De ANWB outdoor laarzen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: De ANWB outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:21

Gewoon regelmatig even alle zand eraf, schoonmaken en beetje ledervet doe ik altijd. Ook met mijn leren ariat schoenen (telluride H2O) en die heb ik nu al 3 jaar, zijn nog steeds heel en waterdicht.

YPT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:05

Heb naar aanleiding van dit topic gisteren de Lady Marilyn gekocht en zojuist ontvangen. Maat (37) zit als gegoten. Bij mijn (gespierde) kuiten zitten ze echter wat aan de strakke kant. Zijn er bokkers die ervaring hebben dat dit iets wijder wordt ?!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:10

Ik heb dit jaar in Boekelo de anwb laarzen gekocht. Ben er tot nu toe echt blij mee.

Hkm en mondoni etc ging allemaal binnen een maand stuk. Ga nu de tweede maand al in. Hihi dus voor mij positief.

Heb ze nu twee keer gepoetst met die wax.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:24

YPT schreef:
Heb naar aanleiding van dit topic gisteren de Lady Marilyn gekocht en zojuist ontvangen. Maat (37) zit als gegoten. Bij mijn (gespierde) kuiten zitten ze echter wat aan de strakke kant. Zijn er bokkers die ervaring hebben dat dit iets wijder wordt ?!

Even een nachtje natte kranten erin en dan een dag dragen. Mijne passen daardoor nu perfect.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:10

Ik ben ook heel blij met m'n nieuwe pien laarzen!! Net binnen en passen prima om m'n niet al te slanke kuiten hihi!

Had voor de zekerheid ook de halfhoge besteld. Die gaan nu terug!

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:36

Ik heb ze nu al 2 maanden en vind ze echt heerlijk zitten en warm <3
Heb er zelfs mee buiten gereden, had geen zin om mijn koude rijlaarzen aan te doen.
Ze zijn echt heerlijk voor op stal!!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:43

Maar trekt dat vuil er niet helemaal in?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:47

Als ik zag hoe onze bak er vanmiddag uitzag, dan was ik blij dat ik mijn thermolaarzen heb :Y)

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:47

amandananana schreef:
Maar trekt dat vuil er niet helemaal in?

Hoe bedoel je met vuil er in trekken?
De geur van de paarden, mest enzo? Ja dat trekt er wel in, maar dat heb ik ook bij mijn jas en ook rijkleren. Oke niet zo erg dan als mijn schoenen en mijn jas. Dat blijf je denk ik toch houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:02

Waarmee verzorgen jullie ze?
Vandaag al een drassig weiland en drab bak doorkruist

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:14

Ik kon in Boekelo een set er bij kopen om te behandelen. Weet alleen niet hoe het heet.
zit wax in een borsteltje en van die waterafstotende spray.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:34

K doe nieuwe schoenen sowieso altijd met impregneerspray. Dan afhankelijk van hoeveelheid ze gebruikt heb/hoe vies ze zijn het onderhoud. Zand borstel ik er meestal af met n zacht borsteltje (voorzichtig anders kan zand het leer beschadigen). Dan doe ik indien nodg nog met zadelzeep en invetten doe ik met ledervet waar bijenwas in zit. Heel fijn soul en gebruik ik al jaren voor al mijn leren schoenen. Heb diverse gewone leren laarzen die al 5/6 jaar mee gaan nu (wel al enkele x hakjes moeten vervangen maar verder prima).

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 09:22

Ik spuit ze 1keer in en doe daarna niets meer! Maak ze ook niet schoon en gaan gewoon met gemak drie jaar mee. Ik heb ze ook niet voor het net maar voor op stal.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 09:39

Ik heb de Ontario's nu een jaar en doe er werkelijkwaar álles mee. Modderpaddocks uitmesten, stukken wandelen en rijden. Ik doe nooit wat aan onderhoud en ze zijn nog helemaal waterdicht en heel. Als deze stuk gaan koop ik ze weer. :j

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:02

xJitskee schreef:
Mijn ouders lopen al jaaaaren op dezelfde ANWB laarzen, doen al een jaar of 5 met een paar die echt veel gebruikt worden. Sinds kort heb ik de laars Lady Pien, die was toen voor 99 euro in de aanbieding. Mijn maat 36 valt ongeveer een maatje groter, maar kleiner was er niet :')
Ik heb zelf ook erg korte benen (ben maar 1,60) maar de laarzen zijn bij mij zeker niet te lang.
Ik ben er heel erg blij mee, banjer er mee door de modder en rijd er ook mee. In de winter heerlijk warme en droge voeten.

Hey een mede kort bener :D :+ tot waar komen de laarzen bij jou ? ik ben ook maar 1.60 .
ik ben op zoek maar mede door mijn korte pootjes (max 36 cm tot in mijn knieholte :roll: ) is het een ramp om wat (betaalbaars) te vinden ook om mee te rijden en die ook warm zijn ?

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:14

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:35

Die heeft mijn vriend nu ook. :j Hij heeft er alleen nog niet mee door de modder gelopen.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:10

Ik heb zaterdagavond een jas en laarzen besteld, maar helaas nog niks ontvangen :( Ik heb ze vanochtend gebeld en ze laten vandaag nog weten wat er aan de hand is.

Na al jullie berichtjes ben ik zo benieuwd naar de laarzen!
IK WIL OOHOOK! :o

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:24

Ik heb ze vanmorgen voor het eerst aan gehad naar de paarden, ben er echt zo blij mee. Door de super drassige wei gelopen, daarna afgespoten met de tuinslang en nog steeds droge voeten. Ze worden trouwens ook weer helemaal schoon. Ze zijn ook echt heel warm <3

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:28

Heb gister de Pien laarzen besteld :) Volgens mij heb ik alleen een typfout in m'n e-mailadres gemaakt want heb geen bevestiging binnen gekregen. Op de site was wel alles bevestigd. Kan alleen op de site nu ook niet iets vinden waarop je je bestellingen kunt terugvinden :+ zie ik wat over het hoofd?

Hadden jullie de laarzen inderdaad 1a2 dagen na bestellen binnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:45

Hier in weekend besteld en dinsdag waren ze binnen.
Draag ze nu in de wei en heb er al lekker mee gewandeld

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:44

Ze zijn er al <3 Wat zitten ze fijn!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:12

Hier ook de Pien gekocht, wat een fijne laarzen en door de aanbieding ook een hele fijne prijs :D Ze zijn al gedoopt in onze aquatraining-bak, droge voeten! Wel vantevoren al eens ingevet met ouderwets leervet met bijenwas voor de zekerheid.

Ik heb alleen wel erg lange onderbenen (54cm := ), dus ze vallen hier wat kort. Voor te rijden vind ik ze te lomp qua voet, maar ik verheug me nu al op mijn lekker warme voeten als de smid dinsdag komt en ik 3 uur mag gaan staan kleumen op het beton :D

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:47

Zowel de pien als de ontaro zaten mij veel te krap bij mijn kuiten -O-
De manon (?), het lagere model zat me wel prima, en die is volgende week ook in de aanbieding. Maar ik vond die hoge wel echt mooi...

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:55

Ik heb de laarzen (eindelijk) binnen *\o/* Normaal heb ik maat 39.5 en ik heb maat 39 besteld, maar ze passen perfect! Ze hadden niet strakker moeten zijn, maar ik heb ook flinke kuiten.

Ik had ook een jas besteld, maar die was helaas uitverkocht -O-