Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Fjorj schreef:Wat My_Chimanga om dat zo aan te pakken.
Weet niet of mag maar bij die van mij gaat zo
[ Video ]
Hoefjes uitkrabben op trailer, goeie oefingen om te zien of paard ontspannen is en je vertrouwt.
Daarna achter stang (staat jammer genoeg niet op filmpje). Eerste poging liep ze trailer uit wat ik toe liet. Vervolgens liep ze weer trailer op en toen ging wel goed met achter stang. Wel zag ik wat verandering attitude. Dus ik denk dat wel goed is om dit wat vaker te oefen in de zin van dat die achter stang niks betekent.
Grootste probleem met haar was het uitladen. Ze stormde er met een nood gang uit. Maar dat heb ik al kunnen verbeteren door in en er uit lopen te oefenen. De stres kwam ook doordat ze niet snapte wat te doen wanneer ze naar achter loopt en wat druk achter op touw voelt. Dat ben dus ook met haar gaan oefenen, en ook om te stoppen met achteruit lopen wanneer ze wat druk op halster voelt.
Ander zwak punt is aangekomen op de bestemming raakt ze erg opgewonden en wilt ze zou snel mogelijk uit de trailer om de mooie omgeving te bekijken. Geen idee hoe dat beste kan oplossen, maar zondag heb ik les.
Sorry dat zo perfectionistisch in ben. Maar ik zie als kleine investering waar van je daarna voor rest van je leven veel plezier van hebt
Voor rest heb ik wel erge geluk dat ze erg dol op hooi is ondanks dat ze 24h op gras staat.
My_Chimanga schreef:`Waar gaat het bij de jouwe wel mis dan? En wat doet hij dan voor gedrag?
Je zegt dat je hem een halstertouw over zijn hoofd hebt gedaan, hoe moet ik me dat voorstellen?
Bij de mijne is het ook wel wat de ene keer werkt, werkt de andere keer niet als het een 'trucje' is… Dus een keer snel de klep dicht. of een keer snel iets anders waardoor het lukt, dat maakt haar de volgende keer echt alleen maar achterdochtiger en dan zet ze de stap helemaal niet meer. Het moet dus echt vanuit samenwerking komen, en dat kan heel lang duren. Inderdaad wel 3,5 uur…
Ik weet natuurlijk niet of het komt doordat er een ander paard zo moeilijk heeft gedaan naast de jouwe, dat zou wel heel zonde zijn maar maakt voor het probleem denk ik geen verschil. Hij wil niet, en dat moet opgelost worden…
Wat heb je al geprobeerd? Hoe deed je het vroeger altijd?