Probleem na verkoop hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 13:17

Het scheelt inderdaad nogal wie of hoe je er mee omgaat. Dat ik van alles met mijn paarden kan doen hoeft nog niet te betekenen dat een ander in andere omgeving en omstandigheden dat ook kan...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 13:36

Ik vind dit altijd triest.ts en jij kunt hier niks aan doen. Heb het zelf mee gemaakt,ik ben open tegen mijn kopers vertel alles de goede en slechte kanten.en dan kopen ze het beestje en bij hun is die dan ineens niet braaf,ergens maken ze dan een fout. En ergste vind ik nog dat je dan word uitgemaakt voor leugenaar en bedriegster. Terwijl ik geen waarzegster ben,want kan helaas niet voorspellen wat hij op een andere plek gaat doen. Ts succes en hoop dat het allemaal los loopt

Hubbels

Re: Probleem na verkoop hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 13:59

Ik blijf het gewoon niet oke vinden dat je een paard een aantal keren uitprobeert bij de vorige eigenaar en hij is daar super braaf, nee nog nooit gebokt, nee nog nooit gesteigerd niets van dat alles dat een dier na een aantal weken zo'n ander karakter laat zien! Ik zei dat hij er 2 weken is,maar het is nu geloof ik 4 weken

En ik begrijp natuurlijk dat een paard moet wennen aan zijn nieuwe stekkie met vreemde mensen en vreemde paarden, maar dit dier heeft een ware gedaante verandering ondergaan. En dan heb je als koper dan maar de vette pech dat dit je overkomt??? Dan heb je niet gekocht wat je dacht te hebben gekocht! En zit jij mooi met de ellende. Ook deze vorige eigenaar wil onder geen beding dit paard terug!! Dat is toch ansich ook al vreemd, Ik voel me naar ruim een jaar nog steeds wel eens schuldig dat ik mijn vorige paard verkocht heb, terwijl ik een super plekje voor hem heb gevonden (je denkt altijd dat een paard het nooooooit zo goed kan krijgen als bij jezelf :P )

Gelukkig is er in haar geval bewijs dat hij dit gedrag wel eerder vertoonde.............

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:07

Wat is er vreemd aan dat een vorige eigenaar zijn paard niet meer terug wilt? Misschien verkocht hij hem juist wegens financiele problemen ofzo. Of is de situatie er niet meer naar om een paard te houden door een ander reden.
Ik heb mijn pony een jaar en half geleden ook verkocht, hoe graag ik die pony ook zag, ik kon haar geen goede thuis meer geven, dus ik zou ze ook niet terug genomen hebben.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:08

Dat je een paard niet terugneemt kan andere redenen hebben dan alleen maar blij te zijn dat een "onhandelbaar" dier weg is. Tijd, ruimte, financieel.....allemaal geldige redenen. En de markt is nu echt niet zo dat je een dier, dat uit je handen is geweest en waar een ander weet-jij-veel mee heeft uitgespookt en dat je terugneemt, zo kwijt bent.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:11

KarinLF schreef:
Ik blijf het gewoon niet oke vinden dat je een paard een aantal keren uitprobeert bij de vorige eigenaar en hij is daar super braaf, nee nog nooit gebokt, nee nog nooit gesteigerd niets van dat alles dat een dier na een aantal weken zo'n ander karakter laat zien! Ik zei dat hij er 2 weken is,maar het is nu geloof ik 4 weken

En ik begrijp natuurlijk dat een paard moet wennen aan zijn nieuwe stekkie met vreemde mensen en vreemde paarden, maar dit dier heeft een ware gedaante verandering ondergaan. En dan heb je als koper dan maar de vette pech dat dit je overkomt??? Dan heb je niet gekocht wat je dacht te hebben gekocht! En zit jij mooi met de ellende. Ook deze vorige eigenaar wil onder geen beding dit paard terug!! Dat is toch ansich ook al vreemd, Ik voel me naar ruim een jaar nog steeds wel eens schuldig dat ik mijn vorige paard verkocht heb, terwijl ik een super plekje voor hem heb gevonden (je denkt altijd dat een paard het nooooooit zo goed kan krijgen als bij jezelf :P )

Gelukkig is er in haar geval bewijs dat hij dit gedrag wel eerder vertoonde.............

Nou bij ons was hij wel op proef en kon hij terug ,want er was niks mis mee.dat was de afspraak,maar daar deden ze toen moeilijk over,want wij moesten hem komen halen. En hij was zo gevaarlijk etc etc, erna lees ik op bokt dat ze een wedstrijd outfit is aantzoeken voir gaar kind en deze pony. Nou nou deze is gevaarlijk,had gem inderdaad wat tijd gegeven. En heb nooit een sorry gehad de pony is inderdaad braaf wij hebben het verkeerd aangepakt. Maar lees dat bij jou paard nu al 4 weken daar is,je hebt paarden die het gewoon niet willen andere eigenaar,heb dat nog al eens gehoord.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:44

TS in feite ben je alleen een bemiddelaar ik zou met er verder niet meer mee bemoeien. En het overlaten aan de oude eigenaar en de kopers. Het is jammer dat de oude eigenaar het eigenlijk helemaal aan jou overlaat waardoor jij nu in een lastige situatie zit.
Wat wilt de oude eigenaar eigenlijk? Het paard terug nemen of niet. Wil hij/ zij dit "probleem" aan jou overlaten of niet. Ik denk dat dat voor jou als allereerste duidelijk moet zijn.
Mocht hij/ zij het aan jou overlaten dan, zou ik (als ik in jou schoenen stond) met de nieuwe eigenaren alvast een afspraak maken dat ze het paard niet mogen castreren zolang er nog geen oplossing gevonden is. En deze mensen duidelijk maken het paard soms even tijd nodig heeft om te kunnen wennen aan de nieuwe omgeving, nieuwe geluiden en mensen. Dat soms paarden daarom niet altijd lief, braaf en aardig zijn. Dat dit echt even tijd nodig heeft.
Het braafste paard van stal kan een draak worden als het uit zijn eigen vertrouwde omgeving word gehaald...

@ hengstveulen allereerst beterschap voor je dochter. Heb je de pony ook in duitsland gekocht? Ik heb namelijk van duitse kennissen gehoord dat je als koper in duitsland heel sterk staat. En dat de vorige eigenaar verplicht is om tot 2 jaar na aankoop het paard- pony moet terug nemen. Als het paard- pony zou niet aan de verwachting doet, verborgen gebreken heeft enz.
In hoeverre dit waar is weet ik niet maar misschien wel de moeite waard om het uit te zoeken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:49

KarinLF schreef:

En dan nog een keer de vraag, heeft ze laten keuren en is er daarbij(goede da doet dat) bloed afgenomen.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:39

@Flitzz, we hebben de pony idd in DL gekocht maar zoals de advocaat al zei, het is moeilijk te bewijzen dat de pony niet zo is zoals ze haar ons verkocht hebben. Ik ben me er zeer goed van bewust dat ene pony/paard wennen moet, heb daar ook altijd veel geduld mee, maar bij deze pony is het anders. Ze is ook aan de hand en in de verzorging niet meer lief maar over nerveus en schrikkerig.....En tja achteraf hoor je dan de verhalen van andere mensen over de pony en weet je gewoon dat het niet klopt....

Ik weet dat een paard moet wennen, werk zelf ook wel met hengsten, ik vind dat ze Geronimo te weinig tijd hebben gegeven maar in ons geval zijn we inmiddels 6 weken verder en vertoont ze nog dat vreselijke nerveuse gedrag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:18

Ondertussen hebben ze al laten weten dat Geronimo een schat van een paard is geworden maar dat hij het nog altijd lastig heeft met andere paarden. Dus ze willen alsnog dat we erachter komen.

Ik denk dat hij gewoon niet was wat ze wouden. Misschien toch te klein ofzo, geen idee. Maar nu zijn ze echt aan het mierenn**ken op de kleinste dingen... Zelfs 1 vierkante centimeter mijt zien ze nu al als ziekte en koopontbindend aan.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:22

Wat ontzettend sneu om te horen.....

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:34

Moet je wel willen dat hij bij zulke mensen blijft..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:42

Kiwiwitje: Zoals al gezegd, daar heb ik niets over te beslissen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:57

Imo heb je perfect gehandeld, verkocht is verkocht. Niet iedereen die een paard verkoopt wil dat paard ook weer terug, om wat voor reden dan ook. En het is niet onze zaak om dat te weten.

Als de voormalige eigenaresse Geronimo niet terug wilt en kan nemen dan zij dat zo. ;)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:02

Chubby schreef:
TS ik zou je aanraden om de eigenaar en oud-eigenaar dit uit te laten zoeken. Jij bent hier officieel geen partij in, lijkt mij.

Over brave paarden: als ik mijn brave merrie verhuis heeft ze echt enkele weken nodig om uberhaupt weer te aarden. Rijden is die weken echt een no go, ook niet door mijzelf! Pas na maanden is ze weer helemaal zichzelf.

Ik denk dat dat meer tussen jouw oren zit.

Ik doe alle paarden bij verhuizing gelijk dezelfde dag werken. Gelijk door in het normale patroon en ritme, dan zijn ze het snelst gewend.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:11

Chubby schreef:
TS ik zou je aanraden om de eigenaar en oud-eigenaar dit uit te laten zoeken. Jij bent hier officieel geen partij in, lijkt mij.

Over brave paarden: als ik mijn brave merrie verhuis heeft ze echt enkele weken nodig om uberhaupt weer te aarden. Rijden is die weken echt een no go, ook niet door mijzelf! Pas na maanden is ze weer helemaal zichzelf.

Wat een getut. Die van ons gaat ook gewoon mee op vakantie hoor. Andere stal, andere paarden, gewoon de zelfde dag lekker zadelen. Niks aan het handje. Hoezo rijden WEKEN no go??

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:16

Whoho, wat een nare reacties?

Ze kan prima mee op vakantie en verplaatsing, maar en integreren in een nieuwe kudde en een nieuwe lokatie en aan het werk (is dus wat anders dan een ritje buiten) dat trekt ze niet.

En ze is vast het enige paard niet wat daar veel moeite mee heeft, getuige een aantal posts in dit topic. Ik vind t ook geen ramp: het is een dier geen machine!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:18

Was niet zo naar bedoeld hoor. Vond het alleen wat overdreven om wekenlang niet te rijden na een verplaatsing. :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:20

Het is vrij simpel: ga ik er te snel op en vraag ik te veel, dan lig ik er zo naast. Is me helaas al een paar keer gebeurd.

En lees je post eens terug. Staat er niet heel vriendelijk toch?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:24

Chubby schreef:
Het is vrij simpel: ga ik er te snel op en vraag ik te veel, dan lig ik er zo naast. Is me helaas al een paar keer gebeurd.

En lees je post eens terug. Staat er niet heel vriendelijk toch?

Maar dat pik je toch niet?

Het moet niet gekker worden dat je merrie alles maar bepaald, dan heb je weinig leiderschap in je.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:25

Dat is het lastige van geschreven tekst, komt soms anders over dan je bedoeld. Ik ben best lief hoor! Maar sorry, was niet zo lelijk bedoeld als jij het opvat. (kan hem nu aanpassen maar dan klopt het topic ik niet meer :+ )

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:27

Mijn paard bepaalt absoluut niet alles,maar mag best aangeven dat het voor haar mentaal te veel is. Ik kan daar ook rekening mee houden toch, wanneer ik besluit dat haar leven op de kop gezet wordt?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:28

DatBenIkNou schreef:
Dat is het lastige van geschreven tekst, komt soms anders over dan je bedoeld. Ik ben best lief hoor! Maar sorry, was niet zo lelijk bedoeld als jij het opvat. (kan hem nu aanpassen maar dan klopt het topic ik niet meer :+ )

Oke :) Fijn dat het niet zo lelijk bedoeld was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:32

Er is nog wel iets wat ik niet helemaal begrijp...

In het contract staat:

DeMolenhoek schreef:
The Seller hereby warrants that they are the legal owner of the Horse and has the right to sell the Horse.

En je zegt verderop erover:

DeMolenhoek schreef:
Ik heb de hele verkoop geregeld en ben helaas nog altijd de contact persoon. Vorige eigenaar heeft eigenlijk niets met de verkoop te maken gehad.

DeMolenhoek schreef:
Ik was tussenpersoon. Geld is mooi overgeschreven naar de eigenares bij thuis komst. Geronimo was dus niet van mij :)

Als je eigenaar niets met de verkoop te maken heeft gehad, heb jij dan dat contract getekend, waarmee je aangeeft de eigenaar te zijn?

Boompje_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:33

Ik lees steeds proeftijd proeftijd proeftijd. Ik zou ook niet snel een paard op proef geven en al helemaal niet als het paard verhuisd naar het buitenland, voor het zelfde geld ben je dan je paard gewoon kwijt. Contract maakt tegenwoordig ook niks meer uit want weg is weg hoor.

Vervelende situatie TS.