Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
zo belangrijk ben je echt niet voor hun. janderegelaa schreef:Draver_Dirk schreef:Als ik naar de foto in de advertentie van TS kijk vind ik het er echt niet zo beroerd uitzien, en het paard is L2. Dus zo beroerd zal het "live" niet zijn. De foto is natuurlijk een momentopname, maar hij is toch ooit in de L2 beland.....
Dan moet je eens goed kijken wat TS daar met zijn handen aan het doen is...
Klaas15 schreef:CharleyT je schrijft fijn zo collega's af te schrijven en te melden bij de KNHS, Als je de regels weet HOOR je de ruiter te woord te staan daarom moet je ook een half uur na de uitslag aanwezig blijven !!!!!!!!!!!!!
En ja het melden bij de KNHS is alleen maar goed, de landelijke dressuursport is pure vriendjes politiek geworden. En jij snapt net zo goed als ik dat dat waar is.
PUNT !
Hoe kan je iets doen waar je niet achter lijkt te staan? iris_relente schreef:Vaak is het inderdaad dat als je een mooie pony hebt en het niet helemaal netjes gaat je meer punten krijgt dan een pony die bijv. Niet zo lux is
Dat verschil vind ik ook echt niet kunnen afstammeling en dat gedoe moeten ze niet naar kijken
Janine1990 schreef:iris_relente schreef:Vaak is het inderdaad dat als je een mooie pony hebt en het niet helemaal netjes gaat je meer punten krijgt dan een pony die bijv. Niet zo lux is
Dat verschil vind ik ook echt niet kunnen afstammeling en dat gedoe moeten ze niet naar kijken
Wauw, je spreekt echt uit ervaring he...
En nu even kritisch naar jezelf kijken en even een keertje gaan schrijven bij een jury.
Ik heb wat pony's betreft behoorlijk medelijden met de jury's. Tjongejonge... dan moet je met kinderen juist nog motiverender jureren... Maar het gros heeft de pony niet juist in de aanleuning, zo krom als een hoepel etc. etc. Blij dat ik geen jury ben. Wel vaak geschreven, ook bij pony's. Dus mijn redenering is niet zo zeer gebakken lucht.
iris_relente schreef:En toch gebeurd het wel dat jury's naar uiterlijk kijken en naar afstammeling
DatBenIkNou schreef:Sorry maar ga je nu serieus alles nazoeken van ts? Alsof je daaraan kan zien hoe hij de proef heeft gereden?
Echt ongelooflijk. Tuurlijk krijgt iemand met een paard met meer kwaliteit hogere punten voor bijvoorbeeld de draf en de galop dan een 'gewoner' paard. Daarom zullen paarden met afstamming misschien soms wel eens hoger scoren, maar dat heeft echt niks maar dan ook niks met persoonlijke voorkeur te maken. Alsof juryleden daar niet zitten om zo eerlijk mogelijk te jureren, alsof zij niet beseffen dat elke deelnemer veel moeite, geld en tijd steekt in het op wedstrijd gaan.
Met mijn fjord heb ik ook een keer meegemaakt dat er gezegd werd dat zo'n beest toch niks is, mogen ze vinden. Het is onzin om te zeggen dat dit soort dingen niet gebeuren, echter ie het zo incidenteel dat het toch geen reden kan zijn om maar helemaal te stoppen met het rijden van wedstrijden. Dan is er toch nog iets anders aan de hand. ynskek schreef:Fitzroy schreef:Afstamming staat niet eens meer op de protocollen dus hoe weten ze die dan? Onzinverhaal dus
Afstamming staat op de verzamelstaten. Deze worden meestal wel aan juryleden meegegeven.
maikeltje schreef:Zelf rij ik al 30 jaar, het is 1 keer voorgekomen dat ik het niet eens was met een jury in mijn nadeel. Veel vaker is het voorgekomen dat ik dacht: huh? Je hebt me wel heel vriendelijk gepunt. Mooi meegenomen natuurlijk, maar ik ben erg kritisch zowel op mijn eigen rijden als op mijn dochters rijden. En het geeft niet als het een keer minder gaat, maar dan hebben we ook totaal geen verwachtingen.
Geeft helemaal niets, kan een keer gebeuren.
plutolover schreef:Ik rij met een haflinger van maar 1.40 en geen Luce type. Ondanks impuls verlies (wat op bijna elke protocol staat dat hij meer impuls mag, en waar ik ook voor aan t trainen ben maar in de ring gaat t mis door mij) heb ik nog nooit zo opmerking gehad.
En ben nu L2+2 winst en die 2 winstpunten heb ik gewoon gehaald tussen de dressuurknollen.
Dus zou IND even na je zelf kijken .

ynskek schreef:Fitzroy schreef:Afstamming staat niet eens meer op de protocollen dus hoe weten ze die dan? Onzinverhaal dus
Afstamming staat op de verzamelstaten. Deze worden meestal wel aan juryleden meegegeven.
Janine1990 schreef:En dan denk je: Yesssss... we krijgen een leuke Gribaldi in de ring, na al die saaie springpaarden.
Blijken de springpaarden van betere kwaliteit dan die Gribaldi die na 8 veulens uit de wei is geplukt en niet op ijzers staat op gras en daardoor vreselijk op eieren loopt en niet eens fatsoenlijk door het lijf gaat.... Wat een teleurstelling!
Janine1990 schreef:Klaas15 schreef:CharleyT je schrijft fijn zo collega's af te schrijven en te melden bij de KNHS, Als je de regels weet HOOR je de ruiter te woord te staan daarom moet je ook een half uur na de uitslag aanwezig blijven !!!!!!!!!!!!!
En ja het melden bij de KNHS is alleen maar goed, de landelijke dressuursport is pure vriendjes politiek geworden. En jij snapt net zo goed als ik dat dat waar is.
PUNT !
Punt 1: Ik hoop voor je dat jij niet als zijnde jury met naam en toenaam wordt achterhaald hier.
Punt 2: Waarom ben je in Godsnaam nog jury als je zoals dikgedrukte over de sport denkt....Hoe kan je iets doen waar je niet achter lijkt te staan?
ynskek schreef:Fitzroy schreef:Afstamming staat niet eens meer op de protocollen dus hoe weten ze die dan? Onzinverhaal dus