rechtsgeldigheid eigengemaakt contract

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:10

Douraque schreef:
Procedure bij de kantonrechter duurt maanden met mogelijkheid om naar het hof en hoge raad te gaan. Nee, rechtsbijstand gaat niet meer doen dan brieven sturen. Verder zullen wegens het kostenperspectief cq haalbaarheid van een uitspraak in jouw voordeel niet overgaan tot een rechtzaak

Waarom probeer je het nog in godsnaam, je praat tegen een muur. Ze wilt gewoon geld zien en ziet dus overal witte raven... |o

Die mensen zijn überhaupt niet fout, ze hebben gewoon de koop geannuleerd. Kan gebeuren. Als jij zo met de kopers bent omgegaan als nu op het forum kan ik best begrijpen dat ze de koop niet Door willen laten gaan.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 12:22

Douraque schreef:
Procedure bij de kantonrechter duurt maanden met mogelijkheid om naar het hof en hoge raad te gaan. Nee, rechtsbijstand gaat niet meer doen dan brieven sturen. Verder zullen wegens het kostenperspectief cq haalbaarheid van een uitspraak in jouw voordeel niet overgaan tot een rechtzaak

Klopt, mijn ervaring is wel dat brieven van rechtsbijstand soms wonderen kunnen doen. Officiële brief, aangetekend, stempels en logo's... dat dwingt de tegenpartij tot een formele reactie.
Maar als het wel escaleert ben je inderdaad zo maar een half jaar verder.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 13:24

Kendra schreef:
Douraque schreef:

Klopt, mijn ervaring is wel dat brieven van rechtsbijstand soms wonderen kunnen doen. Officiële brief, aangetekend, stempels en logo's... dat dwingt de tegenpartij tot een formele reactie.
Maar als het wel escaleert ben je inderdaad zo maar een half jaar verder.

Ja, plus dat als de tegenpartij in dit geval wel reageert dan kan het ook nog zo zijn dat je verplicht wordt de pony aan hen te leveren (dat is namelijk wat je wilt, dat zij hun toezegging nakomen). Aan deze mensen wil je geen pony leveren, zeker niet onder de gestelde voorwaarden (betalen in termijnen). Met een beetje pech moet je namelijk de pony leveren zoals afgespoken initieel.

Soms is het verstandig om de ergste boosheid even te laten zakken en goed na te denken wat de consequenties van je eigen boosheid voor jezelf kunnen hebben. Er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

piezze

Re: rechtsgeldigheid eigengemaakt contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 13:46

Misschien leest de koper dit topic wel gezellig mee en heeft gedacht laat maar lekker zitten als het zo moet. Eigenlijk nooit slim om dingen als dit over het internet te akingeren.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:31

TS, ik zou de zeer verstandige en nuttige posts die geschreven zijn door o.a. maaikemuis, kendra en xxCYNNxx maar eens héél goed doorlezen. Bij voorkeur voordat je domme dingen gaat doen zoals je nu van plan bent.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:20

En wat ga je nu doen? Na een nachtje geslapen te hebben.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 12:40

ben in overleg met een nieuwe gegadigde alleen die woont in Ierland dus is nog ff afwachten maar zou deze week een datum laten weten wanneer ze in nl is , en nee, is geen scam mail, is ook via een bekende

is er ook een minimum maat voor fei proeven? kan dit nergens terug vinden dit ff off topic

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:47

Dat klinkt gelukkig al veel constructiever! Succes ts!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:59

florentine1 schreef:
Douraque schreef:
Juridisch gezien heb je geen recht op 10%, tenzij van te voren afgesproken (ben zelf juridisch onderlegd). Een huis is een registergoed wat notarieel vastgelegd moet worden, waar contractueel is bepaald dat iemand X% krijgt bij bepaalde situaties

Contract kan per E-mail rechtsgeldig zijn, echter wil je dat gevecht aangaan? Wil je naar de rechter gaan? Ben je bereid de nodige kosten te maken? En voor wat, naar mijn idee zijn dit geen mensen waar je je paard aan kwijt wil

ze hebben me aangeboden 1000 euro aan te betalen als we meteen met de pony konden beginnen ( dus meteen selecties rijden) wan tze moeten die andere pony nog verkopen dus daar zijn wel afspraken via de mail over gemaakt, allen die 1000 euro is tot heden niet voldaan. dus daar zijn wel afspraken over gemaakt , ik heb schade geleden omdat ik de andere koop op hun verzoek heb afgewezen.

ik heb niks te verliezen , bel morgen rechtsbijstand dus die kosten zullen wel meevallen.

Heel vaak zeggen mensen dat een overeenkomst niet geldig is. Bijvoorbeeld een mondelinge overeenkomst, of een overeenkomst die digitaal is aangegaan. (In dit geval per email dus)
Echter klopt het, dat zo'n overeenkomst op zich rechtsgeldig is, wanneer aan de andere vereisten voldaan is. Belangrijkste vereiste is de wil.
Hier stuit je al op een probleem. Gezien het via de email gegaan is, geeft dit geen garantie dat je daadwerkelijk met die persoon deze overeenkomst aangegaan bent.
Ander probleem is de bewijsvoering. Bij de mondelinge overeenkomst is het natuurlijk bijna niet aan te tonen dat er inderdaad een overeenkomst is aangegaan.
Een email blijft ook geen goed bewijs. Een email kan mee gesjoemeld zijn bijvoorbeeld en er kan een totaal iemand anders met jou gemaild hebben. De kans dat een rechter deze mails ziet als deugdelijke bewijsvoering is bija nihil.
Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar je gaat alleen jezelf in de vingers snijden.