"veiligheidsdingetjes"

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dotje281

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:09

ik heb een cap en ook een bodyprotector
2 voordelen van een bp:
Het is veilig
De mijne is vrij lang(en iets te groot) dus ik kan niet ver naar achteren met mijn rug en zit dus altijd rechtop( nou zit ik van mij zelf al best rechtop soms te recht in de galop :P )
Veiligheidsbeugels zijn wel handig als het een pony/paard is die vaak bokt of lastig is. Breece bij ons op de manege heeft ook zulke beugels maar die waren bijgeleverd toen ze m kochten volgens mij

Loes1996

Re: "veiligheidsdingetjes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 09:34

BP die te groot is geeft toch echt minder goede bescherming. 1 die goed past wel, ik zou dus op zoek gaan naar 1 die wel past en deze eventueel verkopen oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:31

ikke schreef:
Yvank_ schreef:
Maar ook dat brave paard kan eens struikelen ikke....

Sommige doen hier net of alles 100% te voorkomen is maar dat is het niet het blijft een paard.. Ik heb zelf meerdere keren een whiplash opgelopen na een val met nu blijvende schade. Ik draag daarom áltijd een nekbeschermer. Nee het is geen gezicht dat klopt, maar het zorgt er wel voor dat mijn nek stabieler blijft.

Ik geef geen enkele garantie maar een braaf, goed opgevoed paard geeft toch echt veel minder risico's. Er komt ook hier weer een hoop oplosbare symptoombestrijding langs.

Tja maar als ik in mijn geval kijk, dan is een keertje opzij springen of een misstapje al genoeg dat het mij zonder beschermer in de nek schiet. Dat risico wil ik niet lopen, dus altijd die beschermer om hoe braaf het paard ook is.

Dotje281

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:34

Loes1996 schreef:
BP die te groot is geeft toch echt minder goede bescherming. 1 die goed past wel, ik zou dus op zoek gaan naar 1 die wel past en deze eventueel verkopen oid.

Hij is niet te groot om mijn lichaam hij is alleen wat langer