Bodyprotector... veilig of niet??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hanneke32xx

Re: Bodyprotector... veilig of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:59

Ik heb zelf ook een plank-bodyprotector. Heb er tijdens het recreatief (buiten)rijden niet echt last van maar als ik echt ga trainen vind ik zo'n ding toch maar niks. Vind het wel fijn om mn bodyprotector met springen aan te hebben. Geeft me toch een wat veiliger gevoel :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:10

Ik heb een racesafe, die goedkopere verdraag ik niet.
Mijn spieren zijn nogal pijnlijk en de druk van een bodyprotector deed zeer.
Ik heb uit engeland een racesafe besteld en die trek ik makkelijk aan.
In de tussentijd ook nog van rijden naar mennen geswitched, na een onverwachte val van mijn pony op de weg heb ik hem altijd aan.
Ik had het geluk dat ik opzij kon rollen voor mijn wagen, anders had ik een marathonwagen op mijn nek gehad zonder bodyprotector.
Deze voelt als een bodywarmer, ik trek hem zonder morren aan en heb me nooit beperkt gevoeld in mijn bewegingen te paard.
Ik merk niet eens dat ik hem aan heb eigenlijk.

pluisje88

Re: Bodyprotector... veilig of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:20

Ik heb een horka met blokjes en heb me dit ook wel eens af gevraagd. Ik hem gekocht voor de springlessen en vind het wel een fijn gevoel. Voelt toch wat zekerder. Kan er op zich prima alle bewegingen mee uitzitten maar opstappen/afstappen en aansingelen (spring met dressuurzadel) vind ik toch wel lastig hoor. Daarbij heb ik voor een bp een naar figuur (heupen veel breder dan taille en kort bovenlijf) dus merk wel eens dat hij soms wat de neiging heeft om naar boven te kruipen. Vraag me af of als je valt het ding niet helemaal naar boven komt zetten en in je nek slaat. Weet niet of dit een reeële angst is (waarschijnlijk niet) maar dat lijkt me wel heel akelig

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:55

Pluisje: dat heet een niet passende bodyprotector.