pertinent weigerde?
Wie zegt dat de pony niet gezond is? Hebben de kopers de pony gekeurd toen? Hebben ze ze nu gekeurd? Kunnen ze bewijzen dat de pony niet gezond is?

Als men impulsief een pony koopt, moeten ze daarna niet komen klagen, zeker als het en gezond pony is die gewoon juist gereden moet worden.
Men kan niet verwachten dat een ander het maar moet oplossen omdat zij impulsief geweest zijn en niet de nodige stappen gedaan hebben voor ze besloten de pony te kopen.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:16

Lastige situatie. Tuurlijk verkocht is verkocht, maar bij mij zou er een schuldgevoel blijven knagen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:23

En daar weet men natuurlijk goed op in te spelen....

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:34

De pony is verkocht. Zoals ik begrijp geheel eerlijk en open. Dat de huidige eigenaren proberen pony terug te doen is hun goed recht, maar het recht van TS om te weigeren is er net zo goed.
TS heeft keurig gehandeld en zelfs nog hulp aangeboden waartoe ze niet verplicht is.
In haar schoenen zette ik streep onder het verhaal, het is aan de nieuwe eigenaren wat ze nu met de pony gaan doen. Klaar...

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:49

Ymor schreef:
Hij is 1 week weg. Als je hem terug neemt is het net alsof hij op vakantie is geweest. Niks wennen of een trauma. Ik neem aan dat het gewoon weer hetzelfde is als altijd. Hier gaan er ook wel eens paarden een week weg. En daarna kunnen ze gewoon weer de kudde in. Niks aan de hand.

helemaal mee eens!je doet net of hij maanden ergens is afgeragd.
Kudde zal ook geen probleem geven.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik de laatste ben die een dier zal verkopen, maar als ze er zo slecht mee omgaan en er vanaf willen dan zou ik de verkoop zelf in de hand
willen houden.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:49

Ymor schreef:
Hij is 1 week weg. Als je hem terug neemt is het net alsof hij op vakantie is geweest. Niks wennen of een trauma. Ik neem aan dat het gewoon weer hetzelfde is als altijd. Hier gaan er ook wel eens paarden een week weg. En daarna kunnen ze gewoon weer de kudde in. Niks aan de hand.

helemaal mee eens!je doet net of hij maanden ergens is afgeragd.
Kudde zal ook geen probleem geven.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik de laatste ben die een dier zal verkopen, maar als ze er zo slecht mee omgaan en er vanaf willen dan zou ik de verkoop zelf in de hand
willen houden.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:23

Als Ts geen geld heeft, heeft ze geen geld.
Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Ze heeft de pony verkocht omdat het niet meer kon dus het zal nu nog steeds niet gaan.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:34

Waarom opent ze dit topic dan?

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:43

Om voor zichzelf bevestiging te krijgen dat ze juist handelt/heeft gehandeld.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 22:32

Voor wie graag wil weten hoe het hele verhaal afgelopen is:

Het heeft enorm geknaagd aan me en daarom heb ik besloten de pony alsnog terug te nemen. Het is een dier met een verleden en ik wil absoluut het beste voor de pony. Daarnaast heb ik niet het volledige verkoopbedrag terug betaald.

Helaas heb ik, ondanks dat hij maar twee weken weg is geweest, een heel andere pony terug gekregen. Daarmee wil ik ook iedereen waarschuwen, in 14 dagen kan er veel verpest worden... Hij gaat voorlopig bij een vriendin de wei op zodat hij bij kan komen van het hele verhaal. Daarna zal ik hem eerst medisch laten keuren voor hij eventueel alsnog naar een nieuw baasje mag.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 23:09

Spijtig dat hij zo is terug gekomen, iets verpesten kan heel vlug gaan, het terug in orde krijgen is meestal het omgekeerde.

Super voor de pony dat je hem terug gepakt hebt, hopelijk komt hij snel terug tot rust.