Pfff.
Voortaan maar een maand extra borg vragen voor de stallingsgeld wanneer er een onbekend nieuw iemand bij je komt staan.
Want 1 maand niet betaald en of gedoe = direct zeggen dat ze direct mogen vertrekken.
Dan heb je niet al teveel verlies.
Ik vind dit onbegrijpelijk, oke, iets te laat met betalen is niet erg maar geef dan wel een goede reden en leg het even uit hoe dat komt, blijf erover communiceren.
Maar helemaal niet betalen..........dat is iets wat ik nooit begrijp en ja ook ik ken helaas gevallen van niet betalende eigenaren en dat ze nauwelijks naar hun paarden omkijken.
Het gekste geval was:
vroeger op een stal waar ik stond met mijn paard was iemand van een manege stalling naar een pensionstalling gekomen, ze had het dier al heel lang van jongs af aan en ineens kwam ze niet meer en had al 3 maanden niets meer betaald.
Gelukkig was de stalhoudster erg goed voor de dieren, het dier kreeg gewoon alles wat het nodig had tot en met ontwormen en hoefsmid aan toe maar na 3 maanden was het klaar en heeft de eigenaresse alle kansen gekregen alsnog te betalen, maar ze kwam niet en betaalde niets. En ze vond het best dat de stalhoudster na 3 maanden het dier dan maar gaat houden en verkopen naar een zeer goed tehuis om de gemaakte kosten alsnog te vergoeden.
Erg triest dit en zeker helemaal toen wij vernamen dat ze op 300 M afstand een ander paard al maanden verzorgde en bijreed????????? maar ondertussen wel haar eigen paard in de steek liet.
Het ging hier echt om een totaal gezonde sterke mooie merrie dat nooit ziek is, gewoon onbegrijpelijk.