Is het raar om een bodyprotector aan te schaffen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:00

SindyKaya schreef:
Enphalu schreef:
Wat is daar raar aan dan? :+

Wat mijn moeder zegt, omdat ik het al die tijd niet heb gehad. Waarom zou ik het dan nu wel ineens willen

Ik heb ook pas na een half jaar 1 aangeschaft, en ook alleen maar gevallen met springen, als ik viel was het ook flink hard eigenlijk.
Nu rijd ik met trainen (alleen met springen) wel een bodyprotector en met wedstrijd niet.

Dressuur ziet hij nog wel eens bakkabouters, maar als ik dan val dan glij ik er meer af dan dat ik loeihard gelanceerd wordt _O- (zelf op mijn knie gevallen nadat meneer een bakkabouter zag en daar werkt een bodyprotector dan weer niet tegen haha).

Is helemaal niet raar hoor. Ik vind dat als jij je er veiliger bij voelt met het springen je het gewoon moet doen.
Ik maak ook wel eens een sprongetje zonder, maar dat is maar laag. 50/60 centimeter, even voor de lol springen. Ga ik hoger doe ik hem wel om.

beatyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:51

niks raars aan snap het wel als je een keiharde schop krijgt :(

sanne9393

Re: Is het raar om een bodyprotector aan te schaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:33

Tuurlijk is het niet raar! Heel logisch en alleen maar voor je eigen veiligheid.
Ik heb er zelf ook over nagedacht om er een aan te schaffen na een paar nare vallen tijdens het springen.

FelinevdBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:37

Nee joh helemaal niet gek als jij je er beter bij voelt ! Is het juist fijner ! Van mijn moeder "moet" ik een bodypotector dragen doe het soms niet maar meestal wel en inderdaad is het fijn met springen !

debbiew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 03:41

Een bodyprotector is voor de veiligheid, en veiligheid boven alles!
Als jij je zekerder/veiliger voelt met een bodyprotector dan is het juist goed als je er een aanschaft :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 06:03

Ik weet niet hoe oud je bent en of je moeder kijk heeft op paardensport en de gevaren. Maar als je altijd zonder hebt gereden en mams mag nu ineens € 100,-- ophoesten voor n BP kan ik me voorstellen dat ze verbaasd is. Kwestie van goed uitleggen denk ik. En dan toch vragen er een aan te schaffen.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 06:55

Nee dat is niet raar. Je bent je bewust geworden van bepaalde gevolgen. Ik ben ook ineens met cap gaan rijden jaren terug. Is echt niet gek

Barbarabloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:20

Tuurlijk niet, ze zijn er voor!

Mirthe2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:56

ik moest een bodyprotector op mijn verzorgpony het ging altijd goed tot dat mijn moeder ging kijken hij wou me er af gooien wat hij nog nooit had gedaan maarja toen ik er eenmaal een had durfde ik niet eens meer zonder tot dat ik hem vergat en nu niet meer draag maar het is heel normaal en je moet je er zeker niet voor schamen!

Nynke001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:34

Veiligheid voor alles! Alleen maar slim :)

xclna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:05

tuurlijk niet, veiligheid voorop

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:24

Ik heb ook een bp , en gebruik hem op ieder paard. Behalve op wedstrijd maar tja.
Veiligheid voorop toch?!

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:40

Gewoon doen! Het kan sws geen kwaad en het is alleen maar voor extra bescherming! Ik hebb er ook lang mee gereden maar heb ze nu langzamerhand niet meer in gebruik (omdat ik ze verschrikkelijk vind zitten)

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:09

Gewoon doen!

Ik heb vroeger nog leren paardrijden zonder cap. Was hartstikke normaal in die tijd. Daarna al jaren een eigen paard en ook op een gegeven moment gewoon met cap gaan rijden. Eerst alleen buiten maar al snel had ik m altijd op en nu kan ik t niet eens meer bedenken om zonder cap te gaan rijden.
Je kan t daar mee vergelijken. Ook jaren niet gehad maar toch echt een stukje eigen bescherming en behoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:42

SindyKaya schreef:
Enphalu schreef:
Wat is daar raar aan dan? :+

Wat mijn moeder zegt, omdat ik het al die tijd niet heb gehad. Waarom zou ik het dan nu wel ineens willen

zeg maar tegen haar: omdat je nu verstandiger bent geworden hihi. Is voor je eigen veiligheid goed en helemaal geen raar idee van je hoor. Ik zou het doen. 8-)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:13

Ik zou het zeker doen. Vorige week kreeg iemand bij ons op stal er nog een rare opmerking over want 'hij zou toch nooit van zo'n braaf paard afvallen'. Maar je weet nooit wat er gebeurt. Het paard kan zelf ook vallen o.i.d. Veiligheid staat voorop :j maar moet je dan niet een speciale hebben voor het springen? Gezien je voor mijn gevoel dan toch anders beweegt.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:18

Ik heb ook de meest gekke en soms gevaarlijke pony's gereden, altijd zonder bodyprotector. Het eerste wat ik heb gedaan toen ik met mijn doodbrave paard bezig ging was een bodyprotector aanschaffen :+
Weliswaar heb ik hem meer voor de cross gekocht maar ik heb hem nu ook vaak om met mijn jonge paard in het bos ed. Geeft een veel veiliger gevoel waardoor je zekerder gaat rijden.

Zeker doen dus als het je fijn lijkt! :j

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:25

Ik heb een tijdje terug ook een aangeschaft.

Ik ben ontzettend vaak van mijn VP afgevallen in het begin, later een keer met springen maar daarna blijf ik eigenlijk vrijwel altijd zitten.
Nu heb ik 3 maand geleden een eigen paard gekregen en de 2e maand een bp aangeschaft. Voor mij geeft het geen verschil hoe ik me voel met rijden (behalve dat ik het ineens veel warmer is := ). Het is meer het princiepe dat als je wel een keer een knal krijgt dat je dan niet denkt ``had ik het nou toch maar gedaan``. Het is om het rijden heen een prettig idee, kan me niet schelen hoe anderen er over denken.
Zoek wel een die goed past. Ik had er een aantal aan die niet goed zaten . Gewoon qua maat niet , het zat mij ergens in de weg of ik kon niet goed bewegen. Uiteindelijk heb ik nu een die mij helemaal niet dwars zit , dus om dat ding aan te doen vind ik ook niet erg.
Het is natuulijk gewoon een stukje extra veiligheid . Zoals ik zei, geen ``had ik het nou toch maar gedaan``

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:26

Loolotte schreef:
Ik zou het zeker doen. Vorige week kreeg iemand bij ons op stal er nog een rare opmerking over want 'hij zou toch nooit van zo'n braaf paard afvallen'. Maar je weet nooit wat er gebeurt. Het paard kan zelf ook vallen o.i.d. Veiligheid staat voorop :j maar moet je dan niet een speciale hebben voor het springen? Gezien je voor mijn gevoel dan toch anders beweegt.

Mijn paard is super braaf, bijna bomproof, maar soms ga je zelf gewoon met een sprong niet goed mee of een enthousiasme bok en BAM plat op je gezicht

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:53

Ik rijd 4 , 5 jaar en ik vind het een heel fijn ding, ik rijd al best lang ermee.
Net geeft zekerheid, hij zit niet vreselijk.
Een aanrader hoor!
Ik heb een keer een harde val gehad, zonder mijn bodyprotector had ik echt wel iets gebroken!

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:56

Gewoon doen hoor, als jij je daardoor veiliger voelt is dat toch alleen maar goed? Beter dan dat je de hele tijd op je pony zit met angst om iets te breken.

MaartMxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:57

ik heb alleen een bodyprotector aan op de ponyclub. dat is omdat het moet. nu doe ik dat nooit meer omdat ik al 9 jaar rijd en genoeg vertrouwen heb in mijn pony's. vroeger deed ik het ook altijd dus GEWOON DOEN je kan hem altijd uit doen als je denkt dat het goed is

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 09:34

ik heb een soort van bodyprotector
bij je rug is het een bodyprotector maar de rest is gewoon stof van een jasje
heel fijn als het warm is :D

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:05

Ik vind het ook zeker niet raar. Veiligheid voorop juist. Ik zou je wel goed laten informeren. Er zijn verschillende types en hij moet natuurlijk wel goed passen en comfortabel zitten.

LynnRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:40

Een bodyprotector is echt niet raar hoor :) Ook niet als je al langer op het paard rijd :)
Ik heb een jaartje geleden ook eentje aangeschaft voor het springen. Veiligheid gaat voorop :)