Wat draag jij met rijden nu het kouder wordt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:02

Mariettjj schreef:
Zijn er hier mensen die rijden met een lange(re) jas?
Ik heb op internet een ontzettende leuke, warme jas gevonden, die wel wat langer is. Ongeveer tussen de heupen en de knie in. Nu vraag ik me af hoe dat zit met rijden? Het lijkt me wel heerlijk warm!

ik rij met deze jas.
Ik rij alleen maar in het bos en zo blijven mijn bovenbenen lekker warm, verder een thermojodphurbroek en werklaarzen met verwarmde zooltjes erin.
Ik HAAT winter -O- :brr:

Sachavdm

Re: Wat draag jij met rijden nu het kouder wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:06

Ik heb met dit weer meestal een thermo shirt aan met daarover een trui. Als ik gedaan heb met rijden wel meteen een dikke jas aan :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:07

Ik draag vooral veel laagjes, ik krijg het toch vaak wel warm met rijden en zo kan ik dan makkelijk een laagje uit doen maar daarna gelijk weer aan doen :=

Op een dag als vandaag draag ik dan een hemd, shirt, vest en een jas :)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:08

Nu draag ik nog een shirt met lange mouwen of een vest, een bouwvakkersjas en een sjaal en als het echt koud wordt dan draag ik ipv een shirt een dikkere fleece trui met een shirtje eronder en een panty onder mijn rijbroek. Ik heb gevoerde boots (soort van snowboots) als het voor mijn voeten echt niet te harden is, die ik dan met rijden weer inwissel voor mijn gewone joppers. Vind dat vaak aan mijn voeten wel te koud maar in de winter kan ik toch niet veel rijden (geen binnenbak) dus dan vind ik dure winter rijlaarzen ook niet heel erg lekker voor mijn portemonnee.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:10

Ik heb op stal gelopen met twee vesten, een shirt, ondergoed, rijbroek, sokken, jodhpurs met chaps, wollen handschoenen en tussen 9 en 12 met een cap op. Ik heb gereden met mijn shirt en mijn vest en alle andere zooi, wel met leren handschoentjes.
Volgende week ga ik wel weer met mijn thermolaarzen naar stal. Dat is denk ik toch net ietsie aangenamer.

emily68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:15

Ook hier de thermoshirts en vesten van Decathlon favoriet, en ook vaak nog een softshelljasje.
Niet te dik en lekker warm.

Kir_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:45

Thermoshirt eronder vind ik prettig! Neemt het zweet ook op (: en is niet dik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:41

Ik zit eraan te denken een skibroek te halen voor koude dagen, om over m'n rijbroek te drage
....doen meer dit?

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:42

Ik heb een thermo legging aan onder mijn rijbroek en een trui met een dik vest en een jas :') en nog een muts onder mijn cap...

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:08

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:13

Vaak een shirt, vest en jas.
Dan gaat met rijden de jas uit, en als ik klaar ben weer aan :).

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:15

Bedoelen jullie met thermo-shirts ondergoed, dus van die hele dunne stof ? Of wat dikkere stof en dan echt als t-shirt bedoelt ?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:57

Ik ben nogal een koukleum; warme rijsokken, leren laarzen, paardrijbroek, hempje in m'n broek,
hempje over mn broek, shirt met lange mouwen, fleecevest en een col die ook over mn neus
draag, gevoerde handschoenen en een cap. Mijn jas heb ik nooit aan, dan is het te warm.
Ik rij wel altijd buiten(ritten).

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:16

Ik draag al het kouder wordt een hempje, t-shirt met lange mouwen, fleecetrui en jas er over. Paardrijbroek met sokken. Als het echt koud is (zoals nu) doe ik een thermopanty onder mijn paardrijbroek (2 in een warme voeten en benen) Handschoenen heb ik altijd al aan. Ik rij altijd buiten.

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:28

Ik draag in de winter een shirt (haat hemdjes) met 3 vesten erover. Twee redelijk dunne vesten en een dik vest. Met buitenritten ook nog een sjaal. Gewone paardrijbroek. Als ik paardrijlaarzen draag gewone sokken (laarzen hebben dikke voering), doe ik regenlaarzen aan heb ik wollen sokken aan. Als ik in de binnenbak rijd doe ik 1 vest uit. Zie er wel uit als een vette ijsbeer met drie vesten maar goed :o

Petra109

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:08

Ik heb in de winter altijd een thermo broek met thermo shirt onder mijn rijbroek en dikke trui, skisokken in mijn laarzen en als ik klaar ben met rijden gelijk weer een muts op. Tijdens het rijden heb ik het vaak niet koud, maar als je dan eenmaal klaar bent slaat de kou gelijk toe..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:55

listiglistje schreef:
Kipwarm rijbroek, thermoshirt, winterjas met donsvoering, dubbele sokken met daar overheen plastic zak :D

Binnenkort de sjaal eens uit de kast halen....handschoentjes heb ik gewoon dunne, met dikke is het niet fijn rijden!

Die kipwarm broek paste ik tot mijn grote spijt niet! Was net bij de decathlon en het model is aangepast! Nu pas ik hem wel! :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:59

Moet ook de winter in de buitenbak zien door te trainen.... wat is een Kipwarm broek?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:31

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:21

marije1109 schreef:
Dragen jullie dan vooral "paardensport" merk kleding, of gewoon?
Krijg je in fleece niet enorm veel haren?

Ik ga morgen gelijk wat proberen.....

Meer tips altijd welkom

Verschilt... t-shirts meestal wel gewoon van Vero Moda, truien meestal ook van een normaal merk.
Hoewel ik ook wel een trui van La Valencio heb, draag ik vooral truien van mijn (vorig) werk
Winterjassen wel altijd van een paardensport merk :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:29

Jeetje wat moeten sommige mensen aan als het nog kouder wordt :+ ?

Ik heb ondergoed, rijbroek, een corrigerend hempje van de Action (doet weinig aan je figuur maar is lekker warm!), een shirtje/hempje, vest en een Kingsland jas. Op stal outdoorlaarzen en op paard gewone laarzen. Op paard gaat de jas wel vrij gauw uit.

Vesten heb ik vooral van Kingsland. Fijne kwaliteit, koop ze wel altijd in de aanbieding.

Straks in de winter wanneer het echt koud wordt gaat er vaak een legging/panty onder de rijbroek en van die lelijke oorwarmers van de Action op, en een extra hempje.

yileh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:14

Ik draag een lange mouwen shirt met een bodywarmer. Bij het instappen een beetje fris maar daarna is het prima! Ook draag ik lekkere warme handschoentjes!

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 21:17

Morrie heeft je jas dan 2 ritsen? Is het een echte paardenras?
Zie al super dingen voorbij komen....zou sint ook wat voor mij brengen? (Kan manlief ook niet boos worden dat ik weer geld heb uitgegeven; -))

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:40

het is een echte paardenjas met een deelbare rits van voren, een grote split achter, ook met rits en beenlussen

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:44

Ik vind het ook erg lastig!
Nu heb ik al wel door dat ik binnen op de manege beter een wat dunner vest aandoe. Maar dan moet ik ook een body aan en word ik flink aan het werk gezet dus dan heb ik het al snel heel warm [toch komt de warmte pas als de les al een halfuur bezig is] Tenen heb ik dan nog steeds ontzettend koud.
Buiten bij mijn verzorgpaard, waar ik nooit heel intensief rijd heb ik altijd een fleecevest aan.