Achterlijke prijzen, is dit nu echt nodig?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:05

Tja, bij de meeste spullen merk je ook wel echt kwaliteit verschil.
Hier ook iemand die absoluut niet van de merkjes is, maar ik koop soms wel wat ik mooi vind en lekker zit.

Ik rijd meestal in goedkope t shirtjes en polo's.....Af en toe heb ik een Anky shirtje aan, en ik moet zeggen, het verschil merk je vooral NA het rijden.
In de goedkope shirtjes en polo's heb je al snel dat je het zweet ook echt "ruikt".
Terwijl bij de anti bacteriële stof van Anky, je zelfs na een half uurtje flink zweten eigenlijk nagenoeg niks ruikt.

Dus hier iemand die er over zit te denken om toch maar eens wat vaker kwaliteit aan te schaffen (en dat kan ook prima in de uitverkoop, zodat het niet zo heel duur hoeft te zijn.....)

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 11:31

Ik zal naar aanleiding van dit topic de volgende keer dat ik in een ruitersport zaak kom eens voor de grap een pikeur broek passen. Gewoon om te kijken of ze voor mij idd ook veel fijner zitten als mijn HH broekjes :j

Dat agradi een grote afzetter is qua prijzen kwam ik een tijd geleden al achter.. Die gooien eerst de adviesprijs omhoog en dan zetten ze er een korting op waardoor het goedkoper lijkt.. In feite betaal je dan gewoon dezelfde prijs als bij andere zaken en soms zelfs nog meer ;)

Die documentaire over de kleding industrie ken ik niet, zal er eens naar kijken. Bedankt voor de tip. Al denk ik niet dat ik daarna wel 300,- neerleg voor een rijbroek..

Ik ben altijd bang dat als ik iets koop dat ik eigenlijk (veel) te duur vind, het dan tegenvalt of na een paar keer wassen helemaal verpest is.. Ik heb dit met gewone kleding namelijk ook al een paar keer gehad en dan doet het wel even zeer als je het in de container kan flikkeren!
Maar wellicht dat ik bij m'n volgende shopronde wel iets leuks voor een schappelijke prijs kan vinden zodat ik t kan testen 8-)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:40

Het is gewoon de kwaliteit waar je voor betaald.

Zo heb ik laatst mijn Wrangler broek weg moeten gooien na 12 jaar, omdat hij echt versleten was. Ook regelmatig goedkope broeken gehad van 40/50 euro en die gaan hooguit een jaar mee.
Wat is dat uiteindelijk goedkoper?

Hetzelfde met mijn jodphurs. Ik heb nu 6 jaar jodphurs die nieuw 160 euro waren. Maar ik doe er wel al 6 jaar mee en ze zijn nog prima.
De jodphurs die ik ervoor had waren 70 euro en kon ik na 1 winter weggooien.

Nou zal ikzelf nooit in dure kleding naar de paarden gaan. Een broek van 100 euro vind ik prima, maar meer ben ik niet waard.
Want als ik voor de zoveelste keer ergens achter blijf hangen en er een gat in mijn broek zit, heb ik dat liever bij 1 van 100 euro dan bij 1 van 250 euro.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:43

Ik heb een vast merk rijbroek, en weet exact welk model en welke maat goed zitten. Dus struin tegenwoordig marktplaats af naar mooie 2e handjes. Betaal ik in de winkel 150-200euro voor een broek, op MP heb ik dezelfde broek (en vaak nagenoeg nieuw) voor 20-30euro.
Zelfde met shirtjes. Ben dol op de hardloop/fitnessshirts, die zitten fijner dan katoen ivm zweten. Kosten nieuw al gauw 25euro (zeker als je een 'merk' wilt), op MP heb je er zat onder de 5euro. Goede kwaliteit, maar dan voor weinig geld. Scheelt een stuk! :D

Heb ook vaak zak goedkopere rijbroeken gehad, maar die zitten niet lekker of zijn binnen 6mnd gesloopt... Loop er dan ook vaak de hele dag in, dus dan gaat het hard. Daarom mijn compromis: dure broek/shirt, maar dan van MP. Kan ik er meer kopen (wel zo fijn, een voorraadje in de kast), en ben uiteindelijk alsnog goedkoper uit.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:45

Hier alleen Anky, Pikeur of Eurostar...............

Ik hoef alleen zelden iets nieuws te kopen want ik krijg het maar niet stuk :D

Een bodywarmer van Anky heb ik sinds 2002, ding ziet er nog super uit! En daarom koop ik dus kwaliteit.

Nicolle89

Re: Achterlijke prijzen, is dit nu echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:57

Decathlon is de uitvinding!! Leuke rijbroeken voor rond de 30 euro!!! Jodphurs zit zeker prijs kwaliteit verschil in maar vraag t me bij rijbroeken en t-shirts echt af!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:01

QueLee schreef:
Ik zal naar aanleiding van dit topic de volgende keer dat ik in een ruitersport zaak kom eens voor de grap een pikeur broek passen. Gewoon om te kijken of ze voor mij idd ook veel fijner zitten als mijn HH broekjes :j

Punt is die HH rijbroeken zitten bij het passen misschien wel even lekker. Maar na een paar maanden voel je het verschil echt wel.

Ik heb ook HH broeken en die lubberen na een paar keer wassen steeds meer uit.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:23

Ik heb ook bij pikeur die vind ik na een jaar fijner zitten als de HH.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:29

Ik betaal liever iets meer voor iets dat jaren goed zit dan iets minder voor iets dat binnen een half jaar weg kan omdat het uit elkaar valt.

Heb een hele fijne jas van Anky. Geen moeilijke stofjes ofzo, gewoon fleece met stof dus mooi stevig en lekker warm. Was €200 in de uitverkoop maar hij gaat al 7 jaar mee.
Heb een keer een vest gekocht van scapa voor €500, lekker voor in de winter met fleece en wol, gaat ook al 10 jaar mee.
Heb 2 rijbroeken, 1 van Anky en 1 van pikeur, en die gaan ook al 8 jaar mee
Kalfslederen laarzen van €600 gaan ook

Het is ook net hoe je met je spullen om gaat natuurlijk, maar als het 10 jaar mee gaat wil ik daar best wat meer voor betalen. En comfort speelt daar ook wel een grote rol in.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:30

Ik heb een pikeurvest wat ik inmiddels 10 jaar heb en wat je zo terug kan hangen in de winkel, zo goed ziet het er nog uit. Vooral na wassen krimpen goedkopere merken en verkleuren sneller.
Maar ik heb dan ook geen uitgebreide garderobe, koop liever een keer iets duurders wat tijdloos is, dan iedere week drie shirtjes bij de H&M die ik na drie keer wassen weg kan gooien. En ik ben 1.87 lang, dus allang blij dat ik iets vind wat past :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:38

Qua rijbroeken ben ik heel kieskeurig.. Dan koop ik enkel Eurostar. Die zijn duur maar zitten echt
het beste :j Laarzen wil ik ook alleen in leer en ja dan betaal je toch al snel wat meer. Verder ben ik niet zo van de merken, nu ik de paarden aan huis heb heb ik het geld er ook niet meer voor (over). Ik denk nu aan een nieuwe pomp voor de buitenbak ipv de nieuwe Anky collectie :D ik koop vesten en shirts vaak bij Kramer.nl of uit de sportcollectie van h&m. Inderdaad honderden euro's voor jassen/vesten zou ik echt nooit uitgeven ik vind dat echt zonde van m'n geld.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:51

palousa_boy schreef:
Ik betaal liever iets meer voor iets dat jaren goed zit dan iets minder voor iets dat binnen een half jaar weg kan omdat het uit elkaar valt.

Heb een hele fijne jas van Anky. Geen moeilijke stofjes ofzo, gewoon fleece met stof dus mooi stevig en lekker warm. Was €200 in de uitverkoop maar hij gaat al 7 jaar mee.
Heb een keer een vest gekocht van scapa voor €500, lekker voor in de winter met fleece en wol, gaat ook al 10 jaar mee.
Heb 2 rijbroeken, 1 van Anky en 1 van pikeur, en die gaan ook al 8 jaar mee
Kalfslederen laarzen van €600 gaan ook

Het is ook net hoe je met je spullen om gaat natuurlijk, maar als het 10 jaar mee gaat wil ik daar best wat meer voor betalen. En comfort speelt daar ook wel een grote rol in.

Klopt inderdaad, dat doe ik dus ook. Dat haal je er uiteindelijk echt wel uit!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:57

NatasjavE schreef:
QueLee schreef:

Punt is die HH rijbroeken zitten bij het passen misschien wel even lekker. Maar na een paar maanden voel je het verschil echt wel.

Ik heb ook HH broeken en die lubberen na een paar keer wassen steeds meer uit.

Mijn witte rijbroek lubbert inderdaad enorm uit! Maar ik heb ook een jeansrijbroek die dat niet doet.
Maar het verschil met Eurostar is ENORM! Ik heb na vier jaar rijden met veel spijt afscheid genomen van mijn Eurostar Laura. Wat een topbroekje was dat zeg!
Helaas pas ik geen Eurostar meer, maar pas ik prima in een HH en PK maatje 42 met kunstleren zitvlak... :?

Ilethelensar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:57

Zolang het kwalitatief super is vind ik het niet erg om er wat meer voor te betalen, maar wat ik vooral zie is dat mensen maar blijven kopen en kopen. Waarom 36 rijbroeken, waarom 20 dekjes, waarom altijd maar nieuw, nieuw, nieuw? Juist met kwaliteit kun je langer doen en dus heb je minder nodig als je het goed onderhoudt.

Just_inHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:02

Ja.. ik kom ook zo vaak dure kleding tegen.. ik koop gewoon wat shirtjes bij de primark! Uiteraard tuig voor mijn paarden wil ik wel gewoon goed spul, maar dat kan je ook niet vergelijken met jouw voorbeeld.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:05

Laatst voelde ik nog een KL stofje van een rijbroek. Dat is een wereld van verschil met HH. Ik heb meerdere HH broeken gehad en ik vond ze ellendig. Gauw uitscheuren tussen de benen. Leren zitvlak wat niet meegaf. Een witte broek die na een uur rijden je bilnaad nog net niet tentoonstelde. Pure ellende. Helemaal in het begin van het HH tijdperk hadden ze van die katoenen dunne broekjes die wel lekker zaten, maar die waren niet meer toonbaar na een half jaar en ze bleven wel lekker zitten.

Pikeur is bij mij toch een van de beste, samen met cavallo en kingsland.

Voor thuis het werk op stal heb ik 40 euro broekjes van shires (type saddlehugger), elastische vrij dikke jodphurbroeken, maar zitten hemels haha.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:09

Ik werk in een ruitersportzaak en ja, Pikeur is heel duur. Maar als wij de nieuwe collecties allemaal binnen hebben, dan worden we hebberig en willen we alles graag passen :D en eventueel ook kopen. Als je alle kleding hebt aangehad dan springt Pikeur er met kop en schouders bovenuit wat betreft pasvorm afwerking en kwaliteit. Ik heb een Pikeurjas van 7 jaar geleden..Deze jas is nog steeds waterdicht en ziet er uit alsof ik hem gisteren heb gekocht. Als ik iets van Pikeur koop dan draag ik het eerst gewoon en als ik er op uitgekeken ben gaat het pas naar de paarden.

Veriska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 07:34

ik kijk in de ruitersportwinkel vooral naar hoe dingen zitten, ik ben nogal kieskeurig bijv. Qua pasvorm bij rijbroeken en het is zeldzaam als ik er eentje tegenkom die past, daarom betaal ik ook graag 200,- voor een perfecte, die vervolgens ook jaaaaaren meegaat...
Ook heb ik bijv. Een ankyjas gehad die eerst ik jaren heb gedragen en nu mijn nichtje nog steeds heel blij mee is elke dag. Zelfs met sokken merk ik verschil, de duurdere sokken trek ik minder snel gaten in en gaan mijn voeten minder snel in zweten.
Dekjes moeten goed passen op mijn paard en die zijn hun prijs dus ook dubbel en dwars waard.
Wel heb ik van alles maar een stuk of drie, ik benniet zo iemand die 20 setjes heeft endaar vervolgens voor zichzelf ook bijpassende kleding voor koopt... Dat vind ik dan namelijk wel weer zonde.
Alles wat ik heb matcht met elkaar dus dat is lekker makkelijk.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 08:06

Ik heb jaren geleden een rijbroek gehad van Pikeur, heerlijk ding, inderdaad ook bandplooi en kunstlederen zitvlak... Jaren mee gedaan...
En ik heb nog steeds een bodywarmer hangen van pikeur, ik heb nog foto's dat ik m aanheb, toen was ik 16, en toen had ik m ook al een paar jaar (inmiddels ben ik bijna 30... :') ) ik draag m nog maar weinig, maar dat is meer omdat ik er inmiddels beetje uitgegroeid ben... (lang leve de kilo's die er na je 25e wel aan blijven zitten _-:(

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:37

Qualiteit hoeft niet zo duur te zijn. Ik heb hier ook een bodywarmer liggen die ik al 22 jaar heb en er nog als nieuw uit ziet. En veel gedragen is. Toen 15 gulden voor betaald.
Ik koop eigenlijk nooit kleding in een ruitersportzaak, behalve de rijbroeken en soms sokken als ze in de aanbieding zijn.

Bodywarmers, truitjes, t-shirts, jassen kunnen elders goedkoper, mooi en toch van goede kwaliteit gevonden worden. En dan staat er geen Anky of Pikeur op maar Nielsson ofzo. En daar ben ik ook blij mee.

nienkes96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:28

Maar als je iets goedkoops koopt ga koop je het denk ik niet omdat het waarschijnlijk lang meegaat. Als ik iets van een duur mer(pikeur bijv) koop, koop ik ook de zekerheid dat het lang meegaat. Bij dat goedkopere is dat meestal maar afwachten. Daarbij vind ik dat merken als hh ook aan het doorslaan zijn met hun prijs in verhouding met de kwaliteit die zij leveren. Die prijzen zijn nogal wat omhoog gegaan vergeleken met een aantal jaar geleden.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:57

Ik vind sommige prijzen ook wel extreem hoor. Ik vraag me dan ook af of er nou echt zoveel verschil in zit.

Als ik een nieuwe rijbroek koop, zijn ze meestal tussen de 70 en 90 euro. Terwijl ik dit topic zit te lezen bedenk ik me dat ik nog nooit meer heb betaald dan 90 euro.
En mijn rijbroeken gaan gemiddeld zo'n 3 jaar mee.
Bovenkleding zijn vaak oude shirts die ik in het dagelijks leven niet meer draag.

Voor paardlief heb ik ontzettend veel dekjes... Sommigen heb ik al zo'n 6 jaar. Ik merk wel dat de Anky dekjes het beste liggen. Maar deze worden ook alleen in de aanbieding gekocht.
Ook dekens heb ik eigenlijk alleen in de aanbieding gekocht, en ook altijd een goedkoper merk. Paardlief is gelukkig geen sloper en ze staat er net zo warm bij.

Ik ben inmiddels ook wel gestopt met iets kopen omdat het zo mooi is. Mijn kelder ligt inmiddels veel te vol haha.
Wel ga ik altijd even kijken als er uitverkoop is. Vaak koop ik dan de dingen die wel nodig zijn.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:04

Er zit wel een heel groot verschil in Pikeur en HH, maar als HH goed genoeg is, waarom zou je dan voor duurder gaan?
Schoenen vind ik weer een heel ander verhaal, op één of andere manier ben ik dan minder "zuinig". Ik heb 7 paar Dr. Martens in de kast staan. Waarom? Omdat ik geen makkelijke voeten heb en deze schoenen als een huis zitten als ze eenmaal zijn ingelopen. Je betaalt een behoorlijk bedrag, voor een nieuw paar ben je zo €150 kwijt, maar je hebt er praktisch je hele leven lol van.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:10

Nicolle89 schreef:
Decathlon is de uitvinding!! Leuke rijbroeken voor rond de 30 euro!!! Jodphurs zit zeker prijs kwaliteit verschil in maar vraag t me bij rijbroeken en t-shirts echt af!!

:o _/-\o_ meteen in mijn favorieten gezet wow!!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:12

Sparky10 schreef:
Nicolle89 schreef:

:o _/-\o_ meteen in mijn favorieten gezet wow!!

Doen! Mijn jodphurs gaan echt nu al denk ik 5 jaar mee (kunstleren met veters). Veters 1x vervangen, maar ja, dat mag ook wel he. Ze zijn zeker voor een recreatieruiter heel fijn! Als je er hele dagen mee op stal moet lopen, zou ik wel voor een slagje duurder gaan.