Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anneliesdj schreef:Klinisch keuren bij een veulen of jaarling (of tweejarige) is meestal weggegooid geld en niet in verhouding met de aankoopprijs.
(sorry ik bekijk het zakelijk)
Was uiteraard afgekeurd wat er in de tussentijd is gebeurt is giswerk, of ze heeft een trailerongeluk gehad en op de nieuwe stal is er iets heel fout gegaan. Dat zowiezo maar is ze daar kreupel aangekomen, maar ze hebben haar toen kreupel alleen in een wei geze waar ze uren heeft lopen rennen van paniek. Heeft ons bijna een half jaar en een hoge dierenarts rekening gekost voor ze weer helemaal ok was.paintedblack schreef:anneliesdj schreef:Klinisch keuren bij een veulen of jaarling (of tweejarige) is meestal weggegooid geld en niet in verhouding met de aankoopprijs.
(sorry ik bekijk het zakelijk)
Ik bekijk het vooral uit fokkersoogpunt maar ook zakelijk. Een veulen keuren is totaal geen weggegooid geld wanneer ik als fokker dit betaalt, dus die stelling snap ik niet.
Ik wil mijn veulens gekeurd hebben op de dag dat ze opgehaald worden om achteraf geen problemen te krijgen .Mocht er later iets met het veulen zijn dan was het iig gezond toen het bij mij wegging er kan nl vanalles gebeuren en wat is er dan gemakkelijker om de verkoper hier verantwoordelijk voor te houden ?
Niet alleen voor de zekerheid maar zeker ook voor mijn goede naam,die is niet met geld uit te drukken.
Mijn veulens zijn het qua prijs echt wel waard aangezien het geen ''koopjes'' zijn en van hoge kwaliteit
Ook stoort het me een beetje dat TS nauwelijks reageert op advies maar dat kan natuurlijk omdat ze geen tijd heeft.
maar omdat je zei dat je het storend vond dat ik niet reageerde dacht ik zal ik het even uitleggen

wenckep schreef:Net weer een waths app van de handelaar gehad met foto's van de keuringspapieren (alles is half leesbaar) Paard is/zou vandaag röntgen gekeurd zijn en zou allemaal klasse 1 hebben... (mocht ik het paard nog willen zou die 1400 euro duurder zijn en foto's overmaken zou mijn kliniek niet doen zegt hij omdat er net foto's gemaakt zijn en ze dan wel naar de cd vragen.... ) T blijft maar vaag..

Waarom? Omdat geld zoals overal een te grote rol speelt. wenckep schreef:Margee: jij hebt een goede ervaring met deze mensen.. Ik helaas niet. Snap dat hij nu goedgekeurd duurder is. Maar als ik dan nog vraag mag ik hem dan nu over laten keuren bij mijn eigen arts zegt hij die doet dat niet omdat er net foto's zijn gemaakt (ik weet dat mijn arts dit wel doet ongeacht wanneer er al foto's zijn gemaakt)

pmarena schreef:Tja, is het vaag of doet de handelaar toch gewoon zijn best voor je maar leg je het zelf negatief uit...
Voor mij als lezer die er buiten staat, kan het prima zo zijn dat de handelaar het gewoon niet goed kàn doen omdat alles dat hij doet bij voorbaat al wantrouwend opgevat wordt
Hij heeft dus blijkbaar toch een RX-keuring laten doen omdat jij dat graag wilde, ondanks dat hij het zelf niet wilde, en nog op zijn kosten en vrijblijvend ook.
Dan kan het wel vaag zijn maar je kan ook denken: misschien toch eens een goed gesprek aangaan want hij wil er dus blijkbaar wèl wat voor doen om je tegemoet te komen
wenckep schreef:@pmarena: Ik kan ook te wantrouwig zijn misschien.. Maar als hij zijn best voor mij zou doen had hij misschien kunnen laten weten dat hij het paard toch rontgen zou laten keuren. En mij dan op de hoogte zou willen brengen als het goed is. Dan had ik er al een heel ander idee bij gehad dan zomaar een bericht krijgen dat het paard goedgekeurd is.
Ik heb net ook nog gevraagd (omdat ik wantrouwig ben door 2 paarden in 2 jaar tijd te hebben laten inslapen ben ik extra voorzichtig, was een dure les) Mag ik hem dan evt overlaten keuren door mijn eigen dierenarts. Als hij dan al voor mijn dierenarts bedenkt dat die dat niet doet omdat er net foto's zijn gemaakt vind ik toch raar..
bliver schreef:pmarena schreef:Tja, is het vaag of doet de handelaar toch gewoon zijn best voor je maar leg je het zelf negatief uit...
Voor mij als lezer die er buiten staat, kan het prima zo zijn dat de handelaar het gewoon niet goed kàn doen omdat alles dat hij doet bij voorbaat al wantrouwend opgevat wordt
Hij heeft dus blijkbaar toch een RX-keuring laten doen omdat jij dat graag wilde, ondanks dat hij het zelf niet wilde, en nog op zijn kosten en vrijblijvend ook.
Dan kan het wel vaag zijn maar je kan ook denken: misschien toch eens een goed gesprek aangaan want hij wil er dus blijkbaar wèl wat voor doen om je tegemoet te komen
Dat is natuurlijk onzin. Er zijn in de handel gewoon ongeschreven regels van wat normaal is en wat niet. Kosten van keuring zijn altijd bij goedkeuring voor de koper en bij afkeuring voor de verkoper. Paard keuren op zijn kosten en vrijblijvend? Ze moest 1400 euro meer betalen. Ik heb op meerdere handelstallen gewerkt en overal ging het hetzelfde. Tuurlijk de verkoper wilde graag bij de eigen arts keuren. Waarom? Omdat hij daarmee een contract had en dat de kosten dan meevielen mocht hij afgekeurd worden. Wij brachten alle paarden zelf richting dierenarts en bij betaling mocht de koper hem meenemen.
Kleine kantekening wat betreft de rontgonologische keuring. dat geld niet voor een lage prijsklasse. Als het om een paard gaat van minder dan 4500 dan snap ik weer wel dat een verkoper geen foto's wilt betalen

Share schreef:Danielle keymel heeft goede pre's te koop. Goed bewegen en volgens mij allen rontgen goedgekeurd, alvorens zij ze in huis wilt halen. Correct me if im wrong. Iig een betrouwbaar persoon! Misschien heeft zij iets voor je?!
wenckep schreef:@pmarena: Ik kan ook te wantrouwig zijn misschien.. Maar als hij zijn best voor mij zou doen had hij misschien kunnen laten weten dat hij het paard toch rontgen zou laten keuren. En mij dan op de hoogte zou willen brengen als het goed is. Dan had ik er al een heel ander idee bij gehad dan zomaar een bericht krijgen dat het paard goedgekeurd is.
Ik heb net ook nog gevraagd (omdat ik wantrouwig ben door 2 paarden in 2 jaar tijd te hebben laten inslapen ben ik extra voorzichtig, was een dure les) Mag ik hem dan evt overlaten keuren door mijn eigen dierenarts. Als hij dan al voor mijn dierenarts bedenkt dat die dat niet doet omdat er net foto's zijn gemaakt vind ik toch raar..

anneliesdj schreef:Laurie schreef:
Achja, alles kan natuurlijk maar volgens mij zijn dit meer spookverhalen dan dat er mensen zijn die dit daadwerkelijk hebben meegemaakt.