hoe zo snel mogelijk een paard verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:53

Ik heb zelf al eens op deze pony gereden, ook ik ken de eigenaresse.
Het is een onwijs brave pony welke zelf een uitdaging nodig heeft, je kan er lekker ontspannen mee naar het bos. Maar in de bak wil ze wel graag aan het werk gezet worden. Gerlinda heeft enkel ervaring met manege paarden, waardoor Heidi eigenlijk net wat te druk is. Een gevorderde ruiter kan prima met haar op pad, ze is ook 100% verkeersmak. Dat mag ook zeker in de prijs meegenomen worden :j

Afbeelding

Afbeelding

0000

Re: hoe zo snel mogelijk een paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:59

Je kunt alleen maar in de prijs meenemen wat je ook daadwerkelijk kunt laten zien en leveren. Kopers geloven je doorgaans niet op je blauwe ogen. Als zij in haar advertentie zet dat hij 'zeker geschikt is voor dressuur' en daar een filmpje bijplakt waar hij niet of nauwelijks zuiver op draaft, kan je dat niet in de prijs meenemen. Als jullie beweren dat hij braaf en en je er zo mee naar buiten kan maar de huidige ruiter er niet meer op durft en op internet heel simpel te vinden is (in dit topic) dat de pony ervandoor gaat met de ruiter, kun je dat niet in de prijs meenemen. Verkeersmak is leuk, maar geen honderden euro's waard. Feit blijft dat de advertentie, foto's, video en het verhaal erachter de pony er gewoon super onvoordelig uit laten zien.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:01

Klopt. Daar heb je zeker gelijk in.
Ik vind het goed dat er hier al mensen hulp aanbieden, maar ik weet ook dat Gerlinda haar ouders hier erg moeilijk in zijn.

Gerlin, Britt had het ook al aangeboden zie ik. Maar mocht er eens een goed weekend zijn wil ik ook eventueel wel rijden dat jij mijn camera gebruikt voor de foto's filmpjes of ik zet mijn statief neer. :j
Je mag zelf ook rijden dat ik film. :j

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 05:47

Iedereen bedankt voor de hulp aanbieden,maar ik heb een hele lieve vader die altijd wil helpen en altijd voor me klaar staat. En wat betreft het dressuur,met de juiste opleiding kan ze ver komen.

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 05:56

0000 schreef:
Je kunt alleen maar in de prijs meenemen wat je ook daadwerkelijk kunt laten zien en leveren. Kopers geloven je doorgaans niet op je blauwe ogen. Als zij in haar advertentie zet dat hij 'zeker geschikt is voor dressuur' en daar een filmpje bijplakt waar hij niet of nauwelijks zuiver op draaft, kan je dat niet in de prijs meenemen. Als jullie beweren dat hij braaf en en je er zo mee naar buiten kan maar de huidige ruiter er niet meer op durft en op internet heel simpel te vinden is (in dit topic) dat de pony ervandoor gaat met de ruiter, kun je dat niet in de prijs meenemen. Verkeersmak is leuk, maar geen honderden euro's waard. Feit blijft dat de advertentie, foto's, video en het verhaal erachter de pony er gewoon super onvoordelig uit laten zien.

wat bedoel je met niet zuiver draven?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:58

Dat het aller- allereerste wat ik zie op het filmpje is dat de pony tactfouten maakt. Of dat door een misschien niet helemaal gelijke bodem, de bijzet of de niet zo stil zittende ruiter komt weet ik niet, maar het geeft in ieder geval alles behalve het beeld dat dit een fijne dressuurpony kan zijn.

Nogmaals, het kan best waar zijn dat het een fijne dressuurpony kan worden. Maar tenzij jij die potentie kunt laten zien, dus daadwerkelijk een beeld hebt van die ruime gangen en aanleg voor de dressuur, kun je hem niet als zodanig verkopen. Wat jij beweert dat de pony kan, staat haaks tegenover wat je laat zien aan beeldmateriaal....Waar denk jij dat een koper op af gaat, het woord van een jong meisje of het beeld wat hij/zij met eigen ogen kan zien?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:01

Moderatoropmerking:
Aangezien de TS minderjarig is en er een verzoek is gekomen om het topic op slot te zetten, zullen wij gezien de bijzondere omstandigheden dit maal het verzoek inwilligen.