pillow schreef:Varekaj schreef:Ik vind een trailer of transport wel een noodzaak. Mijn merrie had een dubbele darmtorsie en moest met spoed naar de kliniek. Omdat ikzelf geen trailer had op dat moment en die van de stalbaas uitgeleend was zijn we zeer veel kostbare tijd verloren die haar uiteindelijk fataal is geworden. Niet overal zit een paardentaxi of trailerverhuur in de buurt.
Dit kan een keer gebeuren, maar hoe groot is die kans. Ik heb al 40 jaar meerdere paarden (en een trailer) maar heb er nog nooit met spoed mee weg gemoeten.
Hier bij ons ook 1x in 35 jaar en ze was echt niet meer te redden geweest zo erg was het!
(Mag je het dan een dier nog aandoen wat zoveel pijn heeft en zo ziek is om dan op transport te gaan?.Nee, die van ons is nabij haar kudde ingeslapen en daar hebben alle paarden letterlijk afscheid van haar genomen heel bijzonder!) En ook mbt verkeers veiligheid vind ik dat onverantwoord en de kliniek is bij ons 2,5 uur vandaan dat had ze nooit gered !

met mijn gezin gezellig op 1 slaapkamer te zitten bij pa en ma voor een trailer en auto? Nee bedankt haha. Trailer is geen noodzaak, maar luxe.