Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
olafgek schreef:hij mengt zich helemaal niet bij jou koopproces, die man had evenveel recht een hoger bod uit te brengen dan dt jij dat nu hebt! wees niet zo'n slechte verliezer en ga dan op zoek naar een ander paardje
sneeuwpop schreef:Zolang je het paard niet mondeling hebt gekocht, dan blijft hij dus gewoon in de verkoop.
Of het nu wel of niet netjes is gegaan. .. het is imo wel je eigen schuld.
Dat de verkoper nog heeft gebeld of een andere party mocht komen kijken en jij daar ja op zei- vind ik al netjes van de verkoper en jij gaf aan het paard nog niet te willen kopen..
geen aanbetaling... Ofwel; paard was niet 'gereserveerd' Citaat:nu ben ik tegen een hele leuke en brave merrie aangelopen waar ik als tweede voor belde , ik gaf aan snel te willen komen kijken maar nu wilde de eigenaar paard ook de 1e beller ( die wilde ook komen kijken) de kans geven om te komen kijken alvorens met ons verder in zee te gaan.
Uiteindelijk mochten we wel als 1e komen kijken maar dan wel in afwachting van de tweede kijker of er verder gekocht kon worden. natuurlijk vind ik dit geen goede afspraak maar ben daar mee accoord gegaan.
Nu belde ze me net voor het komen kijken op of we het goed vonden om er nog een andere gegadigde te laten komen om alleen maar alvast te komen kijken omdat die toevallig in de buurt was en van ver rijden kwam.
Dikke kans dat het paard nu dus nog steeds in de verkoop staat, maar wat wil je hiermee bereiken behalve dat het niet eerlijk is? Of het voor je gevoel niet eerlijk is, daar valt over te praten maar het paard is van de verkoper en die mag dus ermee doen en laten én vragen ervoor wat ie wil. Vermoedens over al dan geen rugblessure of wat dan ook.. Wie zegt dat die "betrouwbare bron" niet zelf het paard wilde kopen
Ik neem aan dat iedereen een paard van 10k wel laat keuren, dan komt zo'n blessure toch aan het licht
Starbreeze schreef:Ayasha schreef:( de enige goede bron wb blessures is de eigenaar zelf)...
Jaja, je zou ze de kost eens moeten geven....

Ayasha schreef:Starbreeze schreef:
Jaja, je zou ze de kost eens moeten geven....
In dit geval kan ik het echt alleen maar kinderachtig vinden.
als ze het niet op de ene manier goed gepraat krijgt wat zij vindt van de manier van doen, dan maar op de andere.
Ayasha schreef:In dit geval kan ik het echt alleen maar kinderachtig vinden.
als ze het niet op de ene manier goed gepraat krijgt wat zij vindt van de manier van doen, dan maar op de andere.
Starbreeze schreef:Ayasha schreef:In dit geval kan ik het echt alleen maar kinderachtig vinden.
Ik niet, je geeft geen 10K uit voor een paard waar je alleen maar naar kan kijken. Alle info die je (juist van derden) kunt krijgen vind ik relevant.
Dan was die blessure of iig de mankementen ook vlot genoeg aan het licht gekomen
olafgek schreef:inderdaad, TS zoekt hele tijd dingen op de verkoper in ene slecht licht te stellen: "valse koper" "verzwegen blessure" "had beloofd dat andere ging zwijgen"
Komop zeg hoe oud ben je dan
Starbreeze schreef:Anoniem schreef:Mag toch aannemen dat je zelf ook zo snugger bent om een paard van 10K eerst even goed te laten keuren alvorens te brullenDan was die blessure of iig de mankementen ook vlot genoeg aan het licht gekomen
Dat hoeft dus niet.
ik ken een aantal gevallen uit mijn omgeving die tóch een duur paard gekocht hebben dat toch kapot bleek te zijn, ondanks alle keuringen etc. Dan is het juist fijn als je dat soort verhalen hoort van mensen die het paard ook kennen.