Kozbi schreef:Ik ben het eigenlijk niet echt 'eens' maar dit heeft een reden.
Ik rij zelf ook een paard in t bb/b eigenlijk voornamelijk B (net begonnen) en ik rij ook met een pelham. Ik krijg hier zelf ook vaak zat commentaar op maar ik vind juist dat je mensen in hun waarde moet laten. Ik heb een heeeule goede reden om er mee te rijden want je wil niet weten wat ik allemaal geprobeert heb en op een pelham loop ze SUPER geen getrek of gehang niet, geen buldozer gedrage en wat dan ook. Oke ja wat ik soms zie denk ik ook van moet dat nou maar nog steeds ..
Ik heb er zelf ook moeite mee dat ik een pelham nodig heb ja.. En ik ben ook aan het af bouwen naar een appelbit stangetje en hopen dat we naar een watertrens kunnen. En ik erger me wel echt rot aan zo'n soort commentaar.
Sommige paarden hebben dit nodig sommige idd niet.. Maar ik weet zeker dat er genoeg tussen zitten die zich zelfs schamen (waaronder ikzelf..) om met zo'n bit te rijden omdat sommige dingen niet oplosbaar zijn.. Maargoed soms denk ik ook nounou maar ik denk dat je ze maar gewoon moet laten doen wat ze doen want waarschijnlijk voor de mensen die rt echt nodig hebben rij j die toch voorbij.. En de mensen die het niet nodig hebben verprutsten het hier regelmatig mee dus ik zeg ja én nee..
Dat jij zo'n bit nodig hebt, zegt iets over (het gebrek aan) training/opleiding.
Als je je daarvan bewust bent en bezig met het werken aan een oplossing, is dat prima en moet je je vooral niet te druk maken om wat anderen ervan vinden. Die zijn waarschijnlijk niet eens in staat om je te voorzien van zinnige info om je een stapje verder te helpen, laat staan dat ze het kunnen oplossen.........
, maar ik vulde ikke aan. K zie dit namelijk in mijn omgeving gebeuren