Dressuurproeven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: Dressuurproeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:49

*ziet het zih al voor me een dvd in me ipad stoppen :')

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:02

Jammer dat de KNHS dit niet ondersteunt zeg. Als ze nu zelf iets gelijkwaardigs zouden bieden kan ik het me nog voorstellen, maar dat is toch niet het geval??

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 12:09

dorothea schreef:
Jammer dat de KNHS dit niet ondersteunt zeg. Als ze nu zelf iets gelijkwaardigs zouden bieden kan ik het me nog voorstellen, maar dat is toch niet het geval??

Voor zover ik weet is dat niet het geval. Zou ook niet weten of ze die investering willen doen om iets dergelijks op te willen / kunnen zetten. Bij Testdrive kunnen ze zo aansluiten ;)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:49

Ik lees nu ook pas dat het voor de KNHS er niet meer op mag staan. Jammer. Ik wilde binnenkort weer op wedstrijd gaan en hier de proef mee leren.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:04

Ik had enkele jaren terug de FNRS proeven ook in animatie gemaakt voor onze klanten. Ik werkte op een manege en vond het erg handig dat onze klanten zo hun proeven goed konden voorbereiden. Zeker voor de kinderen. Maar het mocht echt niet.

Ik denk dat het echt alleen te maken heeft met geld. Dat is aan de ene kant natuurlijk wel te begrijpen. Ze stoppen veel geld in het maken van een proevenboekje. Maar ik denk dat mensen toch wel het boek kopen.

Verder kun je anders toch wel makkelijk aan de proeven komen als je zo'n boek persee niet wilt kopen. Kopiëren van een vriendin bijv. Daar doet zo'n site niet veel aan af. Dus dat argument vind ik eigenlijk onzin. Maar goed. Je gaat het waarschijnlijk, en helaas, niet winnen van zo'n grote organisatie....

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 10:44

Heike schreef:
Ik had enkele jaren terug de FNRS proeven ook in animatie gemaakt voor onze klanten. Ik werkte op een manege en vond het erg handig dat onze klanten zo hun proeven goed konden voorbereiden. Zeker voor de kinderen. Maar het mocht echt niet.

Ik denk dat het echt alleen te maken heeft met geld. Dat is aan de ene kant natuurlijk wel te begrijpen. Ze stoppen veel geld in het maken van een proevenboekje. Maar ik denk dat mensen toch wel het boek kopen.

Verder kun je anders toch wel makkelijk aan de proeven komen als je zo'n boek persee niet wilt kopen. Kopiëren van een vriendin bijv. Daar doet zo'n site niet veel aan af. Dus dat argument vind ik eigenlijk onzin. Maar goed. Je gaat het waarschijnlijk, en helaas, niet winnen van zo'n grote organisatie....

Het is inderdaad tegenstrijdig omdat de proeven heel gemakkelijk te krijgen zijn zonder een boek te kopen...Voelt als een onverhoopte poging om dit tegen te gaan maar dat is onmogelijk in het digitale tijdperk. Ze komen er nog wel eens op terug... ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:06

Maar je kan de proeven toch ook via internet gewoon uitdraaien? Dat doe ik namelijk nu :=

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 12:41

Batlow schreef:
Maar je kan de proeven toch ook via internet gewoon uitdraaien? Dat doe ik namelijk nu :=

Ehhhh...ja dat kan, maar dan puur tekstueel waarschijnlijk. En niet met die prachtige visualisatie erbij zoals op Testdrive :P

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:09

Ja dat is zeker waar!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:58

Niet leuk voor jou, omdat je er zoveel werk in hebt gestoken, maar ik begrijp de KNHS/FNRS wel een beetje. Je gaat toch 'aan de haal' met een product dat zij ontwikkeld hebben. Hoe goed bedoelt ook, maar het is niet jouw materiaal, maar het materiaal van de KNHS/FNRS. Misschien dat je er nu nog geen geld mee verdient, en dat ook helemaal niet van plan bent, maar het zou natuurlijk nogal wat zijn als je zomaar geld gaat verdienen aan iets wat door iemand anders ontwikkeld is.

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 11:52

Zo kun je het inderdaad zien, zo zullen zij het ook zien. Je kunt ook bedenken, wat een gave website en daar zijn zomaar gratis alle onze dressuurproeven in verwerkt. Wat een prachtige service voor onze leden. En die standpunten botsen dus nogal. En de bedoeling is wel er tzt geld mee te verdienen wat niet de oorspronkelijke opzet was maar naar verloop van tijd en vele maanden werk zich heeft ontwikkeld. En er mag ook geld mee verdiend worden als er zo'n professionele website staat ;)

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:11

Testdrive schreef:
Zo kun je het inderdaad zien, zo zullen zij het ook zien. Je kunt ook bedenken, wat een gave website en daar zijn zomaar gratis alle onze dressuurproeven in verwerkt. Wat een prachtige service voor onze leden. En die standpunten botsen dus nogal. En de bedoeling is wel er tzt geld mee te verdienen wat niet de oorspronkelijke opzet was maar naar verloop van tijd en vele maanden werk zich heeft ontwikkeld. En er mag ook geld mee verdiend worden als er zo'n professionele website staat ;)

Zo werkt het natuurlijk niet.. Daarnaast, heb jij er geen enkel moment aan gedacht om FNRS/KNHS in te lichten over je idee voor een website? Of heb jij voordat je website online ging wel contact gezocht met deze partijen maar geen respons gekregen?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:56

Testdrive schreef:

Misschien dan toch proberen geld te verdienen met een idee dat helemaal van jezelf is, en niet op basis van materiaal van anderen.

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 19:18

Anoeska schreef:
Misschien dan toch proberen geld te verdienen met een idee dat helemaal van jezelf is, en niet op basis van materiaal van anderen.

Misschien wel, of misschien wel niet :P

Ken je Spotify? Die hebben een prachtig platform gecreëerd voor het aanbieden van muziek. De muziek is niet van hen maar ze brengen partijen bij elkaar. Namelijk aanbieders van muziek (platenmaatschappijen less: ruitersport bonden) en mensen die muziek willen luisteren (lees: dressuurruiters). Dat is het idee bijdehandje ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:34

Dat zou goed kunnen werken maar ik denk dat de knhs misschien wel beter had willen meewerken als ze van te voren gevraagd waren om de proeven te gebruiken.

Hoe je het ook wendt of keert, die proeven worden door de knhs samengesteld en ik begrijp dat ze dan wel graag van te voren op de hoogte gebracht willen worden en inspraak willen hebben.

Als ze dan niet direct reageren bestaat er ook nog een telefoon :)*

Jouw idee vind ik goed, zou er zelf geen gebruik van maken maar het kan iets toevoegen, de uitvoering heb je mijns inziens iets verkeerd aangepakt omdat je de volgorde hebt omgedraaid.

Zou zelf ook boos worden als iets wat van mij is opeens wordt gebruikt door een ander zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven.

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 21:01

Percy schreef:
Dat zou goed kunnen werken maar ik denk dat de knhs misschien wel beter had willen meewerken als ze van te voren gevraagd waren om de proeven te gebruiken.

Hoe je het ook wendt of keert, die proeven worden door de knhs samengesteld en ik begrijp dat ze dan wel graag van te voren op de hoogte gebracht willen worden en inspraak willen hebben.

Als ze dan niet direct reageren bestaat er ook nog een telefoon :)*

Jouw idee vind ik goed, zou er zelf geen gebruik van maken maar het kan iets toevoegen, de uitvoering heb je mijns inziens iets verkeerd aangepakt omdat je de volgorde hebt omgedraaid.

Zou zelf ook boos worden als iets wat van mij is opeens wordt gebruikt door een ander zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven.

Ik snap niet zo goed waar dit vandaan komt hoor...andere bonden zijn heel enthousiast en verlenen hun medewerking. Vlaamse Liga Paardensport, Ligue Equestre Wallonie et Bruxelles, Manege & Ruiterbond, AUCC etc. We hebben ze niet 1 mailtje gestuurd hoor :P Meerdere mailtjes en persoonlijke berichten via hun Facebook pagina's. En soms kun je niet wachten op grote logge organisaties maar moet je gewoon iets neerzetten, investeren en risico's nemen. Maar wij hebben geen hard feelings meer. Zou het tof vinden als ze gewoon weer eens aanklopten ;) We steken er ook nauwelijks nog energie in. Beter positieve energie steken in de contacten in Zwitserland, Oostenrijk, Belgie, Australie, Duitsland en de VS :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:08

Dat is ook helemaal prima en ik ben de knhs niet maar ik kan me voorstellen dat het toch wel prettiger is om vooraf contact te hebben en, voor zover ik het begrepen heb, was dat bij de knhs niet het geval en bij de anderen wel of in elk geval kort nadien.

Het zou jammer zijn als door miscommunicatie dit voor Nederland niet beschikbaar zou komen. Nogmaals, ik zie er de toegevoegde waarde niet van maar anderen dus duidelijk wel en dat telt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 07:57

Testdrive schreef:
Anoeska schreef:

Misschien wel, of misschien wel niet :P

Ken je Spotify? Die hebben een prachtig platform gecreëerd voor het aanbieden van muziek. De muziek is niet van hen maar ze brengen partijen bij elkaar. Namelijk aanbieders van muziek (platenmaatschappijen less: ruitersport bonden) en mensen die muziek willen luisteren (lees: dressuurruiters). Dat is het idee bijdehandje ;)

Met het verschil dat artiesten er van weten én zelf ook geld verdienen als hun muziek op spotify geluisterd wordt.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 07:59

lobkew schreef:
Ik vind het wel een handig hulpmiddel! Wat dan weer jammer is dat de menproeven er niet in staan.

Zelfde hier, ik zou het graag willen gebruiken voor menproeven :)

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:06

Misschien is deze vraag al gesteld(heb niet het hele topic doorgelezen): maar waarom wijkt de naam in de url van de site zoveel af van de naam "Testdrive"?

Zelf vind ik het idee niet veel speciaals, kan de proeven ook gewoon zelf uittekenen of alleen leren van de proef zelf. Maar anderen hebben er blijkbaar wel profijt van. +:)+

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:36

Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat de site dressuurproeven.nl wel weer in de lucht mag blijven, daar wordt volgens mij mee verdient, de site staat immers vol met reclame en alle proeven van de KNHS kan je daar vinden.

Misschien vragen om samenwerking voor de nieuwe proeven?

Dat het de verkoop van proevenboekjes zou beïnvloeden geloof ik niet, want de proeven kan je ook van hun site afplukken.

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 16:54

Percy schreef:
Dat is ook helemaal prima en ik ben de knhs niet maar ik kan me voorstellen dat het toch wel prettiger is om vooraf contact te hebben en, voor zover ik het begrepen heb, was dat bij de knhs niet het geval en bij de anderen wel of in elk geval kort nadien.

Het zou jammer zijn als door miscommunicatie dit voor Nederland niet beschikbaar zou komen. Nogmaals, ik zie er de toegevoegde waarde niet van maar anderen dus duidelijk wel en dat telt.

Zowel KNHS als FNRS zijn ruim vantevoren op de hoogte gesteld...

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 16:56

Anoeska schreef:
Met het verschil dat artiesten er van weten én zelf ook geld verdienen als hun muziek op spotify geluisterd wordt.

Ja daar heb je gelijk in. Misschien niet helemaal het juiste voorbeeld. Maar je begrijpt de "constructie" neem ik aan...

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 07:07

Zag gisteren op FB een vraag vanuit KNHS langskomen wat mensen graag als functionaliteiten voor een dressuurproeven/KhNS app zouden willen zien. Ofwel, ze gaan er zelf mee aan de slag. Niet verbazingwekkend dat er reacties kwamen als ingesproken/uitgetekende proeven. Nog met enige betrokkenheid van Testdrive toevallig?

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 16:46

Ah! Nee, wij zijn niet ingelicht of gevraagd tot op heden :( Ik zal het bericht eens opzoeken... Op de FB pagina van de KNHS?

Bedankt voor je oplettendheid! ;)

Ben benieuwd waar ze mee komen...