waarom worden caps tegenwoordig zo duur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: waarom worden caps tegenwoordig zo duur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 13:17

is er vraag naar hier op bokt naar t slopen van caps hoe dat er van binnen uit ziet? want dan begin ik eerdaags aan mijn eerste cap die ik ga slopen waarmee flink gevallen is

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:39

NathalietjeB schreef:
is er vraag naar hier op bokt naar t slopen van caps hoe dat er van binnen uit ziet? want dan begin ik eerdaags aan mijn eerste cap die ik ga slopen waarmee flink gevallen is

ja dat lijkt me erg interessant Om Te zien!! :j

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:24

kan je altijd doen maar op zich zegt het veel minder vind ik dan bv een zadel slopen ;)
Een tok voel en zie je vaak al de kwaliteit en het materiaal waaruit die gemaakt is.. veiligheidslabel (minimum voor paardrijden) zouden ze allemaal moeten hebben normaal gezien, maar het materiaal scheelt, de prijs scheelt en zo ook de kwaliteit en veiligheid..

Die 'goedkopere' rijhelmpjes van bv horka of decathlon om maar enkele vbn te noemen voel je al dat het gewoon isomo is met laagje plastic of velours erover en een kussentje vanbinnen voor comfort en dat zie je ook aan de binnenkant terwijl je andere caps ziet dat ze van veel steviger materiaal zijn vervaardigd..

Mij lijkt het heel interessant om helmen te gaan 'slopen' die een harde klap hebben doorstaan om te kijken wat het effect daarvan of daarop is.. ;) Want vaak lijkt er niets aan de hand, tot je de cap echt gaat 'slopen' en je een deuk, barst, scheur,... ziet die aan de buitenkant niet zichtbaar was mogelijk maar wel de veiligheid van je helm doet dalen zonder dat je er zelf soms erg in hebt.. Dus dat vind ik wel heel interessant! :)

Zo ook bv mijn cap.. harde val mee gemaakt en paard heeft nog eens nagetrapt ook.. op t eerste zicht niets aan, mr bleek gebarsten ofzo.. Want keer wat druk opzetten met de handen en 'bij elkaar duwen' en hupla, cap helemaal in 2.. dus dat lijkt me dan wel weer boeiend! Want ik had het niet gezien maar er was dus wel 'duidelijk' een beschadiging aan.. :) En dat bewijst ook maar weer eens de veiligheid bij het dragen van een cap.. Want als ik die niet had opgehad, als die cap al zo'n schade had geleden, ik wil niet weten wat het met mijn schedel had gedaan.. :=

Dus ik zou zeggen: ga op zoek naar caps die een klap hebben meegemaakt en ga die slopen.. lijkt me nog veel interessanter want hoe een cap er echt uitziet, is veelal in een oogopslag min of meer te zien ;) (edit, fout gelezen aangezien je cap idd eentje is die een klap heeft gehad! Ik ben alvast benieuwd! Is er aan de buitenkant wat aan te zien? :) )
Laatst bijgewerkt door Babbelkous op 22-11-14 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:35

Ze zei ook dat haar cap een flinke klap gehad heeft :=

Ik zeg doen! Interessant :)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:59

Ah oeps, daar had ik overheen gelezen dus beetje misbegrepen.. ;) zeker doen! heb mijne ook nog liggen ergens als 'illustratiemateriaal' en sensibiliseringstuig voor 'waarom mijn cap me zo dierbaar is' :Y) ;)