Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dreamybol schreef:Ach, zolang 'bokt' lyrisch blijft reageren op de topics van een amazone die overduidelijk te zwaar is, maar wél grandprix rijdt en bij dit soort topics van mening is dat de max het liefst 60 kg is, neem ik de mening van mijn instructeur het meest serieus.
Bij ons op de manege geldt een limiet van 85 kg -in je rij-outfit-, met 95 kg voor een aantal paarden. De manege en ruiterbond adviseert haar leden een limiet van 85 kg, zoiets zal de FNRS ook doen, denk ik. En daarbij is het nog zaak om naar de combinatie te kijken.
Dreamybol schreef:Ach, zolang 'bokt' lyrisch blijft reageren op de topics van een amazone die overduidelijk te zwaar is, maar wél grandprix rijdt en bij dit soort topics van mening is dat de max het liefst 60 kg is, neem ik de mening van mijn instructeur het meest serieus.
Bij ons op de manege geldt een limiet van 85 kg -in je rij-outfit-, met 95 kg voor een aantal paarden. De manege en ruiterbond adviseert haar leden een limiet van 85 kg, zoiets zal de FNRS ook doen, denk ik. En daarbij is het nog zaak om naar de combinatie te kijken.
SharonPlugge schreef:Ik ben 1.81 en ik weeg nu ongeveer 85kg, bijna hetzelfde als TS dus.
Ik ben wel aan het proberen om af te vallen, voor mezelf maar ook omdat ik dat fijner vind als ik te paard ga, maar ik heb niet het idee dat hij last heeft van mijn gewicht.
Ik rij een KWPNer van 1.68 geloof ik, dat ziet er zo uit:
[ Afbeelding ]
Mijn dikke winterjas vertekend nog iets, maar ik vind het behoorlijk meevallen hoor.. Kan echt prima!
Jester_ schreef:Dreamybol schreef:Ach, zolang 'bokt' lyrisch blijft reageren op de topics van een amazone die overduidelijk te zwaar is, maar wél grandprix rijdt en bij dit soort topics van mening is dat de max het liefst 60 kg is, neem ik de mening van mijn instructeur het meest serieus.
Ik weet wie je bedoeld en ben het zo met je eens
Moonlight17 schreef:Ik ga geen mening over TS uitspreken.
Het enige wat ik wel geleerd is dat onze zadels niet meer aangepast zijn. De zadels van tegenwoordig zijn nog zo gebouwd voor de mensen van vroeger. Hierdoor mag je voor je eigenlijk voor je zadel maar maximaal 80 kilo wegen. Hierdoor ben ik wel van mening dat er misschien toch een revolutie moet plaats gaan vinden in de zadel wereld. Want daar valt zeker nog winst op te halen, zodat we het de paarden nog wat comfortabeler te maken.
InekeN schreef:Persoonlijk vind ik overgewicht en paardrijden niet kunnen. Wel denk ik dat behoorlijk wat heren toch over de 85 kg komen. Een passend paard is dan een must.
Een Fjord/Haf etc. heeft ook gewone ruggenwervels, en ook bij hen 'hangt' deze tussen voor- en achterhand. Daar zou mijns insziens ook geen te zware ruiter op moeten gaan zitten.
Heel knap van sommige posters hier die speciaal voor de sport zijn afgevallen, soms zelfs enorm veel. Reuzeknap!
saddledancer schreef:bontejames schreef:Kan prima! Ik ben 1,78 en weeg 85 kilo. Rijd op een pony van 1,55 en gaat ook prima. Kijk maar.
[ [url=m/wcztVE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Naja dit vind ik dus wel echt te zwaar, en niet eerlijk naar de pony. sorry dat ik het zeg.
Emmaa_ schreef:Ik vind trouwens dat er hier wel erg snel een grens voor overgewicht getrokken wordt. Bij 1.78 is 85 kilo gewoon nog een prima gezond gewicht, hooguit iets aan de zware kant maar absoluut niet obese.