Ik weiger factuur te betalen. Rechten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 09:10

Kvk is echt niet nodig, ik werk voor mezelf en mijn man ook. Vroeger was dat zo maar is al lang niet meer.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:44

Jennyj01 schreef:
Waar ik me over verbaas is dat je van te voren niet even hebt gecheckt wie de man is. Wat hij doet en hoe de ervaringen zijn.

Man in kwestie was blijkbaar aangeraden door iemand uit de vriendenkring van TS.

@TS, ik had hier vroeger ook mijn bedenkingen bij mijn osteo die altijd leverproblemen constateerde. Tot ik iemand van shiatsu erbij had, die dezelfde diagnose stelde. Bloedonderzoek was "ok" volgens DA (hoewel de meeste leverwaarden toch licht boven of onder de minima/maxima zaten) dus paard was niet ziek en moest niet behandeld worden. Ik bleef echter aanmodderen, paard leek wel 10 jaar ouder. Uiteindelijk met shiatsu en kruiden behandeld voor de lever, en ze is in korte tijd zienderogen opgeknapt.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:51

Cayenne schreef:
Tja, jij hebt de dienst afgenomen. Je zegt het zelf al, dus daar zul je voor moeten betalen denk ik.
Je had zelf al je twijfels, maar bent er toch mee doorgegaan. Dan is dat jouw keus geweest.
Balen, maar betalen dus -O- Wanneer je bij een dokter komt en medicatie krijgt voor een verkoudheid en het werkt niet. Dan betaal je toch ook gewoon de rekening?

Wel heel vervelend dat het niet goed gaat met je paard.

Tja, prednisolon werkte bij mijn paard ook niet, en de reguliere behandelingen die daarop volgden een jaar lang ook niet. Dierenarts maar niet betalen? >;)

De 'fout' ligt gewoon bij jezelf hoor. Jij huurt hem in en blijft hem bijna een jaar consulteren. Dan kun je ook bedenken dat je een rekening gaat krijgen. Waar moet die man anders van leven? Bij anderen werkt het misschien wel, daar kun jij helemaal niet over oordelen.

Cossie

Re: Ik weiger factuur te betalen. Rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:53

Zou inderdaad beginnen met het vragen van een gespecificeerde factuur waarop de kosten zijn gebaseerd. Verder ben erg benieuwd wat de uitslag van het lab is....

Het lijkt mij niet dat er zomaar buitensporige tarieven gedeclareerd kunnen worden zonder er van te voren afspraken over te maken. Immers hij kan wel duizenden euro's vragen.

Als mijn dierenarts komt worden de tarieven van te voren ook helder gecommuniceerd. Op basis van concrete informatie maak je afspraken.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:56

Je hebt een dienst ontvangen, helaas zal je daar dan ook de kosten voor moeten betalen, ondanks het feit dat je denkt dat er niets van klopt.

Wel zou ik even nagaan of de te betalen kosten kloppen :j

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:20

Als ik naar de winkel ga en koop een zak chips, eet hem thuis op. En Kim er dan achter dat ik die zal chips liever niet wilde hebben want het is niet zo lekker als dat ze zeggen, kan ik ook moeilijk naar de winkel gaan en me geld terugeisen toch? En ja dat je niet van te voren een prijsopgave heb gevraagd is niet handig, helaas is dit dan een hele harde les!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:27

Brainless schreef:
Persevero schreef:
Staat er kvk nr op factuur?

KvK is niet verplicht...

volgens mij wel want je levert diensten. Je hebt ook een btw nummer nodig.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:28

Ik zou ook evenneen gespecificeerde rekening vragen en afwachten op de uitslag van het lab.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:31

Eerst de rekening maar op vragen. Wellicht heeft hij die eerder gestuurd, maar heb je die nooit ontvangen. Opvragen en dan even RUSTIG en kalm gaan speuren op internet wat je mogelijkheden zijn.

Dat een behandeling niet werkt ontslaat je niet van je betalingsplicht.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:30

damian23 schreef:

Zolang jij op jaarbasis niet meer gediend dan een bepaalde norm dan is een KvK en BTW nummer niet verplicht. Je moet wel je inkomsten opgeven aan de belastingdienst.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:40

Tazzey schreef:
damian23 schreef:

Zolang jij op jaarbasis niet meer gediend dan een bepaalde norm dan is een KvK en BTW nummer niet verplicht. Je moet wel je inkomsten opgeven aan de belastingdienst.

Nou als hij dit soort facturen stuurt zal hij daar wel boven zitten :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:19

Ik reageer later even uitgebreider, heb nog niet alles gelezen.

Wel wil ik je meegeven dat 90% v/d schuldeisers die dreigen met een incassobureau, dit bluffen. Zij dienen namelijk het incassobureau ook te betalen. Daarnaast zijn er steeds minder incassobureaus die kleine zaken voor particulieren doen (je bent er als incassobureau erg druk mee en verdient er weinig mee, vaak ook nog schimmige zaakjes).

Verder is er dan geen ander dwangmiddel dan uiteindelijk de gerechtsdeurwaarder inschakelen. Dat kost een hoop; het incassobureau zal dan van de opdrachtgever meestal een voorschot moeten krijgen om te kunnen gaan dagvaarden.

Stel dat je dus niet betaald, dan kan hij dus een incassobureau inschakelen. Betaal je dan nog niet ondanks (vriendelijke of minder vriendelijke) 'dreig'brieven, dan kunnen zij verder ook niets en zal er besloten moeten worden of het het waard is om jou te gaan dagvaarden.
Indien jou schuldeiser dit graag zou willen, dan komt de zaak dus bij de rechter voor, en daar zou je precies uit de doeken kunnen doen waarom jij niet betaald.

Kortom; ik hoor het verhaal enkel van jou kant natuurlijk, en ik weet niet of jullie ook van te voren de kosten hebben besproken, maar als ik het zo lees, zou ik je bijna willen adviseren om vooral niet te betalen en je poot stijf te blijven houden.

Qua factuur en aanmaning/herinnering: indien jij nog nooit een oorspronkelijke factuur/rekening hebt gehad, mag er niet zomaar ineens een aanmaning of herinnering worden verstuurd met daarbij meteen extra kosten.
Echter......... ben jij wel zelf verantwoordelijk voor het feit of je een rekening wel of niet ontvangen hebt. Er zijn veel mensen die zich er achter schuilen dat zij iets niet hebben gekregen namelijk.

Aan de mensen die vinden: 'jij hebt een dienst afgenomen en dus je moet gewoon betalen', zou ik willen vragen; ook indien de kosten niet (voldoende) gespecificeerd zijn, en indien het gefactureerde bedrag in verhouding tot de afgenomen dienst exorbitant hoog is, en riekt naar oplichting?
Tuurlijk dien je in principe te betalen. Maar er is ook ergens een grens van wat redelijk is. En als ik dit zo lees, vind ik dit toch wel een grijs gebied. 't gaat niet over een paar tientjes of hooguit € 100,00.

TS: hoe is dit bedrag opgebouwd en gespecificeerd? Kun je dat wel op de factuur vinden?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:32

JoyCiej007 schreef:
Kortom; ik hoor het verhaal enkel van jou kant natuurlijk, en ik weet niet of jullie ook van te voren de kosten hebben besproken, maar als ik het zo lees, zou ik je bijna willen adviseren om vooral niet te betalen en je poot stijf te blijven houden.

Dan ben je dus gewoon een wanbetaler die moedwillig een geleverde dienst weigert te betalen.
En erop rekent dat degene die recht heeft op betaling niet de moeite neemt erachter aan te gaan.

En buiten dat, verbaast zijn dat een homeopathie behandeling niet werkt.... :o?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:36

Je rechten... Ik kan je wel vertellen wat je plichten zijn :D. Maar dat is in dit topic al meermaals naar voren gekomen.

Neem je verlies, TS. Je hebt zelf, ondanks onderbuikgevoelens, doorgezet.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:15

Oplichting? Waarom is dit oplichting? Omdat het niet regulier is? Als regulier niet werkt dan hoor je niemand over oplichting en hypochonders. Omdat dit toevallig een alternatievo is wel?

Die man heeft kosten gemaakt: reiskosten, medicijnkosten en natuurlijk vraagt hij ook consultkosten voor de tijd die hij bij het paard heeft doorgebracht. Lijkt mij geen oplichting eerlijk gezegd...

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:33

max66 schreef:
nou ja, wat een mafkees zeg! 470 euro, belachelijk!
Wat heeft hij nu precies gedaan? Consult aan huis en onderzoek? En een flesje druppels?

Ik vind wel dat je hem moet betalen voor zijn geleverde diensten (ongeacht of het heeft geholpen of niet) en eventuele medicijnen.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat dit zo duur moet zijn! Ik zou sowieso een gespecificeerde rekening opvragen zpdat je precies kun zien wat hij waarvoor rekent. Hadden jullie vooraf afgespraken gemaakt over de kosten?

Heb je nu al een gespecificeerde rekening opgevraagd? Heb je al besloten wat je gaat doen?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:44

max66 schreef:
max66 schreef:
nou ja, wat een mafkees zeg! 470 euro, belachelijk!
Wat heeft hij nu precies gedaan? Consult aan huis en onderzoek? En een flesje druppels?

Ik vind wel dat je hem moet betalen voor zijn geleverde diensten (ongeacht of het heeft geholpen of niet) en eventuele medicijnen.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat dit zo duur moet zijn! Ik zou sowieso een gespecificeerde rekening opvragen zpdat je precies kun zien wat hij waarvoor rekent. Hadden jullie vooraf afgespraken gemaakt over de kosten?

Heb je nu al een gespecificeerde rekening opgevraagd? Heb je al besloten wat je gaat doen?

Aangezien ze 10 maanden verder is, zal ze wel iets meer van hem gevraagd hebben dan een flesje druppels. Volgens mij horen wij hier niet het hele verhaal...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:50

Wat is dat voor een rare kwakzalver? Geld verdienen over de rug van paarden en hun bezorgde (soms wanhopige) eigenaren..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:56

Het verbaasd met trouwens echt dat iedereen maar vind dat TS gewoon moet betalen. Tuurlijk, bij een wederzijdse overeenkomst dien je allebei je plichten na te komen, dus in een normale situatie hoor je gewoon te betalen voor wat je krijgt.

Alleen zou ik zelf ook never nooit niet willen gaan betalen aan iemand waardoor ik mij opgelicht voel, een kwakzalver moet je toch niet financieel willen aanmoedigen?! Als hij denkt door druppels water een tumor te laten verdwijnen, zegt dat deze verdwenen is wat door een DA wordt tegengesproken, dan is zo'n iemand toch een achterlijke gek? Die zich nooooit meer met dit soort zaken bezig zou moeten houden? Laat staan dat je hem financieel aan gaat lopen moedigen.. Tjeeee...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:56

Ken jij het hele verhaal? Zo nee, hoe kun je daar dan een oordeel over hebben? We lezen hier een eenzijdig, en wellicht gekleurd, verhaal.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:59

Iedereen heeft hier toch een oordeel? 8)7

Tuurlijk hoor je het verhaal nu enkel van 1 kant, dat is de waarheid zoals TS het ziet, dus daarop is ook mijn reactie gebasseerd.

Ik ben ontzettend benieuwd naar het resultaat van het onderzoek naar die 'medicijnen' ...

Als dat idd water blijkt te zijn staat toch zwart op wit dat betreffende man een kwakzalver is.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:07

Hele goede tip wat hieronder gegeven wordt!
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Zo ja die gelijk inschakelen en kijken wat je kan regelen.

zwieke schreef:
Ik zou alvast eerst en zo snel mogelijk schriftelijk (én met aangetekend schrijven) dat je niet akkoord gaat met dit factuur.

Citaat:
Protesteren van een factuur

Uw persoonlijke gegevens

………………………………. AANGETEKEND
……………………………….
……………………………….
……………………………….

Gegevens leverancier
………………………………
................................................
................................................

Geachte heer/mevrouw,

Betreft : uw factuur nummer van dd . ........................

Met dit schrijven wens ik uw factuur met nr die ik ontving op .................... in haar totaliteit te protesteren. De reden van mijn protest is de volgende:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………

Dit aangetekend schrijven werd u gestuurd onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis.

Hoogachtend,

……………………………… (uw handtekening)
……………………………….(uw naam en hoedanigheid)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:20

Jaime_ schreef:
Iedereen heeft hier toch een oordeel? 8)7

Tuurlijk hoor je het verhaal nu enkel van 1 kant, dat is de waarheid zoals TS het ziet, dus daarop is ook mijn reactie gebasseerd.

Ik ben ontzettend benieuwd naar het resultaat van het onderzoek naar die 'medicijnen' ...

Als dat idd water blijkt te zijn staat toch zwart op wit dat betreffende man een kwakzalver is.

Wat je zou kunnen weten wanneer je voor je met iemand in zee gaat opzoekt wat homeopathie precies inhoudt :).

TS is met die man een overeenkomst aangegaan, ondanks dat ze er een slecht gevoel bij had, en sja, dat heeft niet opgeleverd wat ze zou willen dat het opleverde. Heel vervelend voor TS, maar niet geheel onlogisch gezien de reputatie van homeopathie. Ze kan zeker tegen de hoogte van de rekening ingaan, maar consultkosten e.d. zal ze, naar mijn mening, toch echt moeten betalen. Dat moet je bij een reguliere dierenarts ook, of het nu wat oplevert of niet.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:30

demo_love schreef:
Oplichting? Waarom is dit oplichting? Omdat het niet regulier is? Als regulier niet werkt dan hoor je niemand over oplichting en hypochonders. Omdat dit toevallig een alternatievo is wel?

Die man heeft kosten gemaakt: reiskosten, medicijnkosten en natuurlijk vraagt hij ook consultkosten voor de tijd die hij bij het paard heeft doorgebracht. Lijkt mij geen oplichting eerlijk gezegd...

De beste man is helemaal niet bij het paard geweest, dus geen reis kosten, hij heeft een plukje haar 'onderzocht'. Als je de op goed had gelezen dan had je gezien dat hij niet het paard heeft gezien.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:41

Maar is de rekening nu zo hoog omdat je niet meteen betaald hebt of was het al dat bedrag? Heb je geen bedrag met de meneer afgesproken voor hij je paard kwam behandelen?

Als je niet de eerste rekening gehad hebt en het is nu duurder geworden, zou ik gewoon het bedrag betalen wat het in eerste instantie zou zijn. Neem aan dat dat ook op de rekening vermeld staat? Want je hebt wel een dienst afgenomen (ookal werkt de man eventueel zwart), vind het wel heel gemeen om dan niet te betalen... Ongeacht of het werkt of niet.
Dat is altijd een risico wat je neemt, zeker met homeopathie en plukjes haar opsturen.