Paardrijden terwijl het niet mag, wie doet het nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:41

Uhm ik meld me..
me kniebanden gescheurd
wie gaat er rijden? its me!

Me teen was gebroken
wie gaat er rijden? its me !

Ik kreeg een trap
Wie gaat er verder rijden? Its me !

( deed erg zeer maar dacht yolo ik ga met 1 beugel me carousselles wel afmaken )

Hillady

Re: Paardrijden terwijl het niet mag, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:07

Schuldig :D
Pony was boven op mij geklapt,vervolgens een dik blauw been en 3 dagen hoofdpijn maar ik zat een dag erna alweer op t paard :+

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:25

Vindt het zo bijzonder dat iedereen zo vol trots verteld wat je allemaal doet mijn een blessure terwijl het niet mag!!
Mensen jullie hebben maar een lichaam wees er zuinig op een chronische blessure en altijd pijn is echt niet fijn van een aantal weken niet paard rijden ga je niet dood en je paard ook niet.

Hoop eerlijk gezegd dat er niemand bij si die wel van alles doet mijn paard tijdens de blessure maar niet naar school of werk gaat.
Zelf heb ik altijd gezegd door mijn werk kan ik mijn paard betalen dus altijd eerst zover revalideren dat ik kan werken en daarna pas weer paardrijden.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:26

Een keer mijn enkel gebroken, maar voordat de dokter groen licht had gegeven zat ik er al weer op hoor! :D

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:28

Eigenwijs doen en met teugels in 1 hand rijden *D :Y) *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:26

Schiet me er nog een te binnen; druppels gehad in mijn ogen. Nouja, dan zie je dus geen steek, dokter had ook gezegd dat het echt even rustig moest uitwerken. Maar ik moest en zou mijn examen voor het ruiterbewijs rijden. Er na doen is ook zo lastig. Gelukkig had ik het makste paard van stal en deed ie t allemaal wel goed :D

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:31

Schuldig!

Na een val met een paard mijn sleutelbeen gebroken voor de tweede keer, hierdoor waren mijn botten over elkaar geschoven en moest het eigenlijk geopereerd worden, maar zo eigenwijs als ik was wilde ik dit niet..
Mocht minimaal 12 weken niet rijden.. Maar na 6 weken mocht ik mijn arm wat meer gebruiken en hoefde hij niet de hele dag in de mitella.. Dus die week meteen weer op een braaf paard gestapt want ik had me voor mijn val al ingeschreven voor een oefenwedstrijd. Dus de woensdag meteen op het paard gestapt en zaterdag braaf mijn wedstrijd gereden waar ik ook nog eens 2e werd..

Oke.. ik kwam lastig op het paard en er weer af, dat deed nogal zeer, en zodra het paard wat sterker werd ook.. Achteraf heb ik er spijt van gehad dat ik toen dus gewoon ben gaan rijden ipv nog 6 weken te wachten, want nu na 8 jaar heb ik er nog wat last van.. :o

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:09

genja schreef:
Vindt het zo bijzonder dat iedereen zo vol trots verteld wat je allemaal doet mijn een blessure terwijl het niet mag!!
Mensen jullie hebben maar een lichaam wees er zuinig op een chronische blessure en altijd pijn is echt niet fijn van een aantal weken niet paard rijden ga je niet dood en je paard ook niet.

Hoop eerlijk gezegd dat er niemand bij si die wel van alles doet mijn paard tijdens de blessure maar niet naar school of werk gaat.
Zelf heb ik altijd gezegd door mijn werk kan ik mijn paard betalen dus altijd eerst zover revalideren dat ik kan werken en daarna pas weer paardrijden.

Je bent niet de eerste die het vraagt in dit topic, misschien even teruglezen. Ik ben gewoon gaan werken. Welliswaar met wat hulp van mijn vader die mij weer ouderwets mocht wegbrengen.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:21

genja schreef:

Ik ga altijd werken, want als ik iets leuks kan doen kan ik ook werken. Kan ik niet werken kan ik ook niet iets leuks gaan doen. Simpel zat.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:23

Mijn rug deed ontzettend veel pijn, klachten kwamen overeen met een hernia. Tijdje niet gereden en toen toch gaan rijden, fotoshoot gedaan; galopperen op het strand. Slim idee was het ook niet. Moest toen naar de fysio. :')

Overigens deed ik alles gewoon nog, werkte 30 uur per week en alles ging gewoon door. Bleek achteraf toch niet heel erg slim te zijn want de pijn werd alleen maar erger, maar even doorbijten; fysio erbij en het was zo weer goed.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:25

Uhm, ik stap eigenlijk altijd weer op als ik ben gevallen :')
Een keer van mijn oude pony, in een hindernis geknald en had een hersenschudding, toch weer door gegaan, tot ik hele erge hoofdpijn kreeg %)
Een keer van een verzorgpony, viel tegen de bakrand en had m'n arm gebroken, heb gewoon nog gesprongen :') toch naar de dokter geweest en foto's gemaakt haha
En vast nog wel wat meer keren :+

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:30

Wel eens met zwaar gekneusdehand die. Niet meer kon bewegen gaan springen.

Maar niet zo als anderen hier

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:33

Ik mag dus niet meer paardrijden,niet meer voetballen en niet meer werken,maar ik doe het alle 3 nog steeds. Dus ik werk ook gewoon door.Ik heb gewoon geen zin om nu al achter de Geraniums te gaan zitten,ik geniet van elke dag dat ik alles nog kan doen.En ja,ik weet dat het fataal kan aflopen,dat risico neem ik dan maar.Spijt als het mis gaat? miss. dan wel,maar ik leef en geniet van elke dag,omdat elke dag je laatste kan zijn.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:41

Ik had eigenlijk verwacht dat ts helemaal afgebrand zou worden, maar dit maakt het topic alleen maar leuker. Stelletje boefjes hier op bokt, laat de doktoren het maar niet horen _O-

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:42

Ik ben niet echt schuldig.
Stel je gaat met gips of in die periode rijden en je valt weer en nog gekker/ harder wat dan...... met de nieuwe wetgeving en je baas komt erachter denk ik ben je de pineut.
Met risico dat je meer stuk maakt en je leven verder verslechterd.

Ben wel van mening dat ieder het voor zichzelf moet weten maar goed gaat het fout of wat dan ook heb ik geen medelijden.
En dan ook weer niet in alle situaties. sommige artsen/ fysio's e.d. zeggen al snel het mag niet meer.
Ik heb het dan echt over periode van herstel na operatie/ breuk e.d.
Maar goed wat ik zeg ieder moet doen waar hij / zij zich goed bij voelt.
Ik doe het niet. Nu zit ik ook thuis. En ja ik heb paard geborsteld en mijn kleine naar binnen gehaald. MAar nee ga niet rijden.
Jaren geleden met beenbreuk heb ik wel eerder te paard gezeten dan ik werkte. Maar toen was het zeer kort daarvoor.
Ik ben denk ik net iets te braaf en voel me verantwoordelijk voor als het fout zou gaan. Ben blij dat ik een baan heb met zekerheid. Heb vaste lasten die ik moet betalen dus.......

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:45

Ik geloof dat ik nog nooit heb geluisterd als ik het advies kreeg een poosje te stoppen.
Behalve met mijn gebroken stuitje, maar dat kwam meer omdat het in de winter was en mijn paard nogal fris wordt in de winter.

De keer dat ik echt spijt had was dat ik zonder zadel ging springen terwijl ik mijn enkelbanden gescheurd had. Ervan af vallen en vol op je voet (en dus enkel) terecht komen. Ik heb mezelf vervloekt toen.
Daarna maar terug gegaan naar de dokter en toen moest ik in het gips :( . Toen even niet gereden, maar toch wel weer te snel volgens de arts...

flodske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:47

Jep, ik ook! Twee weken nadat ik mijn schouder gebroken had, zat ik ook al weer op een paard.

MStefanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:49

Ik heb gelukkig nog niet vaak aangehoord dat ik niet mag rijden! :) 1 keer zat ik wel met mijn pols in een open gips en had ik toch niet gereden, gewoonweg omdat ik waarschijnlijk bij het minste stootje weer pijn zou krijgen en mijn paard was toen ook nog niet respectvol genoeg :p

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:56

Ik had verrekte enkelbanden door een val van mijn paard. Toen de dokter zei dat ik wel 8 weken pijn ging hebben baalde ik zo! Twee weken op krukken rondgestrompeld op mijn werk.. daarna wilde ik perse wandelen met mijn paard. Ik hinkte maar wat rond en paard was blij dat ze rustig aan kon doen.
Na 4 weken weer op het paard. Opstappen deed vreselijk zeer, maar ik stapte lekker rond zonder beugels.
Ook met gekneusde ribben gereden die ik na een val van mijn fiets had opgelopen. Kon alleen stappen, verder was het te pijnlijk.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:01

Ik brak een keer mijn sleutelbeen en ben daarna meteen weer opgestapt, niet zo handig bleek 5 min later :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:13

Toen ik 5 ruggewervels gebroken had na een auto ongeluk mocht ik 6 maanden niet rijden.
Heb de arts de stuipen op het lijf gejaagd door op een levensgroot metalen paardenstandbeeld te klimmen en hem een foto te sturen :+ Was toen ik net een half uurtje achter elkaar kon zitten.

Maar ben niet echt gaan paardrijden, dat ging gewoon ook niet. Toen het eindelijk weer mocht en kon viel ik er direct het eerste ritje af. Ik direct er weer op, pony moest niet zo klooien. Tot ik paar minuten later weer viel en mijn rug zwaar kneusde. Sindsdien heb ik angst met paardrijden.
En met mijn rug is het technisch gezien goed gekomen, qua pijn niet; heb nog steeds veel en vaak pijn en paardrijden doet ook pijn.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:19

paar uur voor me les was ik zwaar door me enkel gegaan, ging kapot van de pijn maar toch willen rijden :o

cntesfaye

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:18

Ik heb een keer paard gereden met twee gebroken vingers, haha.

Saskia_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:26

Ik meld me ook!
Had een spier gescheurd in me kuit, zou 8 weken niks kunnen doen. Nou ik ben gewoon lekker zonder zadel wezen rijden :o Want in me beugels dat lukte niet echt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:47

Saskia_paard schreef:
Ik meld me ook!
Had een spier gescheurd in me kuit, zou 8 weken niks kunnen doen. Nou ik ben gewoon lekker zonder zadel wezen rijden :o Want in me beugels dat lukte niet echt.

dat had ik ook vorig zomer, wat doet dat zeer zeg..... maar ja, ik moest ook gewoon door. Heb het laten tapen met medical tape en zat een dag laten alweer op mijn paard. Gelukkig linkerbeen, dat is handiger met opstappen