bij meerdere geintereseerden prijs tegen elkaar uitspelen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Re: bij meerdere geintereseerden prijs tegen elkaar uitspelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 02:08

Maar dit is iets wat vaak voorkomt én niet altijd evengoed waarheid is. simpelweg omdat niemand een ander wil kwetsen. de verkopende partij kán misschien meer krijgen, misschien ook niet. de kans dat de verkoper gewoon geen goed gevoel bij je hebt is ook aanwezig. wellicht is dat de reden waarom het zo gezegd wordt. niemand hoort graag dat ze eigenlijk niet goed genoeg zijn voor deze lieveling, of dat de verkopende partij twijfelt of het dier wel beter terecht komt dan hij/zij zelf kan bieden. Dus "ik heb er meer voor kunnen krijgen" is dan een fijne tussenstap, je bent in beide gevallen toch de klojo als verkoper, dus dan maar zonder nog méér op het pielemoosie te trappen toch?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 07:27

K zou niet meer mensen op hetzelfde tijdstip laten komen maar als je mensen hebt die verder weg wonen en je houdt een keer af loop je kans dat je ze kwijt bent dus het is wel een overweging als het niet anders kan

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:15

hij mengt zich helemaal niet bij jou koopproces, die man had evenveel recht een hoger bod uit te brengen dan dt jij dat nu hebt! wees niet zo'n slechte verliezer en ga dan op zoek naar een ander paardje

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 09:06

olafgek schreef:
hij mengt zich helemaal niet bij jou koopproces, die man had evenveel recht een hoger bod uit te brengen dan dt jij dat nu hebt! wees niet zo'n slechte verliezer en ga dan op zoek naar een ander paardje

Ik had daar afspraken met de verkopende partij over gemaakt ik vind jou reactie steeds al een beetje uit verband getrokken, hij had gewoonnetjes zijn beurt moeten afwachten immers verkoper gaf steeds aan dat ze he tpaard niet wilde verkopen alvorens de 1e gegadige was komen kijken.

Nu is de 1e gegadigde dus ook niet kunnen komen ik blijf erbij hij had zich nie termee mogen bemoeien dan had hij maar gewoon netjes een eigen afspraak me thar moeten maken.

en ik ben geen slechte verliezer want ik heb gelukkg ruim budget dus koop gewoon elders een paard gaat mij meer om het principe. Ik vind nogal dat jij gemakkelijk aan de kant laat zetten ik zelf heb altijd geleerd voor mezelf op te komen

overigens zoals ik al beschreven heb was de situatie er niet naar ( donker) om zomaar ineens tot koop over te gaan vandaar da tik nog steeds denk dat he tverhaal niet klopte.
Laatst bijgewerkt door florentine1 op 16-03-15 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:09

weet je, als je je paard wil verkopen dan zijn er misschien 10 belangstellenden, als koper ben je dan helemaal blij.
Vervolgens komen er 5 niet opdagen, 3 willen alleen een ritje maken op een goed doorgereden paard (komt echt voor) en 2 hebben serieus belangstelling maar willen nog een keer kijken of het is toch net niet wat ze wilden.

Aan het eind heb je nog je paard niet verkocht. Als verkoper zou ik ook denken verkocht is verkocht en geld is geld.

Als jij het paard echt graag wilde hebben zou je handgeld moeten betalen om het vast te houden tot de tweede bezichtiging.

Heel vervelend, maar soms zou het zo moeten zijn en over een paar weken heb je nog een veel leuker paard gekocht.

Of het is een kwestie van gunnen, bij mijn eerste paard waren er ook meerdere belangstellenden en de verkoper heeft het aan mij gegund, maar er was geen gezeur over de prijs, de afgesproken prijs bleef staan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:11

En nu verkoper en paard verder zwart maken met vermoedens... ( de enige goede bron wb blessures is de eigenaar zelf)... Als ik verkoper was had ik rustig gemeld dat ik jouw manier geen manier van doen vindt. En zou het contact sowieso klaar zijn.

Jij vond het zo geen optie om te kopen. De andere wel. Daar heb jij je dan weer niet mee te moeien.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:12

Zolang je het paard niet mondeling hebt gekocht, dan blijft hij dus gewoon in de verkoop.
Of het nu wel of niet netjes is gegaan. .. het is imo wel je eigen schuld.
Dat de verkoper nog heeft gebeld of een andere party mocht komen kijken en jij daar ja op zei- vind ik al netjes van de verkoper en jij gaf aan het paard nog niet te willen kopen..

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 09:14

sneeuwpop schreef:
Zolang je het paard niet mondeling hebt gekocht, dan blijft hij dus gewoon in de verkoop.
Of het nu wel of niet netjes is gegaan. .. het is imo wel je eigen schuld.
Dat de verkoper nog heeft gebeld of een andere party mocht komen kijken en jij daar ja op zei- vind ik al netjes van de verkoper en jij gaf aan het paard nog niet te willen kopen..

O jawel had ik afspraken over gemaakt , we zouden di nog een keer bij daglicht rijden en dan verder onderhandelen

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 09:16

maar ga nu lekker verde rop zoek dus wat mij betreft boek gesloten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:17

Dus geen koop. :) geen aanbetaling... Ofwel; paard was niet 'gereserveerd'

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:20

Ayasha schreef:
( de enige goede bron wb blessures is de eigenaar zelf)...

Jaja, je zou ze de kost eens moeten geven....

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:23

jij bent wel een slechte verliezer, je maakt de verkoper hier zwart en zit hier te zeuren dat het oneerlijk is. De andere partij heeft helemaal niets fout gedaan. Het is al zeer coulant dat ij jou vroeg of de ander gelijktijdig mocht komen! dat hhoefde hij neit te vragen, het is verdomme zijn paard.
Jij geeft zelf aan na het rijden verder te onderhandelen, dus helemaal niks koopovereenkomst op dat moment.
Jij mag toch nog ene hoop leren hoor als je denkt dat iedereen netjes op jou moet wachten omdat jij nog twijfelt...
En ga je dat bij elk paard doen? als het verkocht is voordat jij gestopt bent met twijfelen lekker de verkoper in een slecht daglicht stellen op internet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:28

Tja weet je.... Ik snap de teleurstelling, maar ten eerste zijn er voor 10.000 euro wel meer brave paarden te vinden.

en ten tweede.... Je bent er toch zélf mee ingestemd dat andere gegadigden ook kwamen kijken?
Citaat:
nu ben ik tegen een hele leuke en brave merrie aangelopen waar ik als tweede voor belde , ik gaf aan snel te willen komen kijken maar nu wilde de eigenaar paard ook de 1e beller ( die wilde ook komen kijken) de kans geven om te komen kijken alvorens met ons verder in zee te gaan.
Uiteindelijk mochten we wel als 1e komen kijken maar dan wel in afwachting van de tweede kijker of er verder gekocht kon worden. natuurlijk vind ik dit geen goede afspraak maar ben daar mee accoord gegaan.

Nu belde ze me net voor het komen kijken op of we het goed vonden om er nog een andere gegadigde te laten komen om alleen maar alvast te komen kijken omdat die toevallig in de buurt was en van ver rijden kwam.

En ook bij het laatste stukje uit de quote; zij belde je op, je had ook kunnen zeggen néé dat wil ik niet. Die keus was aan jou geweest, jij bent ermee in gegaan. En een koop is volgens mij pas gesloten als de transactie is voltooid; verkoper het geld en jij het paard. Een afspraak maken over de prijs tijdens het zadelen en dan nog een tweede keer terug willen komen; spreek dan die prijs niet al af bij het zadelen :+

Niet een hand vol maar een land vol inderdaad, maar als je 10 afspraken hebt staan zeggen er inderdaad vaak 8 af (als ze al afzeggen), komt nummer 9 met belachelijke koopeisen en nummer 10 wil er dan uiteindelijk nog een gouden lintje bij :+ Dikke kans dat het paard nu dus nog steeds in de verkoop staat, maar wat wil je hiermee bereiken behalve dat het niet eerlijk is? Of het voor je gevoel niet eerlijk is, daar valt over te praten maar het paard is van de verkoper en die mag dus ermee doen en laten én vragen ervoor wat ie wil. Vermoedens over al dan geen rugblessure of wat dan ook.. Wie zegt dat die "betrouwbare bron" niet zelf het paard wilde kopen :+ Ik neem aan dat iedereen een paard van 10k wel laat keuren, dan komt zo'n blessure toch aan het licht :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:38

Starbreeze schreef:
Ayasha schreef:
( de enige goede bron wb blessures is de eigenaar zelf)...

In dit geval kan ik het echt alleen maar kinderachtig vinden. :)
als ze het niet op de ene manier goed gepraat krijgt wat zij vindt van de manier van doen, dan maar op de andere. :n

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:40

Ayasha schreef:
Starbreeze schreef:

als ze het niet op de ene manier goed gepraat krijgt wat zij vindt van de manier van doen, dan maar op de andere. :n

inderdaad, TS zoekt hele tijd dingen op de verkoper in ene slecht licht te stellen: "valse koper" "verzwegen blessure" "had beloofd dat andere ging zwijgen"
Komop zeg hoe oud ben je dan :')

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:41

Ayasha schreef:

Ik niet, je geeft geen 10K uit voor een paard waar je alleen maar naar kan kijken. Alle info die je (juist van derden) kunt krijgen vind ik relevant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:42

Starbreeze schreef:
Ayasha schreef:

Ik niet, je geeft geen 10K uit voor een paard waar je alleen maar naar kan kijken. Alle info die je (juist van derden) kunt krijgen vind ik relevant.

Mag toch aannemen dat je zelf ook zo snugger bent om een paard van 10K eerst even goed te laten keuren alvorens te brullen :+ Dan was die blessure of iig de mankementen ook vlot genoeg aan het licht gekomen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:43

olafgek schreef:
inderdaad, TS zoekt hele tijd dingen op de verkoper in ene slecht licht te stellen: "valse koper" "verzwegen blessure" "had beloofd dat andere ging zwijgen"
Komop zeg hoe oud ben je dan :')

Dat dus.

En ze geeft geen 10K uit want die andere heeft 'm mee genomen voor 12... Per definitie is de informatie dus niet meer relevant om te melden in dit topic.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:56

Dan had ze toch betere afspraken kunnen maken?
Ipv dit halve gedoe.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:06

Anoniem schreef:
Mag toch aannemen dat je zelf ook zo snugger bent om een paard van 10K eerst even goed te laten keuren alvorens te brullen :+ Dan was die blessure of iig de mankementen ook vlot genoeg aan het licht gekomen :+

Dat hoeft dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:09

Starbreeze schreef:
Anoniem schreef:

Dat hoeft dus niet.

Als het zo'n lange blessure was geweest, dan had daar ongetwijfeld wel wat over naar boven gekomen toch?

Overigens stond TS zelf toch ook het paard te zadelen? Dan merk je toch (lijkt me) zelf ook of het paard wel een beetje oke is? Althans, ze heeft ook gereden lijkt me, toen leek er dus niks aan de hand :+

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:41

Zoals ik al zei, dat hoeft dus niet :) ik ken een aantal gevallen uit mijn omgeving die tóch een duur paard gekocht hebben dat toch kapot bleek te zijn, ondanks alle keuringen etc. Dan is het juist fijn als je dat soort verhalen hoort van mensen die het paard ook kennen.

Dit wordt een beetje off topic vrees ik :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:42

maar die verhalen zijn sowieso ook niet betrouwbaar. Ka altijd ene jaloerze stalgenoot zijnn of iemand waar de eigenaar een geschil mee heeft gehad

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:52

Kan zijn, maar ik vind zulke bedragen echt te groot om mee te gaan gokken, ik heb er dan liever een die geen blessure gehad heeft, zeker voor dat bedrag. Niet dat je dat helemaal uit kan sluiten trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:53

In feite is ieder bedrag groot om mee te gokken. Maar 'van horen zeggen' kan je weinig mee, kan idd afgunst of jaloezie zijn of een ander een hak proberen te zetten, niet iedereen is zo betrouwbaar als ze zelf zeggen natuurlijk. Plus, als TS heeft gereden en het voelde op dat moment fijn, dan heeft ze zelf dus klaarblijkelijk ook weinig gemerkt van een mogelijke blessure maar goed, dat is inderdaad een eindeloze discussie :j